eigen site maken?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Chief Bram, 30 okt 2003.

1. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    he mensen, ik zoek een site die me helpt mijn eigen site te maken, hebben jullie ideeen?

P.S. ik weet dat er hier al een topic over geweest is maar de zoekmachine vondt het niet.:{

2. paroxysm

paroxysm Xbox-lanner

Leuk Bevonden:
    0
    misschien kun je wat vinden op html.pagina.nl?
    Anders weet ik niks

3. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    het zal ook helpen als je verteld welke taal je wilt gebruiken:confused:

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Er zijn zoveer sites.

Wil je html leren of tips of turtorials. Begin bijv. bij webmeesteres.nl via deze site en via de partners kom je een heel eind.

5. robberto

robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    reactie

ga eens naar www.lycos.nl(50 mb en meeste talen ondersteunt dus html, php, frontpage enz)TIP
    of
    www.geocities.com(nl, maar maar 15 mb ruimte)

maar lycos is de beste meeste uitleg en meeste op[slagruimte

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Lycos is vervelend omdat er een groot reclameframe in je pagina's komt en nog eens een layer met reclame over je pagina voor een aantal seconden. Daardoor ben ik van lycos afgestapt. Er zijn een hoop anderen zoals websitemaker en freewebs.

7. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6

Deze kan je ook omzeilen hoor :+ Is bij onze site (/Mod Spam) ook gedaan, maar heb de site zelf niet gemaakt. Er moet trouwens nodig wat aan verandert worden.

Ik gebruik de site zelf ook om dingen op te uploaden, 50mb is namelijk best veel :cool:

8. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    op www.mijnhomepage.nl kun je ook veel informatie halen over vanalles en nog wat,

gratis hosts zijn gewoon k*t, maarja je moet ergens beginnen..

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Gebruik het ook wel voor uppen van plaatjes enzo, maar websites maak ik er niet op. Het omzeilen heb ik ook gelezen maar dat ging in php en zover ben ik nog niet, ben er wel mee bezig. En op sukteam zie ik nog steeds rechter frame.

10. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
  11. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Je hebt eerst verschillende programma's nodig. Welk programma je nodig hebt ligt eraan hoe geavanceerd je de site wil maken.
    Wil je alleen m.b.v. van HTML een site maken dan zou ik beginnen met Dreamweaver (nee, niet met Frontpage. Frontpage verneukt layouts van pagina en je leert er eigenlijk niks van). Over Dreamweaver zijn veel tutorials te vinden op internet, ff zoeken bij google en je vind er genoeg!
    Als je meer een grafische site wil maken dan raad ik je photoshop aan, ook hiervoor zijn honderden tutorial sites te vinden m.b.v. google. Photoshop is een pixel geörienteert programma, wil zeggen dat elke pixel apart wordt berekent. Als je inzoomt krijg je gewoon vergrootte pixels te zien. Met Photoshop alleen kan je geen site maken. Je zal dus altijd een HTML programma moeten gebruiken om er een site van te maken.
    Je kan ook de andere kant op gaan en een geanimeerde site maken met Flash. Flash is een vector geörienteert programma waarmee je kan tekenen, animaties kan maken en kan programeren met het action script. Je kan ook met een ander programma vector tekeningen maken voor Flash. Adobe Illustrator is daar perfect voor. Vector geörienteert is iets anders als pixel geörienteert. De computer berekent de tekening vanuit aangegeven punten. Als je hiermee inzoomt krijg je altijd een mooie tekening te zien zonder grote pixels (moeilijk uitleggen, probeer 't allebei eens, verschil wordt dan wel duidelijk).

Om Dreamweaver en Flash te proberen kun je gratis trials downloaden die 30 dagen geldig zijn op www.macromedia.com. Volgens mij zijn die er ook voor Photoshop en Illustrator maar die missen wel wat functies, deze zijn (als ze er zijn) te downloaden op www.adobe.com.

12. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    woow, bedankt iedereen, nu begrijp ik het, bedankt!!! Maar alle hulp is welkom!

13. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad Dreamweaver is een goed programma om mee te beginnen. Het zou nog beter zijn als je eerst HTML pagina's in Notepad probeert te maken. Zo leer je de basis. Dreamweaver kan namelijk ook onnodige code genereren.

Ik zelf gebruik een combinatie van Dreamweaver, Photoshop en Flash.

14. gerjan

gerjan Guest

Dreamweaver is een wysiwyg editor, niet beste om mee te beginnen. Begin liever gewoon met het enige echte notepad of editpad lite, voor html, html is de basis voor elke beginnende website.

Php is beter maar vrij moeilijk voor nieuwelingen.

Hint: type bij google "html tutorials" in oid en je vind genoeg

via http://webcenter.lycos.nl/Staan ook wel tutorials op.
    Mijn site(die ik overigens niet gebruik, behalve voor hosting) heb ik ook via daar, ik heb pakket: all-in-one alleen dan gratis:p:pwww.gerjanlonink.com

Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2003
  15. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    als je engels kan zou ik een kijkje nemen op www.w3schools.com daar kun je de basis vinden van zowel html en css als PHP of ASP

als je echt php wilt leren(je moet hiervoor wel html goed kunnen) zou ik naar www.daholygoat.com gaan....die tut heeft mij ook zeer veel geholpen....en uiteraard de officieele php site nl.php.net

16. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Wil je wel helpen, voeg me maar toe op msn Bazziek@APENSTAARTJE@hotmail.com

17. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    http://www.websitemaken.be

Hier staat echt alles in wat je maar nodig hebt om een site mee te maken. Op deze site zit ook nog een forum, dus als je vragen hebt helpen ze je zo:cool: . Ik zelf ben niet lid van dat forum, maar ik heb er wel de nodige antwoorden op vragen mee gevonden:cool:

18. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    http://www.leejoo.nl

Op deze site staan allerlei hadigheden voor je site. Zodat je site nog beter is. Het enige wat er niet op staat zijn cursussen HTML of andere cursussen website maken.

19. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    hé, bedankt iedereen, ik heb er al een eigen gemaakt met zenid.Net, anders is dat gedoe veel te moeilijk, had nooit gedacht dat dat zo moeilijk zou zijn, deze is lekker makkelijk.:)

20. NAC Breda fan

NAC Breda fan Hoogeveense RAT

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb de site in je profiel aangeklikt. Ik ga er vanuit dat dat jouw site is. Hij ziet er best goed uit en zeker als het je eerste site is.

Deel Deze Pagina