Schrijf je in op www. stop mijzelf. centerall. com!!!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Sam Fisher Jr, 31 okt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schrijf je nu IN! www.stopea.centerall.com

Als je wilt dat Ea stopt met haar praktijken om een monopolie positie te creeren, schrijf je hier in!!!!!

WWW.STOPEA.CENTERALL.COM

(De mods hebben de treadnaam aangepast. Maar volgende keer eerst even overleggen)

Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2003
  2. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind dat gezeik over EA wel meevallen. Generals vond ik in ieder geval een goed niet afgeraffeld spel.

3. Dat is waar. Maar het gaat er ook een beetje om dat EA een soort monopolie positie gaat creeren.

Oja:
    En ook omdat EA niet op Live gaat (maar kan ze wel missen), The sims Uitmelkt (hoeveelste uitbreiding zitten we nu? de 10e?), altijd die uitbreidingen van spellen, Fifa reeks is bijna hetzelfde (2004 slechter dan 2003 vind ik) en ga zo maar door.

En westwood opkopen, Maxis, proberen om Vivendi op te kopen ga zo maar door...

Laatst bewerkt door een moderator: 31 okt 2003
  4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ach ja, uitmelken van the sims met steeds maar uitbreidingen, live niet ondersteunen vind ik wel minder, dus teken ook!

5. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Je bent toch al vrij games van EA terzijde te laten liggen? Ik snap niet wat je bedoeling is.

6. Als EA hiermee doorgaat, en iedereen blijft de games kopen, hebben ze steeds meer geld en kopen telkens meer gamemakers op.
    Ook is het voor startende bedrijven moeilijk om bijvoorbeeld te concurreren met EA omdat het TE groot is.

7. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Maar ik vind dat ze gewoon Live moeten supporten, ze verkopen er alleen maar beter op. Alleen maar omdat het niet via hun eigen netwerkie gaat willen ze er minder games door laten verkopen.

8. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    Ik teken ook!

9. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Tot nu toe hoef ik me geen zorgen te maken, want microsoft staat naar mijn idee op de wacht met wat meer geld om iedereen over te kopen en in ms heb ik wel vetrouwen

10. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    hmmm.. Van de Sims kan begrijp ik het.. Maar dan kan je net zo goed ook zo'n actie tegen Microsoft beginnen... Dus dit vind ik nergens op slaan.

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  11. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Als heeelveeel mensen EA games kopen is er toch gewoon markt voor deze games? Smaken verschillen eenmaal ...

12. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    hmmm, Microsoft doet tenminste niet zo van die stomme filmlicenties die goed verkopen en eigenlijk kutspellen zijn, als ik alle series van EA zou moeten zeggen, dan zou ik een halfuur bezig zijn.(echt waar)|:-

13. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit bullshit. Als een bedrijf legaal werkt voor hun geld kan je daar niks tegenin brengen. The Sims is een goed spel, en als mensen de uitbreidingen blijven kopen, laat dat alleen maar zien dat zij The Sims nog steeds leuk vinden. Dat ze niet willen meewerken met Live, dat vind ik ook niet leuk, maar zo'n actie vind ik echt helemaal nergens op slaan. Wat moeten ze nu doen dan, al hun geld weg gaan geven? Of stoppen met games maken? Een groot deel van de markt bestaat uit casual gamers, die soms eens een spelletje spelen. Die kopen spellen als fifa, medqal of honor en the sims. Wat zullen die doen als EA stopt met die spellen?

14. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    BWaha.. ik heb trouwens ook ff getekent :p:+

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Trieste zooi dit zeg, nou. nou.

Elk bedrijf heeft graag een monopoliepositie. MS streeft daar ook naar, Sony streeft daar naar en Nintendo heeft het bv al in de handheld sector.

Het is EA's goedrecht daar naar te streven, en het is nog altijd de consument die EA daar grotendeels bij helpt.

Daarnaast brengt EA niet alleen maar slechte titels uit. De gameswereld zou een stuk kaler zijn zonder EA

16. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Waarcshijnlijk gaan ze dan gewoon andere games kopen...

Ik las hier net ook dat je EA games links kan laten liggen, maar daar gaat het niet om. Het probleem is dat door de stugge houding van EA wij niet online kunnen met spellen als FIFA, MOH, Tiger Woods etc. EA wil gewoon alles zelf in de hand houden en dat vind ik een slechte zaak!

Er staat ook ergens dat MS hetzelfde doet en dat is in een zeker opzicht ook zo. MS heeft eerder met windows bijv. laten zien dat het niet terugdeinst voor een beetje "oneerlijke concurrentie". Ik heb wel het idee dat MS er staat voor haar klanten, dat gevoel krijg ik niet bij EA.

17. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Is natuurlijk helemaal niet terecht. Het verschil met andere uitgevers is da EA zich niet normaliter met hun franchoses richt puur en alleen op hardcore gamers. Ze richten zich op een breedere martki, waardoor spellen concessies moeten maken die voor hardcore gamers vaak als gemissen worden gezien.

Dit haaft niks te maken met de dat EA slecht is, dit is puur een zakenlijk standpunt tegeneover get verkopen van spellen. Volgens mij dwingt niemand je EA spellen te kopen, tja misschien marketten ze hun prdocuten meer, maar ze hebben dan ook meer geld om dat ze erg slim zijn en titels met licenties produceren die op voorhand al goed gaan verkopenen.

Maar verder is er niks mis met EA als bedrijf, ieder bedrijf streeft naar precies hetzelfde; winst en martkaandeel.

Over EA en Xbox Live:

EA zegt dat ze gecompenseerd willen worden voor het maken van spellen met online capabilities. Sony compenseerd hun, daarom maken ze die spellen voor Sony. Microsoft wil de winst die ze maken op de Xbox Live service NIET delen, en heeft ook nog eens de touwetjes van hun service in handen, wat betekend dat EA zou toegeven aan Microsot's systeem als ze Live titels produceren. Daar komt weer iets zakelijks bij kijken; EA heeft een enorme infrastructuur opgezet, genaamd EA.com. Servers etc. de helle rambam. Als ze zomaar meedoen met Xbox Live, dan lijkt het alsof ze niks meer hebben aan hun (overigende gefaalde) EA.com. Met Sony krijgen ze de mogelijkheid ook dit zelf onder controle te hebben.

Als iemand een auto langs een afgrond rijdt, dan ga jij ook niet graaf naast die persoon zitten, fan stuur je liever zelf denk ik zo.

18. Helemaal mee eens!

Bill Gates heeft Windows uitgevonden en heeft de wereld overtuigt! Het was gewoon een grandioze uitvinding en daarmee is hij eerlijk rijk geworden. Microsoft bied een hele goede service en zo duur is Windows niet. Als je bedenkt hoeveel arbeidsuren erin zitten om windows te maken!

Wat EA doet is simpelweg opkopen, opkopen en opkopen. Als het spel een beetje goed loopt, doen ze er nog 10 uitbreidingen bij.

The Sims word goed verkocht. De meesten denken dat The Sims een grandioze uitvinding is van EA. Maar het is een uitvinding van MAxis! EA zag dat het een goed spel zou worden, koopt het bedrijf op. Als EA er niet zou zijn, zou je nog meer concurrentie hebben, dus goedkopere en betere spellen. Nu gaat de winst naar 1 groot bedrijf. En dat is slecht voor de gamesindustrie

19. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Die goed verkopen? Noem maar eens wat van Microsoft dat niet goed verkocht wordt. Mensen kunnen (bijna) niet kiezen!.. De meeste software draait niet op MAC of een ander systeem.. Nee, die zijn voor Windows gemaakt,.. Dus worden mensen verplicht om Windows aan te schaffen.

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  20. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Daar zie ik geen schade in. Windows is gewoon makkelijk om mee te werken, Liever windows dan MAC enz. :{

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina