Het begon allemaal met THPS 4 die ik met iemand geruilt had. Ik dacht eerst dat het aan de krassen op de disc lag want ik kreeg af en toe een melding dat ie hem niet kon lezen. Toen ie het helemaal niet meer deed (binnen twee dagen). Heb ik 4 verschillende games en 1 DVD geprobeerd en bij allemaal kreeg ik het bekende verhaal dat je de disc moet schoonmaken, controleren of het een dvd of xbox liscense game is. Dus ik zit met een probleem of mijn lens, laser is versleten of is smerig maar ik kan er niet bij. Ik heb mijn Xbox vanaf de eerste prijsverlaging (naar 300 euro) dus das al 2/ 3 jaar. Hebben er mensen ervaring met deze problemen en wat kan ik doen? Bij voorbaat dank.
als je lens vies is dan kan je bij bijna elke elokronicazaak wel een soort schoonmaakdisc halen, maar ik weet niet of dat helpt.. maar in ieder geval het service center van microsoft bellen.. en als je xbox het niet meer doet.. gecondoleerd
Hij kapte er gewoon mee nadat ie een paar keer haperde. Hoe werkt dat opsturen naar Microsoft precies dan? ik ga maar van het ergste uit hoewel ik ook wel een nog erger scenario kan bedenken.
Je belt dit Telefoonnummer: 0800 023 3894 (ik heb dit nummer van de Nederlandse site van Xbox. Maar of het gewoon Nederlands praten is weet ik niet!) Je geeft aan wat het probleem is, geeft je adres gegevens, en Microsoft stuurt je een mooi op maat passend doosje .
Heb meer dan een jaar geleden m'n XBox ook eens ter reparatie opgestuurd en toen was het zelfs zo dat je alleen met een vaste telefoon naar dat nummer kon bellen. Zou je trouwens zo vriendelijk willen zijn om je bevindingen t.a.v. de reparatie in deze thread te blijven posten? Ben namelijk wel zeer benieuwd naar de afhandeling van een reparatie als je geliefde doos (ruim) buiten de garantietermijn valt.
Is goed ik had idd eigenlijk gehoopt dat er iemand zou reageren die dit ook had. (verlopen garantie datum)
Je kunt de volledige reparatie-procedure zoals het bij mij is verlopen teruglezen in deze thread. Echter deze reparatie werd nog uitgevoerd onder garantie, dus hoe het precies buiten de garantie gaat verlopen durf ik niet te zeggen. [offtopic] Misschien een ideetje om ff bij een mod te vragen de titel aan te passen in "Reparatie XBox buiten garantie" of iets dergelijks. Of beter nog om dit soort vragen op te nemen in de FAQ aangezien er vast wel meer mensen zullen zijn die met dit soort zaken in aanraking kunnen komen... [/offtopic]
Dit is een probleem waarvan me opvalt dat het best vaak voorkomt! Gelukkig weet ik het te fixen, maar daarvoor moet natuurlijk wel je xbox open. Als je de dvddrive eruit hebt gehaald, moet je 2 schroefjes los draaien en de bovenstekap eraf halen. wat je doet is gewoon met wat alcohol de lens schoonmaken. dicht doen en voila hij doet het weer... Ik had dit dus, en vlak daarna een vriend van me. Het ziet er naar uit dat iedereen er wel een keer last van zal krijgen, afhankelijk van hoevaak je de xbox gebruikt...
Sterk, hij is nochtans nog maar 1,5 jaar uit in Europa Maar ik hoop voor jou dat het probleem opgelost raakt. Dit moet echt wel vervelend zijn.
Je hebt nog wel gewoon garantie hoor! In Europa zit er 2 jaar garantie op je xbox en ik vind het knap als die van jou ouder dan 2 jaar is Tenzij het een Amerikaanse is:{ Suc6 met je reparatie!
Ik had hem 15 Maart 2002 gekocht en hij is 1 keer kapot gegaan..hij maakte krassen op de cd...Naar MS gebracht en binnen 3 dagen weer thuis
Ja ik had toch garantie blijkbaar, bleek dat ik mn xbox nog maar anderhalf jaar heb. Voor mn gevoel heb ik hem al veel langer maar goed. Anyways via een nummer registreren ze eerst je xbox waarbij je je adresgegevens moet geven. En je moet aangeven wat het probleem is en dergelijke. Dan laten hun UPS je xbox ophalen die je overigens wel zelf moet inpakken in een doos. UPS geeft een paar stickers die doe je op de doos en dan word ie meegenomen, gerepareerd en terug gezonden. Dit hele proces neemt ong. 10 dagen in volgens de brabander aan de telefoon (aardige gast btw). Ik vind het nog te overzien in elk geval. Door de garantie hoef ik niets te betalen maar mocht je garantie toch verlopen zijn dan kan het oplopen tot 150 euri en is het misschien wijs om een nieuwe te kopen. Ik post nog wel hoe in de praktijk ging hierboven staat wat mij verteld is. Mn eerste indruk van de service is goed in elk geval.
Dit is dus het domste wat je kunt doen. Op deze manier vervalt de garantie. Stel dat je een ander probleem krijgt en er moet iets vervangen worden, dan hoef al niet meer te bellen naar Microsoft. Dan kun je het opsoppen. Dus, als het binnen de garantieperiode valt, dan kun je het beste bellen naar de helpdesk van de xbox.
vorige week woensdag bebelt donderdag opgehaald alleen we waren er niet -weekend- Maandag opgehaald Dinsdag Woensdag Donderdag teruggebracht Vrijdag hopen dat ze hem brengen als pappie en mammie thuis zijn.
Ok hij doet het weer alleen nu heb ik twee gekopieerde dvd's van hetzelfde merk en eentje doet het alleen de andere loopt 3x zo snel. Dus je hoort de hele tijd smurfen stemmetjes en iedereen loopt als opgefokte gabbers heen en weer. Ik zou toch zweren dat ie het op een andere dvd speler wel gewoon deed. (mn buurjongen test hem 1 dezer dagen uit op zijn xbox)