Xbox & Media

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nol, 21 okt 2003.

1. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    393
    Het valt mij op dat er toch nog redelijk veel mensen onbekend zijn met de Xbox, laat staan met het kunnen van de console. Waarschijnlijk is dit te wijten aan een mindere marketingcampagne van Microsoft of anderszins te weinig media aandacht van televisie en bladen. Eerlijkheidshalve moet ik ook bekennen dat ik in de media weinig hoor of zie over de Xbox en zijn games, hierdoor is de bekendheid van de Xbox bij het grote publiek minimaal en het aankoop gedrag van de klant gericht op het kuddegedrag, waar de koper dan voor kiest behoeft geen nadere toelichting.

Nu er wereldwijd toch aardig wat boxen over de toonbank zijn gegaan bevreemdt het mij dat de media toch niet meer ruchtbaarheid geeft aan de Xbox. Neem als voorbeeld Xbox Live toch wel een revolutie op console gebied, hierover heb ik weinig tot niets kunnen terugvinden in de media. Ik vraag mij af hoe anderen hierover denken en wat de oorzaak zou kunnen zijn.

2. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Alles duidt er op dat de Xbox een experiment is een geslaagde proef om een goede console te bouwen.
    De kat wordt uit de boom gekeken op het gebied van reclame, problemenoplossingen en klantenservice.
    Developers worden warm gemaakt en contacten worden gelegd.
    Xbox kon geen eerste worden omdat het de laatste was nog niet voldoende contacten en vooral kennis van de markt had.
    Xbox 2 gaat knallen.

3. ElectricHead

ElectricHead Xbox 4ever!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wel dat dankzij mij mijn collega's op m'n oude werkplek ineens allemaal 'n XBox hebben gekocht :D ... dat was op zich wel lachen .. tja, verder ken ik weinig mensen die veel achter 'n console zitten ... 1 kameraad van me heeft 'n PS2, dat ziet er ook wel erg gelikt uit, maar als ik moest kiezen tussen de XBox en de PS2 dan zou 't zo weer 'n XBox worden, de stijl van games daarop ligt me veel meer.

Het is alleen inderdaad jammer dat Microsoft niet meer doet op het gebied van reclame, maarja ... schijnbaar is mond tot mond reclame ook wel 'n sterk argument (lees hierboven).

4. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    je zou haast kunnen zeggen dat ze een aparte tactiek hebben voor hun console.
    vraag me af of de xbox het echt wel zo slecht doet zoals men beweerd iedereen weet dat je met een gloed nieuwe console niet zomaar binnen komt op #1.
    Daar is tijd en aandacht voor nodig en Xbox 2 zal wel weer een stap vooruit zijn, maar goed vergeet niet dat het nog niet zover is en dat de Xbox nog maar moet zorgen te blijven bestaan(al lijkt mij dat niet echt moeilijk)

5. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    De xbox is een geslaagd 'proefballonnetje' en dat 'proefballonnetje' is zo goed omdat er een imago moet gecreerd worden in gamesland.
    En dat is red. gelukt en zal met de xbox 2 nog verder ontwikkelen.
    Ik weet bijna zker dat de meeste ook een xbox 2 gaan aanschaffen.

6. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Defanatic: Ik ben het volledig met je eens :)

Daarbij is er ook nog iets anders waardoor je (te) weinig reclames ziet. Europa is een heel moeilijk continent om te adverteren. Europa bestaat uit zo veel verschillende landen die allemaal weer hun eigen taal en eigen zenders hebben dat het haast ondoenlijk is om een goede reclame campagne op te zetten. Zover ik weet wordt er in Amerika veel meer geadverteerd.

Hoewel Sony en Nintendo meer adverteren zie je zo i zo weinig reclames om de consoles te promoten. Nederland heeft ook een te kleine markt voor een grote campagne. Je zult wel zien dat er straks rond de kerst wel meer reclames zullen komen.

Als Microsoft meer zou willen adverteren (zoals Defanatic al zei betwijfel ik dit) dan zouden ze het zo moeten doen als Sony, namelijk sponsor worden van een groot Europees evenement zoals de Champions League.

Op die manier heb je een bereik dat over de grenzen van de landen heen gaat.

7. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben het met jullie eens dat Microsoft de Xbox erg weinig promoot via de media.

Maar zeg nou zelf; als je een console zou willen kopen, waar ga je dan informatie inwinnen welke console je zou moeten kopen? Niet commercials of andere dingen, maar familie, vrienden, kennissen etc. Niemand gaat een PS2 kopen omdat het een sponsor is van de Champions League, maar wel als een vriend je helemaal lekker maakt...

Mond op mond reclame is de beste (of juist slechtste) reclame die er is. Enig naamsbekendheid is uiteraard wel nodig, maar daar hoeft elke console zich geen zorgen om te maken.

8. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    @Defanatic

Ik geloof er niet zo in dat M$ de Xbox als een experiment zag.. in de beginfase. Dit omdat men al vanaf het begin op een"agressieve" wijze de japanse markt bestookte oa door pogingen om gameontwikkelaars over te nemen. Een indicatie dat de Xbox geen experiment is geweest, is denk ik ook de Live optie. Men moet hier toch planmatig aan gewerkt hebben.

9. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Ik stel wel vast dat de Xbox een grotere naamsbekendheid heeft dan de Gamecube hoor.
    Een half jaar geleden werd er in een quiz op TV de vraag gesteld "Hoe heet de console die door Microsoft op 14/03/2002 gelanceerd werd?"
    Een man van ik schat 60 jaar wist dat dit onze Xbox was.
    Toevallig vandaag weer: Hoe heet de console die door Nintendo in mei 2002 gelanceerd werd?
    De eerste kandidaat zegt Playstation 2 en de tweede kandidaat zegt Xbox, geen van beide had dus van de Gamecube gehoord.

Die naamsbekendheid valt best wel mee hoor, dat merk ik ook in mijn directe omgeving.

Over 1 ding twijfel ik niet: Xbox2 wordt een heel ernstige bedreiging voor de PS3 (met toppers als Halo3 en PGR3 kan dat niet anders:p )

Deel Deze Pagina