[XOne] [Centraal] Planet en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door brogum, 12 mrt 2003.

  1. Phrenesis

    Phrenesis Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    1
    Alleen sneller en zonder datalimiet
     
  2. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
  3. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    ADSL Comfort is ruim genoeg om te Xbox Liven. Kan zelf moeiteloos hosten, behalve bij RTCW dan, maar voor de rest is het een prima verbindinkje hoor. Ohja, de upload wordt samen met de download snelheid in november verhoogd ;). Ipv 128 heb je dan 160kbit upload.
     
  4. Phrenesis

    Phrenesis Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    1
    ow sorry ik bedoelde dat we standard hadden en we nemen nu comfort.

    [edit] maar nu ik die van kpn zie nemen we die want die gaat omhoog.

    [2e edit] maar nu ik zie dat planet het ook doet neem ik planet. 8)
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2003
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    128 up is dus echt snel genoeg om ook gewoon te hosten enzo van bijv. midtown madness 3. En als we een down hebben van 1024 en mn broer is dan aan het downloaden, levert dat mij dan veel lag op.
    We zitten nl. nog te twijfelen tussen 1024/128 voor 50 en 2048/256 voor 70, de 2de aanzienlijk duurder.
     
  6. Phrenesis

    Phrenesis Active Member

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    1
    Jah maar over downloaden kunnen we nog afspraken maken thuis.

    Maar hoe gaat het dan als ik op xbl zit met 8 personen op mm3? kun je dan nog gewoon op internet? want als ik dat nu zou doen kun je 2 minuten wachten tot er een pagina geopend is.
     
  7. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen kiestoon

    Ik heb een probleempie, telkens als ik mijn internet opstart is er een paar minuten een verbinding maar daarna valt ie gewoon weg. als ik dan opnieuw verbinding probeer te maken staat er : geen kiestoon en dan een paar minuten later probeer ik het weer en dan begint het weer van voor af aan. ik heb een adsl basic abo bij planet . heb echt geen idee hoop dat jullie het weten...alvast bedankt!!
     
  8. DaNoS

    DaNoS Geboren Held

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    En hoe bevalt ADSL Comfort??
    Ben ook van plan om deze aan te gaan schaffen..
    Loopt nu een aanbiding: de eerste 12 maanden voor €34.90.
    Plus een gratis USB Modem! Of kan ik beter een ethernet modem erbij bestellen??
     
  9. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Re: Geen kiestoon

    Volgens mij doe je iets verschrikkelijk fout, want als je ADSL en 'kiestoon' in een bericht schrijft is er iets flink mis.

    Aangezien het hier om je internet verbinding gaat valt je vraag buiten het topic van dit forum. Neem kontakt op met de helpdesk van je provider; die kunnen je ongetwijfeld verder helpen met het configureren en instandhouden van je verbinding.
     
  10. meteorf25

    meteorf25 Active Member

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Geen kiestoon

    Volgens mij bel je dan gewoon nog in via je modem ( je ouderwetse modem wel te verstaan.) en niet via je adslmodem.
    Ws. kan iemand anders je wel helpen met de instellingen, want hij hoort niet te zoeken naar een kiestoon, toch??
     
  11. azzkickr

    azzkickr Active Member

    Berichten:
    398
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis gelukkig alweer verholpen, but THNX , er hadden meer mensen last van in mijn wijk dus het bleek bij de KPN te liggen , probleem in een of andere kast. En Danos: Bevalt prima dit is de eerste keer in bijna 2 jaar dat ik een preobleem heb. en binnenkort wordt het weer snellen , we begonnen op 512 kb/s en gaan nu naar 1024 kb/s zonder prijsverhoging, Mooi werk van de KPN
     
  12. DaNoS

    DaNoS Geboren Held

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dus nu ook adsl comfort besteld 1024kb/s voor €34,90 per maand en gratis USB Modem.... krijg het in december....
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Political statement on:

    Mooi werk? Knap klote, zul je bedoelen. (Excuseer mijn taalgebruik)

    De OPTA heeft onlangs geforceerd dat KPN de roaming tarieven voor concurrerende ADSL providers (BBNed, BabyXL, Versatel) moest verlagen. En nu blijkt ineens dat hun consumententarieven zomaar 20% of meer omlaag kunnen. Het enige wat dat bewijst is dat die ballentent ons vele jaren systematisch bestolen heeft met hun rottige monopolie.

    Gelukkig is er nu een OPTA en gelukkig is er nu concurrentie. Nu moet KPN met de billen bloot en zakken allerlei belachelijk hoge tarieven met een noodsnelheid naar beneden. Gek dat dat niet eerder kon, he?

    Goh, wat heb ik een enorme hekel aan dat bedrijf en alles wat er mee te maken heeft. "Mooi werk van KPN"... My ass!
     
  14. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Een kennis van een collega heeft een Home Touch ADSL modem, gehackt tot router.
    Zijn Xbox zit via een Sweex Lan Switch op de router aangesloten. Soms werkt Xbox Live wel en soms krijgt hij de welbekende DNS not resolved melding.

    Als ik me niet vergis heeft dit toch niets met de instellingen van zijn router te maken, maar eerder, met de kwaliteit van de verbindingen? Misschien heeft iemand nog een leuk ideetje. De Xbox direct op de router aansluiten geeft het zelfde probleem. Soms werkt het wel en soms niet. Alles op de Xbox staat op Auto, dat werkte niet en alle gegevens invullen werkt ook niet.
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Je moet even op zoek naar de info over de getweakte Speedtouch Home die Fardo op het forum heeft gezet. Daar stond iets in over de maximum hoeveelheid connecties die de Speedtouch ondersteunt.

    Ik werk met een getweakte Speedtouch en een Vigor 2200E ADSL router erachter. Ik gebruik alleen de modem funktie van de Speedtouch en heb hem verder in bridged mode staan (gebruik dus niet de router). Dat geeft bij mij geen problemen. Overigens wissel ik af en toe tussen de Speedtouch en een Allied data Copperjet 811 (als ik zit te klooien met ATM hacks e.d.) en de Copperjet is bij mij wat stabieler dan de Speedtouch.
     
  16. Sjors Albers

    Sjors Albers The New Way Gamer

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag ik heb een adsl usb speedtouch modem en ik kan dus niet direct van de modem naar de xbox nou las ik ergens dat je ook je pc als router kon gebruiken. Nu is mijn vraag hoe doe ik dat en wat heb ik er voor nodig.
     
  17. FragSoldier

    FragSoldier Nice ass!

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Check de site van demon, www.dslexpress.nl goedkope prijzen en hoge uploads.



    -Fragsoldier
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2003
  18. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Okee, ik merk dat sommigen hier ontzettend veel weten van netwerken en ADSL etc. Da's mooi, omdat ik weet daar helemaal niets vanaf.
    Daarom heb ik een paar vraagjes, misschien staan de antwoorden wel eerder vermeld in de thread maar toch graag een duidelijk antwoord want ik ben echt een leek in dit gedoe...

    Ik denk dus ook aan de mooie Planet/Xbox Live actie, en dan aan ADSL comfort van 52 E per maand (volgens de site 1023/320(wat betekent dat??)) Is dit snel genoeg voor Xbox Live en kan ik dan ook wat hosten enzo?

    Wat is het verschil tussen ADSL via de gewone telefoonlijn of via een ISDN lijn? Want daar kun je uit kiezen bij Planet. Met beiden kun je toch bellen tijdens het internetten? of is de ene sneller?

    Er staat dat je bij dat abbonnement van Planet een multi-PC modem kan krijgen voor 30 E.
    Werkt dat als een router? En kan ik er dus mee Internetten en LIVE'n tegelijk?

    Heb ik dan een netwerk kaart nodig van mijn PC naar de modem?

    Wij hebben thus een zogenaamde 'centrale' (maar geen ISDN) dus je moet eerst een '0' draaien en even wachten voordat je 'naar buiten' kan bellen. Levert dit nog complicaties op voor een ADSL verbinding en wat kan ik hieraan doen?

    Alvast bedankt voor het antwoorden :p ...ik reken op jullie...en volgende maand ben ik dan hopelijk ook LIVE!
     
  19. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    jah je moet een crosscabel kopen das ongeveer 9 euro met een rj45 kop en dat stop je gewoon in de ethernet kaart van de xbox en de andere in die van je computer. download je sygate www.sygate.com en dat word alles automatisch al ingesteld en dan kan je op xbox live
     
  20. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    1: Ja en ja.

    2: Daar is geen verschil tussen, maar als je ISDN hebt dan heb je een ander modem nodig dan bij een analoge lijn. Je moet daarom opgeven wat voor soort telefoonlijn je nu hebt.

    3: Ja en ja.

    4: Je hebt één netwerkkaart nodig in je PC om je PC met je multiPC modem of je gewone modem te verbinden.

    5: Nee, ADSL heeft niets met een huiscentrale te maken omdat de telefoonlijn VOOR de centrale wordt afgetapt om er het ADSL signaal uit te halen.
     

Deel Deze Pagina