Microsoft VS Electronic Arts

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DVD, 15 okt 2003.

1. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Cole Trickle:daar heb je gelijk in,maar we zijn nu jaar verder en online gaming vind ik er nu toch wel bij horen.Zeg ook niet dat EA alleen maar slechte games maakt(heb zelf ook SSX en LotR:TTT),maar vind geen online functies niet meer kunnen nu bijna elke sportgame dit wel heeft.Maar ja keus ligt uiteraard bij EA

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het gaat hier om het conflict tussen MS en EA wat betreft Xbox Live, ik heb dus alle andere reactie's verwijderd.

3. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Gaat ea ook niet online op de cube dan? Want als ze dat WEL doen, dan ben ik het met Sam Fisher JR eens. Je kunt mij kinderachtig vinden dat ik dan EA ga boycotten maar dat voel ik niet zo. Als je iets wil bereiken (dat EA live gaat) moet je daar wat voor over hebben. Want ik zie deze situatie de komende tijd nog niet zo snel veranderen. Als wij als XBOXGAMERS afspreken voor een bepaalde tijd geen ea games meer te kopen, dan moet dat helpen. Gaat het niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Als ze zo nodig geld willen verdienen doen ze dat maar lekker bij de ps2. Ze zullen daar genoeg geld mee verdienen om het op de xbox het gratis te doen. Ja toch?? Kweet al dat ze pro ps2 zijn, maar dit gaat toch echt te ver. Ik zelf ben niet zon EA fan, maar ik begrijp dat veel cashual gamers onder ons smachten naar een van de EA games online. En we kunnen het niet maken dat 's werelds grootse en belangrijkste developer niet op onze console online gaat. Daarom koop ik komende pak weg 6 maanden geen EA games meer. Wat jullie doen moeten jullie zelf weten. Maar ik heb mn principes.

Laatst bewerkt: 17 okt 2003
  4. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    hmm ik dacht dat jullie de EA games vonden zuigen... maar nu doen jullie daar ineens veel moeite om... ach ja laat ook maar...

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het is gewoon commercie, het draait om geld en het draait bij zowel MS als bij EA om geld. Koop dan dus ook maar geen MS games meer de volgende 6 maanden.

6. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Nope. Je kunt mij niet wijs maken dat EA dit niet van te voren wist! Toen de xbox werd gelanceerd waren de plannen omtrent Xbox LIVE allang bekend hoor. EA is degene die zich weigert aan te passen.

Laatst bewerkt: 17 okt 2003
  7. XMSTXRDXM

XMSTXRDXM Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had gehoord dat het probleem is ,
    Dat EA wilt als er een nieuwe game uitkomt in de sportserie's , zeg maar FIFA 2005 komt uit , zodra die uit is , dat je dan FIFA 2004 niet meer kan spelen online .
    Zodat je elk jaar een nieuwe game moet kopen wil je online spelen .
    Maar of dit het probleem is ?!

8. VySio

VySio DJ Bowie!!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, jammer dat de games niet online komen, maar ik zal ze absoluut niet missen. Ben eigenlijk al onbewust aan het boycotten. koop zoiezo geen games van hun, want meestal is het gewoon comercieel spul. dat de gameplay voor iedereen gelijk toegankelijk is. net zoiets als veel beat-em-ups je hoeft er neit goed voor te zijn, je moet op wat knopjes drukken en je hebt 50% kans om te winnen bij de multiplayer.

Nee geef mij maar iets moeilijkere games, waar de skills daadwerkelijk wat uitmaken.

9. Mac

Mac xboxgaming.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Het echte probleem is dat EA het online gamen in eigen hand wil houden... Met Xbox Live heeft Microsoft het zelf in de hand|:- |:- |:- |:-

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    EA gaat namelijk straks geld vragen voor hun on-line service, dus wie is dan de gebeten hond?

11. Ja en MS moet EA het niet in eigen hand laten houden. Als dat gebeurt dan is dat het einde van deze goed georganiseerde service en er is geen eenheid meer, wat nu juist zo goed is!. Dan kunnen we allemaal per minuut gaan betalen ofzo (alleen voor spellen van EA) en dan krijg je echt zo'n soort netwerk als op de PC via internet! En als je aan 1 iemand toegeeft heb je geen poot meer om op te staan en zullen er meer developers moeilijk gaan doen.
    Ik heb het leukste spel van EA geleend (Fifa2004) en het is gewoon slecht werk wat ze hebben afgegeven. Het lijkt wel of het op slowmotion staat. Maar daar zijn andere topics voor om in details te gaan.

Het laatste wat ik over dit conflict wil zeggen:
    Microsoft moeten gewoon zeggen: DAN NIET OP LIVE! Ga maar lekker geld vragen bij dat netwerk van PS2!
    Ze zullen later wel toegeven aan Microsoft (maar van mij hoeft EA helemaal niet op de Xbox).

En als we blijven kopen van EA, dan zullen zij games opkopen zoals Half Life 2 en die verkrachten ze. Zij hadden destijds al een bod gedaan op Valve!!!!!!!!

12. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Das heilschennis!! boycot ze! :) maar we kunnen inderdaad best zonder EA leven.
    Hoewel ik vooral met mplayer wel lol heb met Fifa 2003.

13. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
  14. Ik heb een site gemaakt om een soort protest te creeren:

Klik HIER!!!

Ben vandaag vroeg uit en had niks te doen:)

15. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Sorry hoor, maar wat een onzin. Alle andere bedrijven hebben dezelfde doelen als EA, namelijk de machtigste partij op de markt worden en zo grote winsten binnenhalen. Je denkt toch niet dat bijvoorbeeld SEGA of Ubisoft dit achterwege zouden laten als ze dit konden bereiken. EA is door een goede bedrijfsvoering de nummer 1 op de markt geworden en het is aan de anderen om daar iets aan te doen.

16. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Ja natuurlijk wil EA zoveel geld als mogelijk verdienen met zijn produkten.als bedrrijf X een goedlopende lijn heeft lopen proberen ze er natuurlijk zoveel mogelijk geld uit te halen.

Stel je hebt een leuk handeltje dat enorm goed loopt wil je er natuurlijk zo lang als mogelijk mee doorgaan voordat je een ander handeltje opzet...Logisch toch??Een ander handeltje opzetten heeft het risico dat het flopt en dus geen geld opbrengt.
    (wat betekent dat je blut kan geraken,en dat wil je niet toch?)

En doe aub niet alsof ze geen goede games hebben gemaakt want dat is BS.

Als EA geen goede games meer maakt kopen mensen ze gewoon niet meer,ook logisch toch?Of wil je doen alsof mensen geen eigen willetje hebben en maar domme koeien zijn en geen reviews kunnen lezen?

Het is toch enorm makkelijk om je buurman te haten die in een kapitale villa woont en een vrouw heeft die 20jr jonger is.

17. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ea gaat heus wel overstag, als het aantal cuncurende games op de x-box te groot wordt moeten ze wel.
    Want als je live hebt en je kan kiezen tussen amped 2 en ssx3 en ze zijn allebei even goed kies je toch amped 2, niet?
    Als er bijv. meer voetbalspellen komen (bijv pes:cool: zet dat druk op de ketel, want als je live heb wil je daar nu eenmaal van benutten en koop ik liever pes 3 dan fifa 2004.
    Ook is EA sports 1 van de belangrijkste winsten van EA dus als ze daar fikse tegenslagen krijgen van andere games waardooor die omzat daalt worden ze bijna gedwongen online te gaan.

En ff over die site tegen EA, EA koopt veel op maar dat doet de rest net zo goed, wat denk je dat microsoft de laatste paar jaar heeft gedaan????

Die kopen ook allemaal vedrijven over.

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  18. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Bullshit. EA bemoeit zich amper met de games, ze kopen alleen veel studio's op en richten af en toe een nieuwe op. En dat EA games brak zijn is ook onzin, oké, je kan een hekel hebben aan het uitmelken van de sportseries, maar met SSX3 en NfSU heeft EA toch echt 2 dijken van games in handen :)

19. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Meer heuveltjes.. toevallig is PGR 2 een bulldozer ;)

20. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    EA heeft wel degelijk serieuze kwaliteitscontroles en product managers die dat in de gaten houden en zorgen dat het oorspronkelijke concept ook wordt nageleefd.

Deel Deze Pagina