GameKubus RGB/Dolby ?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Dusun, 31 okt 2003.

1. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dag allen,

Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een GameKubus, nu heb ik alleen een aantal vraagjes n.l.:

- Welke kabel moet ik gebruiken om de GameCube aan te sluiten op RGB?

- Welke kabel moet ik gebruiken om de GameCube aan te sluiten op mijn Dolby digital/dts versterker? En ja ik weet dat de Gamecubus max. Dolby II ondersteund.

-Is er een kabel met beide functionaliteiten in 1, zoals b.v. bij de xbox de advance scart cable?

-Ik heb maar 1 RGB aansluiting op mijn T.V. Is er een mogelijkheid om zowel de xbox als de gamecube hier te gelijkertijd op aan te sluiten zodat ik niet telkens achter op de T.V. deze kabels moet om prikken?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Groeten Bart.

Laatst bewerkt: 31 okt 2003
  2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm het enige wat ik weet is dat je dan maar 1 console tegelijk op je tv kan aansluiten, dus dat wordt wisselen

3. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Er bestaan Scart-Splitters, zijn te krijgen in de (betere) audio zaak :)

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    RGBsplitter kun je kopen.
    En er zijn standaard RGBkabels die Nintendo verkoopt, geluid wordt gewoon in je versterker omgezet naar DolbyPrologic II, gaat namelijk niet zoals bij de Xbox via een digitale ingang.

Tip: Probeer RogueSquadron II uit, prologicII is dan wel niet zo goed als Dolby Digital/DTS maar klinkt toch zeker lekker!

Tip2: Plaats volgende keer dit topic in het juisteforum dit is duidelijk geen XboxHardware [moved]

5. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het in het kort samenvat:

Ik moet dus een RGB splitter kopen voor op mijn T.V. Hier kan ik dan mijn xbox op aansluiten en mijn GameCube. Voor de Gamecube koop ik een RGB kabel die ik aansluit op de RGB splitter. Nu heb ik alleen op internet zitten kijken naar een RGB kabel want die zijn er wel te vinden alleen is er dan geen mogelijkheid meer om de GameCube los aan te sluiten op de versterker en hoe kan ik dan ooit het geluid in mijn versterker krijgen?

Groeten Bart.

6. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Als het goed is, staat je tv gelinkt met je versterker, die zet het geluid dan weer om in prologicII net zoals sommige films op tv dat hebben.

7. Dusun

Dusun Oldskool NL

Leuk Bevonden:
    0
    TV zit idd gelinkt met m'n versterker, hij springt alleen niet op een ander signaal als ik GameCube spellen speel, zoals ie dat bij Digital of DTS doet. Hij staat op stereo en meer gebeurdt er niet En toch heb ik spellen waar ik het kan instellen zoals b.v. Starfox of iets en Pikmin. Blijft een vreemd iets zo'n cube :9

Deel Deze Pagina