Gammo noemt controller onhandig?!?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Barbatruuk, 19 okt 2003.

1. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik respecteer Gammo om wat ze doen. Ze doen het met liefde voor degames en hebben gewoon een andere aanpak. De discussie over wie beter is, vind ik oninterssant. Je hebt een aan en uit knop op deTV en een zapper, dus waar hebben we het over.

En Bounty Hunter, tja je hebt een gewonnen, dus dan kan ie al niet meer tegenvallen. Maar ik ]eg het zo, ik zou de game nooit gekocht hebben.

2. PatjeTheBest

PatjeTheBest Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tja je kan hem onhandig vinden maarja das hum mening...

3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Het Patje, misschien post je met al je beste bedoelingen, maar het valt me op dat ze meestal nutteloos zijn.
    Voorbeel 1, Voorbeel 2(deze is al helemaal gaar! het is nota bene je eerste post in die thread), Voorbeel 3, Voorbeel 4, etc.
    Wil je er voortaan even bij stil staan dat wij de inhoud van de posts 10x belangrijker vinden als het aantal posts. Alvast bedankt :)

Back on-topic.

Laatst bewerkt: 21 okt 2003
  4. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een beetje offtopic, maar daar leek niet meer aan te ontkomen ;)

Als we het hebben over de kwaliteit van de gedrukte media en hier specifiek over de gameprogramma's op TV dan is er maar 1 ding waar ik me een beetje aan stor.

Als ik alle onderzoeken moet geloven over de samenstelling van gaming communitie dan is 60% procent van de gamers boven de 25 jaar oud... als je dan vervolgens kijkt naar hoeveel er wordt uitgegeven aan games dan neemt de groep boven de 25 een onevenredig groot deel voor haar rekening.

En dan nu mijn punt ;)

Hoe komt het dat game programma's (zover ik weet zijn er maar twee Nederlandse) en het gros van de bladen zo kinderachtig zijn. :confused:

Er zou toch ondertussen wel een markt zijn voor een gameprogramma dat iets inhoudelijker is, of laat ik het anders zeggen, met de inhoud zit het over het algemeen wel goed, maar de vorm zou wat mij betreft wat aangepast kunnen worden. Het zou zo i zo goed zijn voor de beeldvorming, aangezien het beeld nog steeds bestaat dat mensen die computer games spelen 13 jarige pukkelige mannetjes zijn die zo'n lichte huid hebben van het zon gebrek dat ze licht geven in het donker. ;)

5. Tiggel

Tiggel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De commentaren vindt ik vaak wat vreemd. Maar dat zal wel te maken hebben met de smaak van iemand. Van welke spellen houd de commentator.

6. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Que? Je bent wel érrug onder de indruk van je nieuwe titel... Check je geschiedenisboekje nog even; dan zul je ongetwijfeld ergens een hoofdstukje tegenkomen waar staat dat Halo oorspronkelijk voor de PC is gemaakt en dat de ontwikkeling voor de Xbox pas gestart is nadat MS de tent had opgekocht...

Halo is dus zo'n game die zowel met controller als met keyboard/muis te spelen is. Maar wat je nou een voorkeur geeft is een kwestie van persoonlijke gewenning en motoriek.

Ik heb nooit een PC FPS game met muis kunnen spelen. Dat ligt me gewoon niet. Ik speelde Doom altijd met keyboard en was daar eerstens bijzonder bedreven in en tweedens bijzonder blij mee.

Halo is de eerste game die ik echt met een controller heb leren spelen en ik vind het prima speelbaar. Ook andere games, zoals Ghost Recon of zelfs Tetris zijn met een controller prima speelbaar; zelfs voor een ouwe toetsenbordrot als ik.

Als je mij vraagt waar ik momenteel de voorkeur aan zou geven, dan is het antwoord eenvoudig: De console, en *dus* ook de controller. (Ik zie mezelf nog niet met een toetstenbord op schoot voor de TV zitten...)

7. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Maar waarschijnlijk in een vroeg stadium. Waardoor ze het spel helemaal tiptop geoptimaliseerd hebben voor de Xbox. En dat weer terugveranderen naar pc standaard is dan weer erg lastig!

8. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    lol:), waarom moet ik nou net deze winnen. Maar ik ben er toch wel erg blij mee.

Ik vind ook dat de gamesprogramma's en een deel van de bladen van nu toch wel iets te kinderachtig zijn. Ik denk dat de leeftijd van de gamers zo rond de 15 ligt. En sowieso moet je minstens die leeftijd hebben om om zes uur van tafel te gaan om Gammo te kijken. Geef mij maar een serieus programma. Bij Gammo heb ik het gevoel dat ze expres hun doelgroep leggen bij 12 jaar en misschien nog wel minder. En gamekings, tja. De mening kunnen ze geven en ik lach ook wel vaak om ze maar ze zijn nou net iets té onserieus.

9. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Gamekings qua inhoud een goed programma en ik ben er ook van overtuigd dat de mensen die aan dat programma mee werken ook echt verstand hebben van games.... het enige dat ik jammer vindt is dat de presentatie wat kinderachtig is...

Het lijkt soms wel of al dat inkt dat in de armen van de heren is gespoten het grammaticale deel van de hersenen heeft aangetast ;)

Inhoud is goed... maar wat minder BrEzzA taal :)

Om maar even weet ontopic te gaan. Zover ik weet was Halo zo goed als klaar op het moment dat ze werden overgenomen dus kan er niet gesteld worden dat Halo een echt console spel was.

Na beide versies gepeeld te hebben bevalt me de Xbox versie beter... dat komt denk ik door het tempo van de Xbox versie dat precies klopt met de besturing... Op de Xbox was Halo iets revolutionairs, terwijl het op de PC gewoon weer een FPS is... al is het wel een FPS met veel sfeer en steen goed verhaal. :)

10. Mota15

Mota15 MC

Leuk Bevonden:
    1
    Heb herhaling gister gezien van Gammo.
    Ze zeiden idd dat et een onhandige controller is....
    Ik vind et ook geen geweldig programma :D

11. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Toen de Xbox net gelaunched was stond er ook een artikel in de Gamequest.
    DAT was pas tenenkrommend daar stond in dat de gehele redactie het er unaniem over eens was dat de Xbox een leuke console was met een *** controller.
    Bovendien vonden ze dat er maar 1 echt positief ding te melden was over de xbox namelijk: Halo.

12. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    tsja ach ik denk dat ze het allemaal niet zo bedoeld hebben als in negatieve zin ervan er werd in deze draad al eerder gezegt waarschijnlijk omdat een toetsenbord +muis voor shooters gewoon beter is dat is denk ik het enige wat ze ermee bedoelde

13. jjpu

jjpu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Halo was inderdaad een eind op weg, echter als je met de mannen van Bungie had gepraat dan wete je dat ze de game vervolgens behoorlijk hebben veranderd. Het is gewoon kwa AI onmogelijk om een PC-shooter om te zetten naar een console zonder daar frustrerende tijden mee te veroorzaken. Hoe goed je ook met controller of keyboard kan omgaan, de reactietijd en accuratesse van een muis is altijd sneller. men si dus flinka an de slag gegaan met plaatsing van vijanden plus levelopbouw. Als een verhaal rond is, plus de modellering van karakters en wagens plus de aankleding van de omgevingen, kun je vaak heel snel levels bouwen. De oude PC versie van Halo als die al ooit draaiend heeft bestaan, die is ecnbt behoorlijk aangepakt.

En als je dan gelij hebt, waarom heeft het dan zolang geduurd dat de PC versie er was. Ik bedoel, kopietje maken en verder uitwerken en klaar. maar Bungie zweert bij hoog en laag dat men echt veel problemen heeft gehad de consoleversie naar de PC te krijgen. Enb Gearbox is het dus niet echt goed gelukt getuige hun uitlatingen over de vele lag. Hoe verklaar je dat dan. Als ie al klaar was voor de PC, dan...

En breezers, die drinken we helaas niet. Smirnov ice en baco is meer ons ding. Verder zal stijl altijd belangrijk zijn. Ik bedoel we voelen we ons het prettigst bij deze aanpak. En zeg nu zelf, wij met die plakplaatjes die heel serieus over games delibereren... hmmm.

Overigens wijst de demografie van onze kijkers uit dat de meerderheid tussen de 19 en 24 jaar oud is. Ook Gammo trekt veel oudere kijkers.

JJ

14. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Miss is dat wel zo, maar omdat halo alleen maar op de xbox uitgekomen is bedoelt hij toch wel degelijk de xboxcontroller. Vandaag op school had ik m'n dagelijkse consolediscussie en toen kwam er een aan met: "zie je wel dat die xboxcontrollers kut zijn, zelfs gammo vindt dat!". Dus ik denk dat heeeeeeeeel veel mensen het op hebben gevat dat gammo de xbox controller k*t vind....

15. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    kom op man.. de classieke xbox controller is gewoon kut.. de sversie is een stuk beter...
    maarhum
    ik denk dat ze gewoon bedoelen dat het spelen van een shooter gewoon lekkerder en beter gaat met een muis. .en dat is gewoon zo.. hoe dan ook...
    het is niks antie xboxs.. en wat nog... de classic controller is gewoon bagger...

16. saskia_kane

saskia_kane Game Girl

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het er gewoon van afhangt wat je bent gewend. Ik ben gewend om met de gewone controller te spelen, en andere zijn gewent om met de S te spelen.... Mij lijkt de S een k*t ding!

17. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Volgens mij is dat een mening en hoeft niet iedereen die mening met jou te delen. :{

Er zijn nu nog plaatsen waar de grote verkrijgbaar is, dus nu heb je nog (even) keus uit welke je wilt.

18. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vindt zelf de S-controller het best omdat het mijn eerste controller was voor Xbox...
    Ik heb namelijk de Limited edition gekregen..
    Dus ik vindt de grote controller niks omdat ik er amper op speel.

19. saskia_kane

saskia_kane Game Girl

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik zei: is maar waar je aan gewent ben!

20. dotcom

dotcom --Re$peCt ThA RulEz-

Leuk Bevonden:
    0
    gammo zal wel anti xbox zijn als ze dat zeggen ,,, er bestaat natuurlijk verschil tussen pc gamers en console gamers vooral met fsp. ik persoonlijk zou nooit op de pc zo'n spel spelen ,gewoon omdat ik absoluut niet kan sturen of shooten met een keybord wath ever!!!! ...

geef mij maar een joypad!!

Laatst bewerkt: 21 okt 2003

Deel Deze Pagina