Leuk nieuws voor de Xbox bezitters, waar wij de kracht van de Xbox en Xbox Live al in een vroeg stadium zagen, blijken er nu steeds meer mensen deze mening te delen. Hierbij wil ik tevens mededelen dat het mogelijk nog een kwestie van tijd is voordat EA mee gaat doen met Xbox Live. Men vindt bij EA de prestaties van Live bovenverwachting goed en is misschien weer bereidt te onderhandelen. (bron; Power Unlimited, Editie november 2003, blz. 47) General - Matronix - 26/10/2003 - 10:43:00 AM Microsoft doet het goed! De enorme softwaregigant uit Amerika heeft 30 september de boeken gesloten voor eerste fiscale kwartaal en guess what? De totale verkopen lagen 6 procent hoger dan vogi jaar en ook de winsten stegen netjes mee. De XBox was één van de grote winnaars in dit verhaal want de zwarte doos zorgde voor 20 procent meer opbrengsten dan vorig jaar in dezelfde periode! In totaal wist Microsoft beter te presteren dan analisten hadden verwacht en dat was natuurlijk reden tot een goede stemming in huize Gates. Enige domper op Microsofts feestje was dat men minder grote contracten met concerns en grote firma's weet af te sluiten door de security problemen die het bedrijf in haar Windows produkten is tegengekomen. Zoals een ieder zal weten wordt momenteel min of meer met de dag een nieuwe deuk in de veiligheidssystemen van Windows geslagen waarbij de viruses welig binnen ieders pc tieren. Door dit nieuws daalden de koersen van het aandeel uiteindelijk toch nog lichtelijk. ============================================== Toch leuk nieuws en naar mijn mening wordt de Xbox in de toekomst nog belangrijker voor Microsoft. (bron)
Ik hou van Microsoft , jammer alleen dat mensen zo over windows oordelen omdat er veel virussen op het moment voor zijn.. Maar dat is puur gemaakt door MS haters, die massaal een aanval doen op windows.. dus aan windows ligt het niet, maar gewoon aan ieder besturingsysteem op zich..
ja ik vind het ook jammer dat zoveel mensen bill gates dissen. terwijl die gast echt miljarden aan dollars besteed aan fondsen die ****** en aids bestrijden.
@Nilamo Ik ben het met je eens. Bill heeft gewoon een goede neus voor zaken gehad.. destijds. En er gaat veel geld naar goede doelen, maar hij zorgt ook goed voor zichzelf. Met de Xbox gaat hij weer een klapper maken.. denk ik. Maar wat voorkomen moet worden is dat M$ de enige aanbieder wordt. Vandaar dat we niet moeten accepteren als M$ op een oneerlijke manier (alleen met geld) de markt wil veroveren. Door bijv. het opkopen van game-ontwikkelaars. Concurrentie moet er blijven... maar daar zorgt Sony wel voor. Toch denk ik dat de Xbox binnen drie jaar op nummer 1 staat, wat de consoles betreft.
Wat een onzin: ten eerste waarom is de PU anti Microsoft (hebben ze dat soms tegen je gezegd ), ten tweede komt dit niet alleen uit de PU en ten derde is het juist heel positief als EA mee gaat werken met Live!
Jij ziet zeker ook een complottheorie achter de dood van de broertjes en zusjes van Alfred Jodokus Kwak?
Ze zeggen dat Xbox helemaal geen toppers in het vooruitzicht heeft! Ik ga nu niet al die spellen opnoemen maar jullie weten wel dat dat grote onzin is wat zei zeggen. vind de PU nooit echt een betrouwbare bron.
Ik heb nog nooi in de PU gelezen dat de xb helemaal geen toppers in het vooruitzicht heeft..en ik heb zo de laatste 2 / 3 jaar toch allemaal doorgelezen.. ik heb daar altijd zo'n hekel aan..van die luitjes die zeiken over het niet neutraal zijn van de PU..en het vreemde is dat de Xbox luitjes zeggen dat ze anti xbox zijn, de Gamecube mensen zeggen dat ze anti-gamecube zijn en dat de PS2 mensen zeggen dat ze anti-ps2 zijn.. Op het moment dat een PS2 fanboy anti-xbox zijn, dan begin ik nattigheid te voelen.
Denk dat het niet zo'n vaart gaat lopen, pas bij de volgende generatie gaat MS denk ik echt een rol spelen qua marktaandeel, de PS2 was imo al te lang op de markt... de Xbox is denk ik een mooi voorproefje voor iedereen om te laten zien dat de volgende console van MS zeker geen grap zal zijn (mits deze wel gelijk met de PS3 uitkomt)
Sony begint zelf trouwens ook nu nattigheid te voelen want de Xbox is in Amerika aan het inlopen. Bron daarvoor is de NRC
Maar in Japan wil het niet echt lukken met de Xbox... en Japan is toch wel toonaangevend als het om het gamen gaat. Ik denk dat M$ wat meer aandacht aan Europa moet schenken en zich minder op Japan moet focussen. Heb vaak het idee dat we er een beetje bij hangen in euroland. Wat omzet betreft doen we toch aardig mee, denk ik...
Er zijn de komende tijd denk ik aardige titels te verkrijgen in Europa, dus echt te kort doet Microsoft ons niet. Komt in Japan weer een game uit waarin je een robot moet besturen. De game is genaamd Exe Skeleton, of het spel ook hieruit gaat komen is nog niet bekend. Zolang Microsoft aangeeft dat de Xbox niet onbelangrijk is voor het bedrijf, dan zitten we wat mij betreft voor de toekomst gebeiteld. Hoe belangrijker de Xbox hoe meer ze in de console zullen investeren. Ik vind de winst goed nieuws, zeker met het oog op de nieuwe generatie consoles.
@Nol Wat titels betreft komen we misschien niet te kort, maar wat release data wel. Een game komt eerst in Amerike +Japan of enkel in Japan uit en vervolgens maanden later bij ons. Het excuus... de vertaling voor de Duitsers, de Fransen en de Spanjaarden. Laten deze gasten gewoon eens engels leren op schooll!!! Of... voor iedereen wereldwijd dezelfde releasedatum. Dan wachten we met z'n allen maar wat langer. Dan tellen wij als euroland-Xbox'ers ook eens echt mee. Van mij mogen ze verder ook de regiocode afschaffen. Ik wil ook Japanse games kunnen spelen.... toch?!