Hotfix verwijderen, was het slim ?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door deNeut, 4 nov 2003.

1. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    ik wou gewoon mijn standaard windowds Xp proffesional terug zonder opnieuw te installeren en dacht slim bij mijzelf. Ik verwijder alle hotfixen wel even in de software ADD/REMOVE programes. Maar er stonden er een stuk of 50 en elke keer na 1 uninstall had ie een reboot nodig. En dat werd ik al snel zat en heb dit maar gedaan:

Open regedit
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]
    daarin kan je alle keys met Q...... verwijderen.

Maar ik weet niet of ik daar wel zo slim aan heb gedaan. Of geeft dit geen probleem ??

2. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap ten eerste niet wrm je je xp installatie zo terug wil hebben hotfix's zijn er niks voor niks maar dat terzijde, volgens mij had je ook gewoon alle 50 hotfixs kunnen verwijderen om dan daarna een keer te rebooten.

En volgens mij heb je nu alleen de reg-keys verwijderd en niet de hotfix's.

ik zal je aanraden om een schone installatie van xp op je bak te zetten, en daar van een ghost te maken voor in de toekomst.

Success

3. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Als je je registersleutels eruit kegelt zijn je bestanden gewoon nog aanwezig. kortom nu is je windows vernacheld. Als je nou gewoon opnieuw installed....

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een Hotfixes kan je niet verwijderen door eventjes het register te gaan veranderen.
    Je kan dan wel een schone installatie willen , maar de eerst volgende keer dat de M$ Update zal uitvoeren zullen deze Hotfixes ook weer terug komen.
    Je kan ze beter laten zitten en wachten totdat M$ Service Pack 2 gaat vrij geven.
    SP2 zal dan de hotfixes verwijderen en ze vervangen door een nieuwe bestand cq programma.

5. Supercharged

Supercharged Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je niet weet wat je doet, moet je echt niet in je register gaan zitten klooien... Als je de verkeerde keys verwijdert heb je kans dat je computer dus helemaal niet meer opstart.

Je had inderdaad, zoals dan1707 al zei, beter na de installatie van WinXP een image van je harde schijf kunnen maken, dan had je die er gelijk weer op kunnen zetten, zonder problemen. Nu moet je heel Windows opnieuw installeren...|:-

Verder vraag ik me af waarom je de hotfixes van je computer af wil hebben...

@Pikachu: SP2 wordt pas in de eerste helft van volgend jaar verwacht, dus dat duurt nog wel ff...:)

Deel Deze Pagina