antwoord op surround vragen!!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door beuker(sr), 3 jun 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    heh heh als je maar hard genoeg roept slaat de meter wel uit :)

    de meeste versterkers hebben wel een ruis generator (test tone)
    dit lijkt me toch wel goed genoeg?
     
  2. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    Bemoei je er niet mee :D ik vroeg het aan raymond en geloof mij nou maar dat zijn mening heel belangrijk is, zijn mening kan een derde wereldoorlog veroorzaken of juist voorkomen.
     
  3. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    dit komt me meer voor als een uitspraak van dabo .........
     
  4. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet het niet uit mijn hoofd, maar volgens mij moet je bij audio accesoires kijken!
    Nee ik heb mijn xbox met een optische kabel op mijn minidisc aangesloten en met 2 tulp aan mijn versterker!

    P.s. het kan ook bij video accesoires bij staan,het is gewoon een soort hulp stuk zodat je meer apperaten op je versterker kan aansluiten + dat er bij sommige van die ook digitiale ingangen bij zit.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2002
  5. Alex

    Alex Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahhhh. Type net een uitgebreid mailtje naar Conrad, klik op versturen, vergeten adres in te vullen. Hit the back button en........ hele verhaal weg. Kan ik weer opnieuw beginnen.:mad:

    Ik kan nog steeds nix vinden op die conrad site. Ben wel een Opto-coax-omvormer tegengekomen, komt in de buurt maar is het geloof ik niet.

    Edit:
    Bedoel je dit Audio Control 3-weg: ff paste in je browser:
    http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0207067121024840995&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=3100&TK_PAR[MEDIUM]=89
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2002
  6. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    ongeveer zoiets maar dan met digitale ingangen erbij
     
  7. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Het licht eraan of je een db meter moet kopen,het is handig inderdaad maar ik ga het voor je vragen aan mijn pa en die is helemaal een deskundige erin,dus je hoor het straks van mij!
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2002
  8. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt blijkbaar net zo'n lange discussie met je pa als Tipex en Beuker :)
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Een DB meter is niet noodzakelijk natuurlijk, daar waren we allang al uit volgens mij, het is net voor dat beetje meer.
     
  10. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    yup inderdaad.

    Ik heb het voor je gevraagd en het is niet nodig het is leuk om het in de gaten te houden met hoeveel aantal db's je draait maar het is absoluut niet noodzakelijk!
     
  11. softrunner

    softrunner Active Member

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    even opletten:
    als je een kastje koopt die een optisch signaal omzet naar een analoog stereo signaal moet je er voor zorgen dat je de xbox hebt staan op stereo. dus geen 5.1 output.

    1. je krijgt geen dolby digital uit een stereo signaal.

    2. het heet niet voor niets dolby DIGITAL. een dolby digital versterker heeft daarom altijd digitale ingangen.

    3. dat digitaal/analoog kastje kan het 5.1 geluid niet terug zetten naar een stereo geluid. je loopt dus kans het kastje of je versterker te beschadigen.

    het leek me verstandig dit even in deze thread te vermelden.
     
  12. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar is een DB meter dus niet voor.... Het is om voor te zorgen dat op de luister positie, het aantal DB's per luidspreker op de luisterpositie gelijk is.
     
  13. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    whahahaha leuk we kunnen de discussie weer voortzetten, zal ik er anders een poll van maken :).
     
  14. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    een dolby digital versterker heeft daarom altijd digitale ingangen.

    Dit klopt niet softrunner, ik heb een dolby digital versterker en daar zitten geen digitale ingangen in!
     
  15. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    en over die db meter heb je gelijk tipex.

    Maar ik dacht dat hij het voor wat anders bedoelde, wij hebben hier namelijk wel een stuk of 4 db meters staan :) in de studio!
     
  16. sirmartyntf

    sirmartyntf Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je een dB meter goed wil gebruiken moet je volgens mij ook de juiste testsignalen hebben, alleen muziek is niet ideaal.
     
  17. Elzo

    Elzo Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, sure. weet je zeker dat je het niet over dolby prologic hebt. volgens mij is het echt onmogelijk om 5.1 geluid over je composiet stekkertjes te laten lopen.
     
  18. dantm

    dantm DanTheMan

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is wel mogelijk:) maar dan is het geen echt digitaal geluid meer natuurlijk:)
    een dolby digital versterker accepteerd DIGITALE geluiden en zet deze om naar analoog voor versterking en weergave. Nu zijn er ook wel zogenaamde Dolby Digital voorbereide versterkers op de markt, die hebben 6 analoge ingangen, je hebt hier dus een aparte dd5.1 decoder bij nodig (meestal aanwezig in de dvdspeler).. en dan gaat het 5.1 geluid gewoon via 6 analoge kabeltjes:)
    de versterker is dus geen DD5.1 versterker!
     
  19. Ikke

    Ikke New Member

    Berichten:
    2.700
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zijn we eruit lijkt me he, waar kan ik zo'n db-meter kopen?
     
  20. dantm

    dantm DanTheMan

    Berichten:
    93
    Leuk Bevonden:
    0
    bij een electronica zaak (de meeste standaard audio/video winkels zullen ze niet hebben).
    Het beste is om er dan ook een afstel dvd met meerkanaals geluid etc bij te nemen. Ik weet niet waar je die kunt kopen in Nederland, ik heb die van mij bij Amazon.com besteld. (dat is een dvd van avia voor het afstellen van zowel geluid als video beeld)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina