help! dolby 5.1 GEZOCHT

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door flyingDUTCHY, 2 nov 2003.

  1. flyingDUTCHY

    flyingDUTCHY blaat

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    jaja ik weet het er staat genoeg info...maar er staat zo veel, gewoon een overload...maar ik wil gewoon dolby 5.1 voor mun xbox, zo goedkoop mogelijk, ik wil eigenlijk miet hoger dan 100 euro, je moet namelijk ook nog een extra skart kabel kopen van 30 euro's (gore afzetters bij giantsoft) en ik wil ook nog games kopen natuurlijk

    kunnen jullie mij helpen zoeken naar de zo goedkoopmogelijke maar goeie koop voor 5.1set? thanxz
    _O_
     
  2. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    volgens mij is de goedkoopste 180 euro bij de e- plaza
     
  3. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    en als je surround bedoelt kan je de Z640 van logitec kunnen kopen die 100 euro is maar dan heb je geen digital
     
  4. xsxs

    xsxs Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    zag bij kijkshop er een voor 60 euro.
    kweetniet of ie het ook op de xbox doet, maar in iedergeval wel op dvd,pc en hifi
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Als je 5.1 wilt dan moet je er wel wat voor willen betalen. Of je krijgt een niet goed werkend systeem (stereogeluid omdat je geen decoder hebt zoals bij z640) of je krijgt erg mager geluid. Zou dan voor de creative 5500 gaan, je betaalt er wel voor maar dan heb je wel echt 5.1 en wat goeds in huis. 180 euro dacht ik.
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit setje mist één belangrijk ding , en dat is een Optische Dolby Digitale versterker.
    Het vermogen van dit Trust setje is maar 15 Watt.
     
  7. gerjan

    gerjan Guest

    Kortom geen 5.1 setje voor jou, kzou als ik jou was dan voor een goede 2.1 gaan, als je echt zo "weinig"geld wil besteden.

    neem dan: Trustmaster 2.1 Klik voor de thread
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2003
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    idd dat (dus voor een goede 2.1 set gaan) of gewoon nog even wachten tot je genoeg geld heb voor en goede 5.1 set.
    Het zou zonde van je geld zijn om een minderwaardige 5.1 set te kopen waar je toch spijt van gaat krijgen omdat ie geen digitaal ondersteund.
    Als je zo graag 5.1 wil zou ik gewoon ff doorsparen voor die Creative 5500.
    Misschien een idee is om te kijken of je hem ergens 2e hands kan krijgen.
    Let dan alleen wel erop dat geen van de boxjes kraken of ruisen (neem b.v. een cd van jezelf mee om hem te testen) en let er dan ook op dat er geen speling in de stekkerpoorten zitten..
     
  9. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ik ook dat er teveel (onoverzichtelijke) info staat over 5.1 en alles wat er mee te maken heeft! moet gewoon een eigen forum voor komen!|:-
     
  10. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik heb gewoon mn pc boxjes op mn tv aangesloten en dan heb je ook al aardig geluid.
    En is vrij goedkoop.
     
  11. xbox_thijs

    xbox_thijs wannabe-timesplitter

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    er is toch ook een Dolby Digital 5.1 set van Thrustmaster voor de Xbox????
     
  12. flyingDUTCHY

    flyingDUTCHY blaat

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook pc boxn en mun stereo enz op mun tv...ik wil alleen ng beter...oke 100 is te weinig...ik heb in totaal 220 euro en over 3 weken loon van 60 euries...tis genoeg enzo maar rond de decemberdagen komt er zo veel moois uit dat ik ook wel laue games wil kopen:'-(
     
  13. gerjan

    gerjan Guest

    :) tja, je moet keuzes maken he, maar ga maar eens luisteren naar zo'n 2.1 zet, valt echt niet tegen hoor!
     
  14. flyingDUTCHY

    flyingDUTCHY blaat

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb al stereo...niet genoeg...als je de ultimate gameroom wil moet je wel dolby surround hebben natuurlijk...kep mun kamer xbox theme geverft en een hele verzameling aan hard en software...zo'n freak als ik moet 5.1
     
  15. flyingDUTCHY

    flyingDUTCHY blaat

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    btw hoe kan ik een 5.1 set die niet digitaal is digitaal maken? en is dat duur?
     
  16. al_imran

    al_imran Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    dubben dubben dubben

    Ik wilde ook al lange tijd genieten van dolby digital, maar die prijzen die je ziet voor een opstelling, dat was me veel te veel...

    Ik dacht als eerst aan puur een dolby digital(DD) decoder, om aan te sluiten op mijn dolby prologic set, die DD is voorbereid(analoog 6 tulp ingangetjes), zodat ik gewoon alle speakers kan laten staan die ik bij dat setje had.

    Maar na veel zoeken vond ik het decodertje voor 160 euro BODEMPRIJS!!! en geloof me ik heb lang gezocht, ik ben buitenlander, maar nu deed ik echt als een nederlander...no offense whities..O-)

    Dus erg lang hand op de knip...en toen zag ik een setje voor 180 euro DD decoder coax in en optical in met speakertjes en subwoofer, 25 watt sub, en de sattelietjes 10 watt...

    Kort daarna ( ja ik ben bijna klaar, jullie zijn niet de enige die gapen, ik gaap mee :D ), vond ik de STR DE 485E, dit is een DD/DTS receiver met 5x80 watt voor 199 euro.... gewoon het meeste waar voor mijn geld denk ik....just go figure my fellow brethren Xboxers..

    En op die set heb ik een kabeltje lopen van de subwoofer output naar een ouwe stereo versterker die ik had liggen, en die is aangesloten op de 2 subs die ik eerst in mijn auto had(onder mijn bed nu..wooohoooo!!!)

    Ik had de speakers nog van mijn bestaande prologic, en die zijn aangesloten op die DD versterker.....

    Het past allemaal als een puzzel......en 5.1 waar je U tegen zegt...

    de versterker in kwestie kun je nog halen voor bovengenoemd prijs bij de betere, niet belazerende vakhandel....de mijne haalde ik bij mediamarkt, maar omdat die knakkers nu uitverkocht zijn, en ik er nog een moest halen voor mijn neefje die precies wilde wat ik ook had, ben ik er na speuren erachter dat Correct bergweg in r'dam ze ook nog heeft.....

    lang verhaal, maar ik ben nu in elk geval superhappy dat ik het met jullie mocht delenO-) ;)
     
  17. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bewerkt: 3 dec 2003
  18. flyingDUTCHY

    flyingDUTCHY blaat

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    kep op creative.com gekeken...en een heleboel mensen raden die creative 5500 aan, maar er zijn ook andere versies...5100 bijv...wat is het verschil? en zouden die het ook doen?
     
  19. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee, minimaal 5500 ivm DOLBY DIGITAL DECODER (met optische ingang).
     
  20. flyingDUTCHY

    flyingDUTCHY blaat

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    shame want die 5500 is 180 euro ofzo...ewn dan die advance stekker er nog bij .... beetje duur voor verjaardag en ik wil mun eigen geld liever besteden aan games :p snap er iig steeds meer van :p
     

Deel Deze Pagina