Problemen met ontvangst door TV OOST

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door E_Man, 1 nov 2003.

1. E_Man

E_Man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

Ik heb altijd goed mijn Xbox kunnen gebruiken, maar sinds kort gaat door het kanaal van mijn Xbox de zender Tv Oost. En dan heb ik niet eens de tv-kabel er in!!! Dus dat ik geen zenders kan kijken. Maar toch gaat Tv Oost er doorheen!!!!!!! AAAAH En dan heb ik dus iedere keer wanneer ik een spel of een dvd kijk, gaat een ruis door het beeld. Ik irriteer me hier mateloos aan. Wat kan ik er aan doen en zijn er andere mensen die hier last van hebben. Hij ontvangt dus Tv Oost alleen met de stekker er in. Niet met die kabel er in. Ik begrijp er echt niets van en ik hoop dat iemand me kan helpen. Bedankt

2. Q-Dancer

Q-Dancer Guest

Doed, weet je hoe jaloers ik hier op ben...:+ Ik wil ook gamen en tv kijken tegelijk..dat ownt man!!

Maar ff echt ontopic: ik zou niet weten wat je hier aan kan doen, heb je TV Oost al van je tv afgegooid?Misschien helpt dat wel:)

3. E_Man

E_Man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wees er maar niet jaloers op me want het is ronduit irritant :)! Ik kan tv oost er niet af gooien, ik wou dat ik wist hoe dat moet!!! Maar ja, ik probeer het nog wel een paar keer. Misschien mensen in de regio die dat ook hebben. Ik woon zelf namelijk vlak bij die nieuwe zendmast (Borne) en daardoor ontvang ik het misschien beter. Ik word er zooo gek van, kan alleen maar beneden gamen :mad:!

4. Mr.blond

Mr.blond Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    *schopt de thread het juiste vak in

==>Xbox hardware/ accessoires

Misschien eens een flinke dreun op je tv geven...
    Nee, ik zou het niet weten, erg vaag probleem, zelf nog nooit voor gehad, ik hoop dat het kan gemaakt worden.
    Probeer je Xbox misschien eens op een andere tv aan te sluiten in je huis en kijk of je daar het probleem nog hebt

5. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou TV Oost even bellen. Ik vermoed dat de frequentie waarop TV oost uitzendt in de ether/door de lucht dichtbij het kanaal van van je AV aansluiting zit. Omdat je dichtbij zo'n zendmast woont, neemt het signaal een wat groter bereik in en stoort het het AV kanaal.

Ik hoop voor je dat ze er bij TV Oost een oplossing voor hebben.

Succes ermee!

Edit: Heb je overigens hetzelfde probleem als je een videorecorder hebt aangesloten op dezelfde SCART-ingang? Zo niet zou het aan de Xbox moeten liggen maar ik denk dat TV Oost ook een videoband zal storen. Toch raad ik het je aan om het even te testen...

Laatst bewerkt: 2 nov 2003
  6. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    wat d8 je van heel de kabel eruit te trekken...dan heb je kabelloos tv met xbox...dan kan het er toch nie fdoorkomen zou je zeggen......

7. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Het is wel vaag.... maar Tv oost heeft een nieuwe frequentie, wij hadden er last van met Video kijken... (ff scart kabel opgezocht)... maar Jeruzame heeft gelijk.. die frequentie van Tv oost stoort de signalen van het AV kanaal (ik heb de advance scart kabel, nergens meer last van :confused: )... maar ik woon ook meer in het centrum.

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    RTV Oost bellen heeft geen zin !!!
    Die Idooten daar , hebben er voor gekozen om uit te gaan uitzenden op Kanaal 36.
    En de problemen waren vaak veroorzaakt doordat de Videorecorder ook op dit kanaal staat afgestelt.
    Nadat ik mijn videorecorder had ingestelt op kanaal 37 waren de problemen opgelost.
    Ik woon in Borne op nog geen 2Km van die K*T mast.

9. Dark-C

Dark-C Darxhadow

Leuk Bevonden:
    0
    Uhh.. volgens mij heeft hij dat al :{

10. E_Man

E_Man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou Pikachu ik woon dus ook in op nog geen kilometer afstand van die zendmast. Maar het is dus de bedoeling dat ik mijn video-kanaal anders in stel. Ik ga eens wat proberen. Thx! Trouwens ik heb zo'n apart kabeltje, beneden werkt de scart namelijk wel en daar heb ik dus ook geen last, maar omdat de tv's boven niet zo'n plugje hebben moest ik een nieuwe kabel kopen. Dat is het waarschijnlijk :) Maar ik ga wat proberen en ik haat TV OOST!!!

11. E_Man

E_Man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aaaaah ik heb al heel erg veel gedaan. En het gaat maar niet weg. Ik heb dus een tv zonder scart en gebruik daarom een Xbox RF Adapter (tv-out!) en hij blijft tv-oost maar steeds ontvangen. Wat kan ik hier nu tegen doen? En is er misschien een andere kabel of mogelijkheid om die straling tegen te gaan. Ik word er echt gek van!!!

12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zit er op de RF Adapter geen schakelaartje waarmee het kanaal kan veranderen.
    Op de RF adaper van de Playstation/Nintendo zat altijd een schakelaar waarmee kon kiezen tussen kanaal 2 of 3.

Met de schakelaar kan je alleen kiezen tussen PAL-I en BAL-B/G.
    Maar het uitgezonden kanaal blijft 36 en op dit kanaal
    zend ook RTV Oost uit.

Laatst bewerkt: 2 nov 2003
  13. E_Man

E_Man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jaaaah

14. E_Man

E_Man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb dat dus er wel op, zo'n klik dingetje, maar dan blijft het gewoon nog hetzelfde hoor, blijft er door heen komen :confused:

15. Herman

Herman The guardian ©

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kun je het proberen met de kabels af te schermen(doe er aluminiumfolie omheen..... het staat niet, maar het kan helpen, of het is gewoon dat je Tv het ontvangt..... dat het niks met de kabels te maken heeft.

16. E_Man

E_Man Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou mijn tv ontvangt het gewoon! Ook al doe ik die kabel er niet in. Maar ik kan dat wel eens proberen met aluminiumfolie. Bedankt

17. gerjan

gerjan Guest

*** sjesus ik heb er nu ook last van, alleen zie ik nederland 2 of 3, als ik tvkabel er uit haal zie ik storing door mijn beeld:mad: argh

Deel Deze Pagina