Lijst met woonplaats?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door da_master_chief, 26 okt 2003.

  1. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je niet zo maar gebruik kan maken van de bestaande info. Misschien zijn er members die er bezwaar tegen hebben als, ze zonder dat het gevraagd of gemeld is, hun info in een lijst tegenkomen. Is Xboxworld.nl aan privacywetgeving gehouden??
    En wat zijn dan de regels waar men zich aan moet houden.

    Begrijp me goed.. ik heb er geen problemen mee. Ik heb gewoon mijn woonplaats en nog meer ingevuld in mijn profiel.

    Wil je info verzamelen, dan zul je een nieuwe actie moeten starten. En dan een geordende actie om een goeie lijst=database te krijgen. Eert nadenken en dan doen?!
     
  2. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Precies :cool:

    Ik durf je nu nog niet te zeggen wanneer er zo'n lijst komt... op zich zie ik het nut er wel van in mits het overzichtelijk is.... dan denk ik niet zozeer aan een lijst, maar meer een uitbreiding op de zoekfunctie waar je op user, plaatsnaam en op gamertag kunt zoeken, hopelijk zit zoiets in de nieuwe versie van vBulletin.
     
  3. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Hehe, jij bepaalt zelf hoeveel informatie jij vrijgeeft. Het is je eigen keus of je je woonplaats opgeeft in je profiel... dan is het in principe al openbaar en voor iedereen zichtbaar. In dat geval maakt het ook niet uit of je woonplaats in een lijst wordt opgenomen. Het is vrije keuze, dus is er totaal geen sprake van privacyschending of wat dan ook :)
     
  4. da_master_chief

    da_master_chief Morrowind Master

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat niet echt nee, ik bedoelde er gewoon mee te zeggen dat het niet alleen maar van de mods af hoeft te komen. Er zijn ook genoeg leden die iets voor deze site willen doen.

    Een topic heeft niet zoveel zin, het wordt snel een zooitje en lang niet iedereen post erin. Maar we zouden dit wel kunnen doen zolang er verder nog niks gedaan wordt (als de mods het toestaan). Als de mods er dan voor zouden kunnen zorgen dat offtopic posts gedelet worden ofzo. Maar dan moet er wel iemand zijn die de lijst steeds bijhoudt.
    blokkie15, masterChief88, MasterChief_007, en ik (lol, (bijna) allemaal master chiefs :+ ) hebben al aangegeven dat ze wel willen helpen.
     
  5. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Een topic bijhouden? Pff wat een onzin. Het is te doen met een aantal lijntjes script dat zo alle woonplaatsen en members in een paginaatje gooit. Dat is ook het probleem niet. Het moet passen binnen wat XBW doet, en op het moment doet dat het niet. Zelfde als met alle andere dingen die jullie zo graag doorgedrukt zien; We hebben andere prioriteiten.
     
  6. da_master_chief

    da_master_chief Morrowind Master

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het maar een paar lijntjes script is, waarom gebeurt het dan niet?
    Ik begrijp niet waarom dit niet bij xbw past? Ik heb het al een aantal keer gezegd. Mij lijkt dat het doel van een forum is het in contact komen met andere mensen om samen bezig te zijn met een hobbie. Met zo'n lijst bevorder je dit alleen maar.
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat is ook het probleem niet. Het moet passen binnen wat XBW doet, en op het moment doet dat het niet. Zelfde als met alle andere dingen die jullie zo graag doorgedrukt zien; We hebben andere prioriteiten.
     
  8. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Duidelijk :{
     
  9. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Niet echt, jou vraag was waarom past het niet binnen wat XBW doet. Vervolgens krijg je precies dezelfde lap tekst waarop je vraag gebaseerd was.
     
  10. ThaXboxer

    ThaXboxer newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een goed idee.

    Maar sommige mensen willen hun privacy. Dus als je in de memberlist gaat snuffelen heb je mensen die ertegen zijn en je kan niet zien of ze ertegen zijn, en er niet op willen komen. Bij een thread kan je je woonplaats opgeven maar als je het niet wilt doe je het niet. En anders moet je bij de registratie zo'n tick the box dingetje maken of het openbaar op het forum gezet mag worden (of de beginwet wat aanpassen).
     
  11. da_master_chief

    da_master_chief Morrowind Master

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even getwijfeld of ik nog een reactie op WouteR geef omdat ik niet het idee heb dat er mee valt te discussieren. Maar omdat XiroKe er ook op reageert doe ik het toch maar.
    Je typt een lap tekst maar toch zeg je helemaal niks. Het pas niet bij xbw, waarbij past het dan niet? Wat is dan het doel/thema of wat dan ook van xbw.
    We hebben andere prioriteiten, wat zijn die dan? (ik zeg niet dat die niet goed zijn, maar zeg dan ten minste waar je mee bezig bent. Dan heb je ten minste een echte reden en kan iedereen het ook begrijpen)
    Geef gewoon anwoord op de vragen.

    @ XiroKe, het was een andere masterchief die het duidelijk vond hoor. Uit je post komt het over alsof ik dat ook ben.

    @ ThaXboxer, daar is al eerder over gesproken. Bij de memberslist worden alleen maar gegevens uit het profiel gehaald, wat al toegankelijk is voor iederen. Dus er wordt niks openbaar gemaakt ofzo.
     
  12. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Sorry, ik had me inderdaad even vergist. Te veel Meester Leiders. :)
     
  13. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Het past niet bij de huidige activiteiten van XBW. Dat gaat veranderen binnenkort, maar op het moment niet en daarom past het er nu nog niet bij. Besides, we hebben andere prioriteiten. Er zijn zat coole ideeen die we daarom gewoon niet kunnen uitvoeren.
     
  14. da_master_chief

    da_master_chief Morrowind Master

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou vooruit dan, maar je hebt nog steeds geen vraag beantwoord. Is het wel iets wat op de planning komt te staan (liever niet zoals de morrowindthread 8) :p J/K)? Het staat al een beetje tussen de regels door of niet?
     
  15. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Het is niet een losse functie die we zullen implementeren. Ik weet bijvoorbeeld niet eens waar we die functie zouden moeten zetten (geen suggestie's aub). Wel zijn er een aantal verwante ideeen die we graag willen uitvoeren. Die staan echter volgens mij nog gewoon op de wish-list, waarvan zelfs wij niet weten of ze ook daadwerkelijk gerealiseerd worden...
     
  16. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Kan je hiervan geen poll maken? Weet je gelijk wat alle forummers het liefste willen.
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nogmaals (doh); We stellen onze eigen prioriteiten. Jullie willen vast ook graag een winkel met spellen voor 10 euro, kan je 10 miljoen handtekeningen voor ophalen maar dan nog hebben we er gewoon geen tijd voor.
     
  18. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Het minste wat je kan doen is je locatie serieus invullen. :mad:
     
  19. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Even om bijval aan collega Wouter te geven:

    De crew, admins en mods doen alles hier op vrijwillige basis.
    Dat betekent dat we de tijd die we hier in de site steken ten koste gaat van veel andere dingen, maar dat doen we allemaal uit voorliefde voor de games en console, daarom hoor je ook niemand klagen over zijn taken.

    Hetgeen wat er nou gevraagd wordt betekent voor sommige mensen dat ze er nog meer tijd in zouden moeten stoppen dan dat ze al doen, en dat terwijl het merendeel werkt of op school zit.

    Zoals jullie misschien wel kunnen begrijpen betekent dit dat er nog een aantal verantwoordelijkheden bij komen kijken, huiswerk, tentamens, proefwerken enz.

    Even een paar lintjes script aanpassen bestaat op dat moment niet, je bent namelijk zo weer een paar uur bezig, en dat is tijd die je misschien beter aan je studie kon besteden.

    Woonplaatsen vermelden is op zich een leuk idee, maar een heleboel mensen heeft hun woonplaats al vermeld in hun profile, dus op zich kan je al zien waar iemand vandaan komt, dat het niet overzichtelijk is dat is een andere zaak maar het staat er wel.

    Een prioriteit die op dit moment wordt gesteld door de crew is bijvoorbeeld V3, als het goed is wordt de site dus mooier en nog beter, iets wat we graag voor jullie doen maar ook iets waar veel tijd in gaat zitten.

    Dat jullie veel ideen hebben om de site nog leuker, functioneler en aantrekkelijker te maken waarderen we ook heel erg, maar om te voorkomen dat er mensen hier hun studie er aan moeten geven omdat jullie graag een webshop willen gaat natuurlijk veel te ver.

    Mensen, heb geduld, alles komt op zijn tijd.
    Als er tijd en ruimte is om nieuwe plannen uit te voeren zullen we het heus wel doen, maar om ons eigen leventje ook nog te kunnen leiden moeten we wel prioriteiten stellen.
     

Deel Deze Pagina