Kunnen graphics nog wel beter?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Black FoX, 2 nov 2003.

1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Als je games niet meer van echt kan onderscheiden dan denk ik toch wel dat de top bereikt is, als we puur over graphics praten dan. Het kan toch niet mooier als "echt"? Maakt niet uit bij wat voor spel dan ook, al is het een futuristische racer. Daarna zullen ze zich meer gaan concentreren op de engines van de spellen. Betere AI, betere muziek.. Hoogstens zullen ze nieuwe consoles gaan maken die vast wel ooit VR gaan ondersteunen ofzo. Maar daar hoeven de graphics niet echter als echt eruit te zien.
    Daarbij zal imo bij graphics een limiet liggen maar bij de andere aspecten die een spel telt zal daar nooit een limiet liggen.

2. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Maar er is nog een verschil tussen echt lijken en echt.. zijn. Dat je er daadwerkelijk doorheen kan lopen.

3. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dat lijkt me op zich ook wel, maar mijn vraag is dan wat dan de standaard wordt. Op dit moment is dat met van alles en nogwat: Het moet 'levensecht' zijn, en dus niet te onderscheiden van wat je om je heen ziet.

Wat zal het doel worden als je games niet meer van werkelijkheid kan onderscheiden? Wat is dan de standaard waar je naartoe gaat leven? :confused:

4. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    fotorealistische 3d VR, denk dat je dan wel zo ongeveer aan de max zit........

dat je echt elk in een racegame gewoon niet weet of je naar de tv zit te kijken met een formule 1 race of dat je er zelf een aan het rijden bent............

5. Wat is eigenlijk de 4de dimensie? Als het bestaat tenminste...

6. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    4de is tijd, dus dat je ouder word naarmate. Sommige wetenschappers zijn wel van mening dat tijd geen dimensie is.

Maar graphics kunnen zeker beter, hoewel we wel op het maximum zitten kwa polygonen (meer polygonen maakt het niet realistischer). Het probleem is alleen dat die polygonen niet zo snel op het beeldscherm getoverd kunnen worden en dat de computers te langzaam zijn om alle lichtinval te berekenen.

Kijk maar eens naar fight club daarin zie je soms shots waarin de camera een prullenbak invliegt. Dit valt niet van echt te onderscheiden maar dit is toch echt een computer scene. De computer heeft alleen 6 maanden staan rekenen van hoe de lichtinval moest zijn. Dus voordat deze graphics op een computer spel worden toegepast is het wel een paar decenia verder.

7. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    misschien is de volgende stap naast veel beter graphics het goed communiceren met computer spelers (npc's)

Dus niet zoals bij RB6 alleen hun commando's kunnen geven, maar dat de npc er op kan reageren, zodat je een heel gesprek kan voeren. Lijk me best stoer worden.

8. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    ja dat lijkt me ook wel stoer. maar misschien is het wel mogelijk om het mooier te maken dan echt of denken jullie dat dat niet mogelijk is?
    btw real life sims, lol!

9. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Mooier dan de werkelijkheid? Dat is niet erg handig als je de werkelijkheid zo realistisch mogelijk probeerd na te bootsen. :{

Beetje te vroeg aangemaakt deze thread, het lijkt me overduidelijk dat graphics beter kunnen. Het is meer een klein deel van de games dat er nu al vrij realistisch (vrij, omdat het nog steeds niet spectaculair is) uit ziet, de meerderheid is echter nog 'gewoontjes'.

ID beweert een engine te hebben gemaakt die zo ver voor z'n tijd is dat hij nog (lang) niet op de hardware van deze 'generatie' kan draaien. PC Gameplay had een week lang (oid) een screenshot op hun site geplaatst, helaas ben ik vergeten te kijken. Was al een tijdje terug trouwens. :)

10. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Met "Kunnen graphics nog wel beter?" bedoelde ik eigenlijk:
    "Kunnen graphics nog wel veel beter."

Klinkt een beetje n00b maar ik wilde hiermee duidelijk maken of er nog grote veranderingen zouden komen, ongetwijfeld.
    Zoals virtual reality of een speciale gameroom waarin alles om je heen gebeurt met 3D figuren die rondlopen in je kamer!! :D

Maar hoe lang gaat dát nog duren...... :'-(
    Zo'n VR kost nu al erg veel. En tis nog niet eens zó spectaculair.

Aan alles komt wel een einde. Totdat er weer betere hardware is ontwikkeld. Maar wie zegt dat daar ooit geen einde aan komt.....

Laatst bewerkt: 3 nov 2003
  11. sneaky

sneaky Guest

we gaan er allemaal aan zeg ik je! zodra de mensen computers te slim programeren gaan we er allemaal aan!!!! we zijn verdoemd!

*gaat verder met het zien van terminator*

12. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    de komende tijd kan je nog wel rekenen op nieuwe hardware......zeker met ontwikkelingen zoals quantum-computers.....

13. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    console matig gezien heb je meer grenzen waar je aan moet houden maar kwa pc is er nog zoveel mogelijk!!!!!!

14. Patrol

Patrol Bullets = Enemy + 1

Leuk Bevonden:
    0
    Er komt nog zoveel aan! Mijn schatting: duurt nog zeker 20 jaar voordat we echt 100% foto-realisme hebben. Binnen nu en 5 jaar (XBOX 2) ziet er alweer een stuk beter uit maar niet foto-realistisch. Inderdaad staan op pixar films nog steeds renderfarms van tientallen werkstations een half jaar te rekenen. Dat krijg je niet op korte termijn in 1 boxje gefrot.

Bedenk eens: hoe lang gaat de ontwikkeling van een spel dan duren? Nu al zitten ze met soms 30-100 man 2 jaar te beuken op een spel. Wordt dat straks 4 jaar met 300 man? Minder spellen? Super duur? Of gewoon alles slap digitaliseren zodat je naar een soort slechte laserdisc game zit te kijken?

Voorlopig: nieuwe game ideeen en gewoon goed uitgewerkte spellen zijn belangrijk. Ik kick ook op GFX maar het is niet het enige.

15. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    Het voordeel hiervan is, is dat er dan weer genoeg werk is in de computer wereld. Als je nu zecht dat je er voor gaat leren krijg je altijd gelijk de reactie terug:"maar daar is toch helemaal geen werk in te vinden?"
    Dan heb je dat probleem denk ik niet meer, en kunnen die bedrijven altijd wel mensen gebruiken.

En probleem wat dan echter komt kijken is dat je dan als devoper gewoon heel slecht gaat verdienen denk ik, want om nu te zeggen de games verkopen zijn geweldig.
    Ik denk dat er dan eerst een soort dvd/cd moet worden gemaakt die niet te kopieeren is, waar dan de spellen op staan, en dat dan de lege disks van die tijd gebruikt kunne worden waar ze eigenlijk voor bedoeld zijn. En dat die dan ook gelezen kunnen worden door die drivers.

Misschien niet echt duidelijke taal, maar ik bedoel dus gewoon dat er een niet te kopieëeren soort van dvd schijf komt voor de spellen, die je in je normale lezer(dvd/cd speler) kan afspelen.

WOW, heb ik daar toch ff een goed kopieër beveiling uitgevonden.:+

16. gerjan

gerjan Guest

Ik wil niet eens foto realisme, wie wil er nou echte mensen dood schieten:confused: en zien hoe hij zijn/haar darmen naar buiten glippen oid, dat gaat toch tever.
    Hoe ver kan je gaan?

Alles zal altijd gekraakt kunnen worden.

Ze zullen waarschijnlijk altijd betere graphics/geluid etc etc willen maken,
    maar verbeterd dat de gameplay/ het game gevoel?...

Ik denk wel dat in de toekomst je een spel zal kunnen spelen zoals in de matrix, alleen dan liever zonder dat je een slang in je hoofd krijgt;) Zeg maar een virtuele wereld ja, alleen zonder dat je elf echt beweegt

Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2003
  17. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    en zonder dat je echt dood gaat als je in het spel dood gaat;)

maar idd, je hebt gelijk, alles valt te kraken.

18. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wow ik hoorde (en zag) net in het 8 uur-journaal dat een spel ontwikkelen 10 miljoen euro kost!!!

Hier zit het reclame en advertentiegeld dan ook bij in.
    Hoe duur moet dat over 20 jaar wel niet zijn alles alles foto realistisch is?
    En hoeveel geldgaat dan een spel kosten?:+

Laatst bewerkt: 4 nov 2003
  19. X-noize

X-noize Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    virtual reality zou wel tof zijn! of iets dat je echt effe meeneemt naar een andere dimensie..niet letterlijk, maar iets zodat je echt effe alles om je heen vergeet en echt helemaal gefixeerd bent met je game. middels virtual reality, van die handschoenen, waarmee je wapens kunt bedienen of dingen kunt oppikken en echt 3d geluid headphones...

20. Gambit^1

Gambit^1 RGO

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn mening: De gameplay is het belangrijkste. *)

Deel Deze Pagina