Xbox verkopen stijgen met 81% in Engeland

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Go Ahead Eagles, 2 nov 2003.

1. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Zie dit:

Na de prijsdaling van de GameCube naar €99,- kon Microsoft natuurlijk niet stil blijven zitten. Microsoft koos voor de Xbox echter niet voor een prijsverlaging maar ging weer voor de bundel: een Xbox, Halo, Midtown Madness 3 en 2 maanden gratis Xbox Live. Volgens ChartTrack heeft dat in Groot Brittannië goed uitgepakt, want de verkoop steeg met 81%. Hiermee heeft de Xbox de GameCube na één week derde gestaan te hebben weer ingehaald. Ondanks de daling van 20% weet Nintendo's kubus toch nog 7 keer zo veel te verkopen dan vóór de prijsverlaging het geval was.

Bron: www.gamer.nl

2. Goed nieuws! Ik heb echt geen idee om welke aantallen de Xbox word verkocht maar volgens mij gaat het uber goed!

3. Snakie

Snakie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er nergens een site waar al die verkopen staan?
    Zou wel leuk zijn :)

4. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Ik heb het van gamer.nl dus verder weet ik het ook niet.

5. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Lijkt me is leuk als Microsoft en Xbox de Playstation 2 lekker gaan bedreigen. Valt me op nu dat de PS2 nog zo hoog staat met verkopen dat er erg veel baggergames op uit komen. Hoop dat er nog meer concurrentie gaat komen tussen die 3 dus.

6. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt wel op de prijzenoorlog tussen de supermarkten.......
    De game-consoles doen ook gewoon lekker mee :)

7. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Meest interessante is om te zien of de hoge verkopen aanhouden gedurende de gehele "feestperiode", of dat dit slechts een opleving was door de lancering van die bundel. Ik persoonlijk denk dat Nintendo het deze kerst beter voor elkaar heeft dan Microsoft. De Gamecube is los goedkoper dan de XBOX, en de bundel van Nintendo ziet er mijns inzien mooier uit. Ik bedoel Halo en MM3 zijn mooie spellen, maar alweer relatief oud in vergelijking met Mario Kart.

8. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Ja maar als je nog geen Xbox hebt en je koopt er dus een met Halo erbij dan maakt het niet uit of het spel oud is. Ik bedoel oud of niet, zo'n spel als Halo wil natuurlijk iedereen die nu een Xbox koopt erbij hebben. En Xbox Live.. wie wil het niet? Dan ook nog gratis voor 2 maanden!!! En dan heb je met MM3 meteen een leuke live game! :)
    Wat ik dus probeer te zeggen is dat als je een nieuwe console koopt iedere game dus 'nieuw' is voor jou omdat je hem nog nooit gespeeld hebt

9. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Naast de feestdagen is het ook een voordeel dat er nu wat meer xbox games zijn om uit te kiezen, dat helpt ook wel mee denk ik.

10. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    mario kart is ook al zo oud als de romeinen(zat ook al op de snes).....MM3 is nog niet echt een oud spel te noemen, bovendien is het een ijzersterke game, en Halo is gewoon een topper, bovendien krijg je er idd 2 maanden Live! bij, iets wat toch wel velen gamers zal aanspreken lijkt me.....als was het maar om te proberen

11. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Er zit natuurlijk een gevaar in... als de markt veroverd is, kan er een monopolie positie ontstaan.

Dan ben je als consument de pineut en moet je alsnog betalen.
    Het gaat uiteindelijk altijd weer om geld... dus winst!!!

12. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Met oud bedoelde ik meer dat de hype rond Halo en MM3 allang voorbij is. Mario Kart is misschien wel de grootste topper die dit najaar uitkomt voor welke console dan ook, en wordt dan ook nog vollop gehypt door gamemedia en diverse winkels. En zal dus voor hoge verkopen zorgen.

13. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    De hype rondom Halo en MM3 begint pas net voor nieuwe gamers als ze een Xbox kopen. En Halo vind ik toch een 'grotere' game dan Mario Kart...

14. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    De hype rondom Halo en MM3 is allang voorbij, of er nou nog nieuwe gamers bij komen of niet. Dat Halo "groter" is dan Mario Kart is jouw mening en daar valt best wel wat voor te zeggen. Maar voor mij blijft DE topper die dit najaar uitkomt Mario Kart. En dat geldt ook voor vele anderen, ik kan voor mijzelf zeggen dat ik overweeg een Cube te kopen alleen voor dat spel, en als ze dan een bundel ervan maken is het helemaal aantrekkelijk. En dit zal mijns inzien ook voor anderen gelden. De mensen die Halo echt wilden spelen zullen dit allang gedaan hebben, en dit in tegenstelling tot de mensen die graag Mario Kart wilden spelen. Daarom zal deze bundel denk ik beter verkopen. Microsoft had beter 1 van zijn najaarstoppers in een bundel kunnen stoppen. Maar goed de tijd zal het leren, Microsoft heeft ook een sterke line-up, maar ik denk dat Nintendo het deze keer gewoon beter voor elkaar heeft.

15. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens gamesindustry.biz :http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?section_name=ret&aid=2491 zal de GC bundel bestaan uit een Gamecube, Mariokart en een speciale limited edition Zelda disc. Op deze disk staan 2 NES versie van Zelda : (The Legend of Zelda and The Adventure of Link), de opvolgers op de N64 : (Ocarina of Time and Majora's Mask) en een demo van de Zelda voorde GC bestaande uit een level.

16. technosphere

technosphere Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Halo verkoopt nog steeds 45000 per maand in de vs,dat is meer dan sommige nieuwe spellen.

17. Zilverpijl

Leuk Bevonden:
    11
    Het is dan ook een heel goed spel.:cool: Maar het is geen console-seller meer. Veel mensen met een xbox zullen Halo nog wel kopen, maar de meeste mensen zullen geen xbox meer kopen om Halo. De mensen die dit laatste willen heben dit allang gedaan.

18. technosphere

Leuk Bevonden:
    0
    Beter je beste spel erbij steken dan niks he?

19. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Hier sluit ik me een beetje bij aan.. Het is wel oud dus niet meer origineel maar zal altijd een van de beste spellen blijven. Vroeger dan. Daarom denk ik dat hier ook geen hype meer rond is omdat iedereen het spel wel heeft gespeeld en er niet veel voor voelt om deze bundel te kopen. En Halo was een totaal nieuw spel die meteen de kracht van de xbox gebruikte op technisch gebied en op het gebied van graphics. En bovendien wil ik je nog eens wijzen op de 2 GRATIS maanden Xbox Live wat iedere Xbox bezitter natuurlijk ervaren wil hebben en met MM3 kan dit avontuur beginnen. Wat wel een nadeel hiervan is dat je een router moet aanschaffen + een cc in huis moet hebben. Maar de meeste huishoudens hebben wel meerdere pc's in huis dus ook een router en een cc is een kwestie van een goedkope aanschaffen. Erg slim van Microsoft want zo komen er zeker meer Live-users. En over dat Zelda-cdtje wat je bij de Cube krijgt betreft: Iedere Nintendo gamer heeft zeker een Zelda-game in huis dus heeft ook niets aan deze CD.
    En dat Zilverpijl zegt dat Mario Kart (voor hem/haar) de topper is, vind ik ook een beetje raar. Ik ga geen €200,- (of hoeveel?) uitgeven aan een spelcomputer omdat er een speciale game op uit komt. Kijk ook eens naar de andere games die er uit zijn op die console en die er nog moeten uitkomen. Als ik dan naar de games van Xbox weet ik genoeg :)

Maja het is maar wat je leuk vind hé. Ieder zijn eigen redenen om een console aan te schaffen maar ik wilde effe mijn mening kwijt :)

edit:
    Je kunt dus inderdaad altijd nog een console kopen zonder toeters en bellen erbij en dan gewoon jouw favoriete game erbij kopen!

Laatst bewerkt: 4 nov 2003
  20. technosphere

Leuk Bevonden:
    0
    LATEST UK HARDWARE FIGURES: XBOX SURGE CONTINUES

Microsoft's bundling strategy continues to pay dividends as Xbox outsells GameCube by over two to one in the latest weekly figures

11:37 With Christmas rapidly approaching it's a healthy time across the board for UK consoles, in the latest set of hardware figures for the week ending November 1. Every format enjoyed a sales spike of sorts, although some fared better than others.

For the second week in a row, Xbox was the success story, achieving sales over 65 percent higher than the previous week's figure, further justifying Microsoft's decision to assault the market with highly desirable bundles instead of a straight price cut.

And while GameCube enjoyed a modest boost in sales, Xbox is now outselling Nintendo's console by over two to one per week, thanks in no small part to the incredible deal retailer GAME is offering: an Xbox, plus copies of Halo, Midtown Madness 3, Medal of Honor: Frontline Classic, TimeSplitters 2 Classic and a free trial subscription to Xbox Live, all for the ludicrously cheap price of 139.99.

Elsewhere, it was a mixed week for handheld devices, with both GBA and GBA SP enjoying sales increases of around 40 percent for the period, with the forthcoming Pokemon Ruby and Sapphire bundles likely to provide a major drive towards Christmas.

Finally, Sony's all-conquering PlayStation 2 enjoyed sales up almost 20 percent, outselling nearest rival Xbox by almost three to one, although Microsoft's console has gained considerable ground.

http://www.computerandvideogames.co.../news_index.php

Deel Deze Pagina