[PC]Half-Life 2 op 2004-02-24?!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 26 okt 2003.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bron: Telenet

De mogelijkheid dat HL2 op deze datum uitkomt is zeer groot, tenzij er weeral een stomme hacker voorbij komt.

Wat ook interessant is, is dat HL2 waarschijnlijk bij een next-generation grafische kaart zit of bedoelen ze met "latest graphics card" de 9600 XT en de 9800XT. Maar als het bij een next-gen kaat komt te zitten, dan geef ik een tip aan de mensen die hun grafische kaart willen upgraden: wacht op die ene kaart waar HL2 bij zit (ik ga dat doen als het zo is, anders ook).

Laatst bewerkt: 26 okt 2003
  2. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Beter laat dan nooit:9

3. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Dat is beter :)
    Kunnen we toch 'bijna' zeker in het eerste kwartaal van 2004 Half-Life 2 gaan spelen.

4. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Half Life 2 zit bij de 9600XT en de 9800XT. Dus nog niet bij de nextgen kaarten. De 9600 XT en 9800XT zijn volgens mij al te koop, er zit dan in het doosje een bon waarmee je half-life 2 kunt halen als deze uitkomt.

Maar ik meende ook dat in 2004 idd de nextgen kaarten uitkomen (was dat in het begin of aan het eind:confused: van 2004)

5. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    En wat is in hemelsnaam een next-gen kaart? :eek:

6. PONKX

PONKX New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat wil ik eigenlijk ook wel 's even weten...

7. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Next-gen videokaarten zijn de videokaarten die niet meer in de agp-poort gaan maar een nieuw systeem gebruiken, PCI-express. Deze videokaarten komen als het goed is ergens volgend jaar uit.

Volgens mij gebruiken ze ook een nieuw soort geheugen maar dat weet ik niet cker.

8. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ze komen, volgens mij, ergens in Maart uit.

De 9600 en 9800XT zijn upgrades van de Pro's, maar de verschillen zijn minimaal. Waarschijnlijk verkopen ze nu ook beter omdat je het gevoel hebt dat je een gloednieuwe kaart koop, terwijl dat dus niet zo is.

9. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Dus moet je persee ook een nieuwe moederbord in je pc zodat die de nieuwe kaarten ondersteunen?

10. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ja inderdaad, als je volgend jaar een gloednieuwe videokaart koopt zul je ook een nieuw moederbord moeten kopen.

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ja, maar tegen dat Half-Life 2 uit is zijn de XT's al 'oud'.

In januari worden ze officïeel voorgesteld en ik denk dat ze tegen eind februari te koop zijn.

Ati Radeon 9800 Pro: Core@380MHz, geheugen@680MHz
    Ati Radeon 9800 XT: Core@425MHz, geheugen@700MHz
    R420 (opvolger 9800 XT) zal 12 pipelines (9800 XT/Pro hebben er 8 ) hebben en DDR II geheugen.

Geforce 5900 Ultra: Core@450MHz, geheugen@850MHz
    Geforce 5950 (Ultra): Core @ 500MHz, geheugen@1000MHz
    NV40: (opvolger 5950 (Ultra)) Core@600MHz, DDR II geheugen@1500MHz en zal 8 pipelines hebben (5900/5950 (Ultra) hebber er ook 8 ).

Allebei de kaarte ondersteunen Pixel Shaders 3.0 en kunnen DirectX 9.1 volledig hardwarematig aan (wat bij de hedendaagse kaarten niet het geval is).

Ze gebruiken dan allemaal DDRII geheugen i.p.v DDR.

Ik dacht van niet, ze zullen nog altijd AGP ondersteunen en tegen dat ze die nieuwe verbinding optimaal kunnen gebruiken dan heb je het AGP slot toch al lang niet maar nodig voor grafisch kaarten.

Btw, als ze AGP in het begin niet zouden ondersteunen, dan zouden die kaarten niet echt goed verkopen denk ik.

12. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Welke zouden dan beter zijn bij de Next-Gen... worden dat de ATI of de Nvidea?

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    ATI, omdat zij al overstappen op 12 pipelines en Nvidea blijft nog altijd zitten op 8 pipelines.

Laat je niet misleiden door de cijfertjes van de snelheden, dat was ook zo bij de 5900 Ultra en de 9800 Pro. En de 9800 Pro was algemeen gezien beter.

14. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Wat hebben die pipelines voor nut?

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dit valt iets minder gemakkelijk uit te leggen. Euhm... de pipelines bevinden zich in de core en kan je het best voorstellen als echte pijpleidingen. De ruwe texture wordt bijvoorbeeld vanuit het geheugen deze pijpleiding in gegooid. In de pipeline 'beweegt' de texture zich verder en wordt er per stap enkele bewerkingen op toegepast. Dit zijn bijvoorbeeld verfijning van de texture in de eerste stap, toevoegen van kleur in de tweede, etc... Hoe meer pipelines de core heeft hoe meer textures hij per klokcyclus kan bewerken en dus hoe vlugger de kaart is.

16. rare_ltd

rare_ltd ~

Leuk Bevonden:
    0
    pipelines moet je vergelijken met een auto fabriek met een lopende band :)

17. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    @ the answer, je geeft je naam echt (hoer noem je dat ook alweer, ben het woord vergeten, tis in ider geval positief) :+

18. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    The Answer studeerd vast ICT ofzo... dit weten gewone mensen niet echt zoals ik dus... :)

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nope, die dingens interesseren mij gewoon :D.

Ik zit nu in handel en ik ga volgend jaar boekhouden-informatica volgen. Als mijn middelbaar erop zit dan ga ik naar de hoge school en daar ga ik informatica volgen.

Wat is ICT eigenlijk?

Zelfs beter dan mijn pijpleidingen, maar ik had daar niet aangedacht.

Laatst bewerkt: 26 okt 2003
  20. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    ICT is toch Informatica?! 8)

Deel Deze Pagina