Ik weet niet of ik deze thread hier moet plaatsen. Maar ik vroeg me af hoe je echt dolby surround krijgt met de ps2. Ik heb hem natuurlijk aangesloten via die optical ingang(dus achterkant van ps2, met die optical kabel ofzo). Maar dan heb je toch niet echt dolby want als je de decoder aanzet gaat ie over op stereo en dan zet ik hem dolby pro logic. Ik ging een dvd vergelijken op m'n xbox en ps2 en ja op xbox is het een stuk mooier. Maar weet iemand of je voor de ps2 net zoals bij de xbox een advance scart kabel moet aanschaffen om echt dolby surround te krijgen, of kan het nog op andere manieren? Alvast bedankt, Bullet
Hej Bullet, ik zou de PS2 specs eens na kijken, volgens mij ondersteunt de ps2 namelijk geen dolby digital bij spellen en dvd's zoals de xbox dat doet. Groeten Ewout
Er zijn echter maar een paar spellen die dolby digital ondersteunen bij de ps2 >>> vb metal gear solid 2 (alleen sommige cutscenes).
Bullet, je hebt je PS2 goed aangesloten (behalve die optische kabel heb je niets speciaals nodig). Controleer wel even of je PS2 de optical out gebruikt (zie de PS2 configuration wanneer je start zonder disc). Controleer ook of je wel DTS of Dolby Digital geluid op je DVD hebt, en 'm met surround sound afspeelt. Merk op dat de Xbox alleen Dolby Digital output geeft, ook voor stereo input; de melding van je receiver kan misleidend zijn wat betreft 't soort geluid wat weergegeven wordt.
PS2 optical staat aan. Maar dan toch wel vaag dat je helaas niet dolby surround krijgt want ik speel gewoon dvd's af met dolby. Dus als ik het goed begrijp is echt dolby surround niet mogelijk met de creative via ps2?
Bullet, de PS2 kan (voor DVDs) zowel DTS, Dolby Digital 5.1 (beide digitaal) en Dolby Prologic 2 (analoog) output geven. De Xbox genereert altijd DD5.1, ook als in de input anders (DTS, DPL 2, stereo). Is 't toevallig een disc met DTS, en kan je Creative set geen DTS decoden? (De Xbox zet namelijk zelf DTS naar DD5.1 om).
Erg ingewikkeld allemaal . Maar de meeste nieuwe dvd's hebben DTS. En mijn set heeft geen DTS, of kan het niet omzetten ofzo denk ik.