Ik zoek een programma om films/videotjes zoals zelf gemaakte skatefilmpjes te bewerken. Op xp zit standaart Movie Maker, maar die loopt vast zodra het filmpje geladen is. Dus nu zoek ik een downloadbaar (trial version ofzo, zodat ik eventueel kan kopen) programma waarmee je makkelijk filmpjes mee kan bewerken, ik hoef er geen special dingen mee te doen, maar gewoon dus knippen, plakken B.V.D. Blokkie
een leuk en gratis programma is de microsoft moviemaker ... zoek maar op de site van microsoft als je het echte werk zoekt adobe premiere of pinnacle studios... maar die kosten beide rond de $500 moviemaker is simpel en leuk voor thuis filmpjes
Adobe Aftereffects 5.5 en Adobe Premiere 6.5 heb ik op een trail cd staan. Kon je eerst gratis krijgen van de adobe site.
Premiere en vooral After Effects zijn nou niet bepaald makkelijke programma's... en dat zoekt deze jongen nou juist Wel heel uitgebreid though, als je wat meer met videobewerking wil gaan doen dan is Premiere zeker een van de betere programma's daarvoor. En Fardo, blokkie zegt toch dat Movie Maker vastloopt bij hem? Daarnaast is Movie Maker een baggerprogramma :{ Ik zou eens kijken of je een trial versie van een van de Pinnacle pruducten kan bemachtigen... Pinnacle Clip DV bijvoorbeeld, een van de instapprogramma's van Pinnacle: erg gebruiksvriendelijk en toch uitgebreid in mogelijkheden. Een wat uitgebreider progamma is Pinnacle Studio DV. Kijk anders ff op de site van Pinnacle: www.pinnaclesys.com, misschien dat je daar een trial versie kunt downloaden.
Bedankt voor alle reacties en antwoorden op mijn vraag, ik heb een beetje op de site van adobe rondgekeken en kwam toen uiteindelijk hier uit, daar kan je trial versies downloaden van adobe programma's, van deze programma's kan je een trial versie downloaden: Acrobat Professional 6.0 After Effects 6.0 Atmosphere (US) Audition (US) Dimensions 3.0 Encore DVD (US) FrameMaker 7.0 GoLive 6.0 Illustrator 10 InDesign 2.0 LiveMotion (US) PageMaker 7.0 Photoshop 7.0 Photoshop Album 1.0 Photoshop Elements 2.0 Premiere 6.0 Streamline 4.0 Ik ga nu ff Premiere 6.0 downloaden, en zal wel ff kijken of het wat is. I'll be back /edit: Probeer ik daarnet hem te downloaden, heb het e.e.a. ingevuld krijg ik dit te zien. Hij is dus verplaatst ofzo *zoekt verder
Probeer het eens via deze link En schrik niet als je Premier zometeen voor het eerst opstart.... het is niet zomaar een programmaatje wat je in een handomdraai onder de knie hebt... je moet er echt wel ff voor gaan zitten om precies uit te zoeken hoe alles werkt en wat je er allemaal mee kunt. Als je serieus met Premiere bezig wil gaan, raad ik je aan om er eerst een boek (uit de bieb) over te lezen.
Je kunt inderdaad een trial van pinaccle studio krijgen. Kheb het ook pas gedownload, dus ik weet nog niet precies wat je ernou allemaal mee kan.. Gewoon ff bij google pinnacle studio intypen, krijg je gelijk hun internetsite te zien.
Ik heb ook nog een vraagke wat redelijk in deze thread past denk ik. Met mijn digitale camera maak ik .mov bestanden maar deze zijn in bijna geen enkel programma te bewerken. Bestaat er ook en programma om dit om te zetten naar bijv. .mpeg ??
als het goed is kan dit toch ook met premiere? er is ook nog een apple programma waarmee je films kan bewerken, maar ik weet niet meer hoe dat heet...
Als je een beetje bekend bent met adobe programma's als Photoshop is Premiere ook niet zo heel moeilijk hoor. Het spreekt allemaal voor zich. Daarna zou ik toch Aftereffects proberen want daar kun je echt vette dingen mee uithalen, vooral voor sk8vids
.mov is dat niet voor Quicktime ??? Als je de PRO versie van Quicktime hebt kun je ook filmpjes editten. / edit ff apple gecheckt voor quicktime
weet trouwens iemand waar ik een kort filmpje kan uploaden? (kwil het ff laten zien bij @rtwork only)
Ja is inderdaad van Quicktime, moet ik toch maar es op zoek naar de PRO versie?? Weet iemand toevallig ook of je video filmpjes achteraf kan belichten. Met foto's gaat het wel in ieder geval.
Ik weet niet maar [munch] heeft vast wel wat ruimte op haar server, als je haar een pm stuurt waarin je lief vraagt of ze dat voor je wilt uploaden doet ze dat vast wel
over uploaden gesproken. ik wil ook wel zien wat jij op een skateboard kan. ga je de filmpjes uploaden?
Nee dat was ik niet van plan Het ging me meer om het bewerken van *kuch*gedownloade*kuch* filmpjes Ik heb een snelle korte vraag: Hoe kan ik snel met Adobe Premiere een filmpje inkorten, dus het laatste gedeelt eraf knippen Ik ben nou al ff aan het kijken, maar het lukt niet echt, beetje veel opties, net als photoshop, heb de hoop naar een tijdje ook maar gewoon opgegeven.
heel makkelijk, pak de Cut tool (lijkt op een mesje k heb zo geen plaatje ervan) knip op de plek waar je het filmpje wil splitsen en gooi en laatste gedeelte weg (balkje aanklikken, delete)
Movie Maker loopt vast omdat je de hardware versnelling op z'n max hebt staan. Als je dat fixed loopt ie niet meer vast. Maarja dan ziet je scherm er ook iets minder vet uit.. bij mij werkte het iig movie maker ruled.
Met (niet lachen) Magic Music Maker lukt het heel goed, heb ik ook vaak gedaan. Kan je plakken, knippen, effecten, titels en geluid toevoegen. & tis errug makkelijk