Xbox Live Tournament Forum

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Biscuitje, 8 okt 2003.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Waarom de hypocrisie? Waar wordt gezegd dat je goede wil niet wordt gewaardeerd? Denk jij dat je goede wil niet wordt gewaardeerd omdat we je suggestie niet doorvoeren?

Ga maar ergens anders triest lopen doen :{

2. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik begin vaker dit soort discussies, en ik vind het gewoon uitdagend om mensen te overtuigen (doet me aan vakantie denken waarbij ik m'n vriend 24/7 probeerde uit te leggen dat Xbox roeleert). Afijn, zo ben ik gewoon... en jullie waarderen dat niet dus gaat mijn populairiteit omlaag als een Playstation-aandeel (help, ik begin weer). Dus als ik jullie replies dan zo lees hangt er zo'n anti-Biscuitisme sfeer :eek:
    Maar whatever, mensen die de hele dag braaf andere mensen erop wijzen dat hun post verkeerd staat verdienen meer respect als mensen die naar vooruitgang streven. Dus mijn discussies zijn hier niet zo gewenst...

En dan nog ff over het onderwerp: Neem gewoon de proef op de som, zet hier in het suggesties forum een poll neer. Het zijn toch immers de members waar jullie het voor doen.
    En wat is nou de meerwaarde van het wisselforum t.o.v. zo'n toernooiforum? Als toernooitjes in het Live gaming forum kunnen, kunnen die thread's ook wel in het games en help/cheats forum.
    edit: Misschien is het dan een leuk idee om de toernooien in het wisselforum te zetten :+

Laatst bewerkt: 15 okt 2003
  3. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Het is misschien niet mijn plaats hier om dit te zeggen, maar ik volg deze discussies tussen jouw en de mods nu al een tijdje met plezier.:{ Het probleem is niet dat ze je niet waarderen om het feit dat je met ideeen komt aanzetten, maar simpelweg het feit dat jij gewoon geen nee kunt accepteren. Ook nu blijf je weer doorgaan tot ergenis van velen en ben je waarschijnlijk nog verontwaardigd ook als je er weer op wordt gewezen dat je moet ophouden. Accepteer nu toch eens een keer nee zonder gelijk excuses te gaan lopen zoeken als dat mods je niet zouden mogen.

4. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    :cool: Ik kan nooit stoppen. Maareh, nu je toch de kans hebt. Ben je ervoor of ertegen?:+

edit:
    Cool, ik ben in ieder geval wel bekend hiero, op live ook constant, oh die Biscuit weer. Hier kan die z'n bek ook niet dicht houden. BWHAHA :D
    :)
    Ah lieverds, dat doet me goed

5. Sigma

Sigma Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [offtopic]jij moet de politiek in :confused:[/offtopic]

6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    hahaha waar gaat dit toch allemaal over? Ga naar de sticky van Marius en kijk hoeveel aktieve competies draaien. 2 ofzo???

En hoewel ik mij met de huidige DTM wat minder bezighoud en deze desondanks redelijk aktief blijft, was de eerste toch echt werken om een beetje aninmo bij de deelnemers te houden.

Heb indertijd (begin mei) die competitie opgestart om te peilen of grotere xsn competities op xbw mogelijk zouden kunnen zijn. Toen, met 5000+ leden, dacht ik dat dat zekers moest gaan lukken. Inmiddels, met 8000+ leden, twijfel ik of hier mensen te vinden zijn die zes tot acht weken een competitie willen volmaken. Volgens mij hebben we het met een enkel tiental wel gehad.

XSN biedt nu al de mogelijkheid eenvoudig, met leuke statistieken ondersteund, een competitie op te starten. Weliswaar is Fever de enige game nu, maar ik heb zelfs nog geen opmerking over zo'n competitie gelezen.

Daarbij heb ik ook gezien dat mods crew zelf met initiatieven komen om zaken te structureren als het mogelijk belang heeft voor een competitie (bijvoorbeeld de MgP2 rangen draad van Pablow). Dus start gewoon een compeitie Biscuit ipv droogneuken over hoe leuk het zou kunnen zijn. XBW heeft al toegezegd dat bij een doorslaand su6 zij wel ruimte en een vorm creeeren.

7. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ja precies! Aan wie heb je dat te danken? Aan mij... ik heb dat hier iig bereikt.

8. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Voilà, helaas zit het al vol!

ah shit, weer de edit knop gemist.

9. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    een sticky met 2 aktieve en 3 doodgebloede competities :confused:. Wil nbest mijn mening ventileren, maar geloof dat dat direkt wordt afgewezen als sarcasme

10. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, "1+1=2" is geen feit of theorie, maar een axioma. :+

En als ex-Venrayer (heb 18 jaar in de Patersstraat gewoond) mag ik wel zeggen: Venray heeft ook zonder de gekken nog 30000 inwoners! Hahaha... :)

Een beetje Venrayer repliceert dan met 'Bij ons zitten ze tenminste achter tralies'.

Maar om weer even serieneus te worden... natuurlijk is het een goed idee om een subforum te maken voor Lanparties en -toernooien. Ben ik het helemaal mee eens.

Het probleem is alleen dat er nog veel meer uitstekelijke nieuwe subfori gemaakt kunnen worden, elk met hun eigen doelgroep. Als wij alle doelgroepen 100% optimaal willen 'bedienen' dan moeten we vele tientallen subfora maken en dan zie je straks door de forums de posts niet meer. Dat kan dus niet...

Het voordeel van een community is dat je met z'n allen kunt communiceren en leren over je hobby. Dat je nuttige informatie kunt opdoen en dat je er zelfs je sociale leven kunt verrijken (bijv met zo'n Lanparty waar je nieuwe mensen leert kennen).

Het nadeel van een community is dat er meer dan 1 persoon is, en dus ook meer dan 1 wens, en dus ook meer dan 1 voorkeur. Met als logisch gevolg dat je, mits je de community in stand wilt houden, compromissen moet sluiten. Een van die compromissen is het afwegen van de hoeveelheid subfora/subfori/subforums tegen de bereikbaarheid en overzichtelijkheid.

Jammer, maar such is life.

Suggestie is dus goed, maar toch net niet goed genoeg. Wij hebben er middels een compromis (de 'sticky' in Lan Gaming) positief op gereageerd en dat zegt m.i. voldoende over onze (gedeeltelijke) instemming met de suggestie en over de afwegingen die wij gemaakt hebben.

Enne... voor Sigma... Ik ben al sinds 1980 aktief in communities (oh yeah! mine is bigger than yours...:9) en heb dit soort discussies eveneens al vaak gezien. Met de zelfde argumenten. Maar de stem van 1 persoon, of van 10 personen, of misschien zelfs van 100 personen, is nog steeds geen representatie van de wens van 8000 members.

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Sorry ik was vergeten er een :{ achter te zetten. Er is echt bijzonder weinig leuks aan jouw arrogantie.

Ach ja, kun je deze thread straks weer misbruiken als excuus dat de hele wereld tegen je is.

12. DRAGONFLY

DRAGONFLY I'm lovin' it

Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens..

13. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    ik vind dat mm3 een eigen forum verdiend want KOTOR heeft ook een eige forum en mm3 is bekender dan KOTOR daarom vind ik dat mm3 er ook een verdiend
    antwoord graag

14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Antwoord = nee.

/edit: en wil je die koeienletters in je sig ff wat verkleinen a.u.b? Bedankt.

15. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    En verder moet je je ook bedenken dat het een wisselforum is. Als er weer een nieuwe game is waar veel over gesproken wordt heeft die een grote kans dat die in het wisselforum komt (waar KotoR nu dus in zit).
    Maar Midtown Madness 3 bestaat gewoon al een hele tijd en er valt gewoon niks meer over te lullen! Dus ik denk ook niet dat het veel oplevert.

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Precies! :)

Kotor is een rpg, en een rpg wil nog wel eens voor problemen zorgen bij bepaalde personen :) Daarom dat er ook zoveel over gesproken wordt op 't forum: mensen komen vast te zitten, gaan vragen stellen, daar wordt weer antwoord op gegeven, enz. enz. Daarnaast valt er zoveel te ontdekken in de game, dat wordt ook allemaal besproken.
    Bij mm3 is dat helemaal niet zo aan de orde.

Dus: hoe populair een spel ook is (geweest), er moet wel genoeg gespreksstof en aanleiding voor discussie zijn rondom een bepaalde game om het geschikt te laten zijn voor het wisselforum.

17. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ok, vergeet alles wat hiervoor geschreven is :):p

Dan heb ik nog een vraagje/verzoekje. Ik heb net het mooie artikeltje over XSN Sports gelezen. Misschien is het leuk om XSN competities opgezet door xbw members in deze thread te gaan melden. Misschien ligt het een beetje erg voor de hand. Maar ik vraag het maar even :p

18. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dan kunnen we zometeen door de bomen het bos niet meer zien denk ik :) Even aankijken hoe groot dat enthousiasme wordt. Ik denk nml dat XSN ook een hele hoop vreemde kleine competitie's aantrekt. Beter kan je dan gewoon steeds één toernooi voor de XBW mensen houden daar, en dat toernooi vermelden in dat topic.

19. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Lol, dat bedoel ik dus ook :)

20. Xguus

Xguus GeBOKt!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat er telkens meer competities zullen komen is een feit. De Live-communitie, games en mogelijkheden groeien me de dag.

Dan komen mensen op het idee om een tournooi te organiseren. Dat is leuk, maar vaak komt het niet van de grond. Slechte reguliering, verkeerde aanpak, miscommunicatie.

Er zijn nog te veel competities die de soep in lopen.
    Andere competities doen dat niet, zoals het 2vs2 CTF-tournooi of mijn eigen opgezette MMM3challenge van de compitities die goed lopen zijn er echter nog maar weinig, te weinig in ieder geval om een subforum te maken. Kans is er wel dat er over een maand of twee wél een subforum moet komen.

Maar dit is nog niet het juiste moment.

Deel Deze Pagina