[XOne] KPN (live met Lite):)

Discussie in 'Games' gestart door robberto, 3 nov 2003.

1. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb zo'n gevoel dat Live langzamer is geworden :eek:

weet iemand of dat kan liggen aan het feit dat mijn broertje een off-line spel speelt op de pc (xbox is via pc op het modem aangesloten)?

2. robberto

robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    kan zijn dat de server, de pc waar jou broertje op speelt het dan te druk heeft met het draaidende houden van die game en dat ie dan minder overhoud voor server spelen, dus verbinding doorlaten, maar volgens mij maakt het alleen uit als je aan het internetten bent, bij dan te minste, iemand anders nog een suggestie waardoor het kan komen?

3. donky

donky 2fast 4you

Leuk Bevonden:
    0
    xbox-lite:D

een opmerking:
    binnenkort zal adsl van KPN worden geupgrade
    daardoor zal het ook mogelijk zijn om met adsl-lite
    op live te komen!

4. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    ja, ik kom er ook net achter, ik dacht dat ik bij upload eerst 96 kbps/KBps zag staan ipv 128
    bron: kpn.nl
    ik vind dit eigenlijk wel een post op de mainpage waard.:p :9

Laatst bewerkt: 6 nov 2003
  5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    tja is al een tijdje bekend, maar niet alle Lite abbo's gaan werken

6. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    hoe bedoel je dat? wat is het verschil tussen bijv. een abo van planet en wanadoo?

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    KPN is niet altijd de aanbieder van adsl

8. Bombermania

Bombermania New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net op Speedtest.nl gekeken en ik heb nu:
    40,9 kbyte/sec download en 13.2 kbyte/sec upload. En dan staat de virusscanner en de firewall aan. Heb ik nu een btje genoeg voor XBL???

9. DG-member

DG-member Guest

ik heb een download van 215 kb/sec en 65 kb/sec upload nu gaat best lekker dus *)

10. royvanhugten

royvanhugten Live Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    hallo

Even de onduidelijke dingen uit de wereld helpen over de snelheid van je internet verbind die je nodig hebt om op live te gaan.
    Je hebt een verbinding nodig van 384 KbIte download en 128 KbIte upload. bIte is wat anders dan bYte, 8 bIte is namelijk 1 bYte.
    Als je dus op www.speedtest.nl je snelheid gaat testen moet er een uitkomst komen van:

Upload 12kb/s a 13kb/s of hoger
    Download 40kb/s of hoger

Als je dit als testresultaten hebt kan je op Xbox Live.

Je provider zegt dat er hogere waarden uit moeten komen, maar dat ligt aan een hoop factoren waarom je dat nooit zult halen.

De snelheid van je pc
    De server waar je download
    Je modem

Op Live heb je geen last van dit

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dit is dus nog te lag voor Live :eek:

12. Bombermania

Bombermania New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi dan kan ik op Live!! Haal morgen toch Top Spin, kan ik het gelijk even uitproberen. Handig zo'n actie van Microsoft.

13. royvanhugten

royvanhugten Live Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Bombermania

Microsoft heeft dit niet gedaan hoor, maar KPN heeft al de abbonementen versneld, dus wees hun dankbaar, je hebt nog steeds dezelfde snelheid nodig voor live

14. donky

donky 2fast 4you

Leuk Bevonden:
    0
    bij mij komt er op speedtest een downstream van 10,1234.4 uit :confused: ik snap er niks van want als ik bestanden download
    dowload ik met een snelheid van 44kb/s!!

15. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    (kheb ff geknipt in je post hoor:)). Even over wat je provider je vertelt en wat je haalt. De provider vermeldt zelf ook dat je nooit je maximale snelheid kunt halen, dit heeft eigenlijk niet zoveel te maken met de snelheid van je pc of je modem. Beide kunnen namelijk vele malen meer aan dan wat je aan snelheid binnenhaalt. (deze factoren gaan pas tellen als je een zoveel-MBIT lijn hebt liggen (zoals netwerk verbindingen in je huis). De server is wel van belang. Ook bij live, heb je zelf een goeie verbinding dan kan de server k"t zijn en dan heb je toch last van lag. De meeste snelheid verlies je trouwens al "standaard". Dus over je lijn, je hebt al een zogenaamde "loss" (ik weet het officiele woord ff niet meer) van 10 toit 20%, dit is dus wat je standaard al kwijt bent door fouten end op het netwerk. Vandaar dat 256 KBIT (is dus wat jij al zei /8 = 32KB/S) vaak maar een snelheid van +/- 24 kb oplevert.

16. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Klopt wat Timmio hierboven vermeld _O_

Heeft iedereen. Ik zou nu bijv. een up moeten halen van 40 a 45 kb per sec. maar dat is dus ong. 32.
    Iedereen heeft dit. :) (die kpn adsl heeft)

17. robberto

robberto !!!!!!Halo 2!!!!!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie dat de thread is veranderd in een live thread, naja kunnen mensen door kletsen hierover.

18. Bombermania

Bombermania New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde de 2 Month Trial actie:p

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Je bedoelt "overhead", dunkt me.

De overhead met ADSL is inderdaad gigantisch. Afhankelijk van het soort kabels waar de verbinding overheen loopt (dus ook de kabels tussen de centrale en de verdeelkast in je wijk!) kan die overhead zelfs tot boven de 30% oplopen!

Dat ligt overigens niet aan de gebruikte servers, of aan fouten op het netwerk (dat kan de ellende alleen nog maar erger maken...), maar aan de specificaties van de gebruikte ATM technologie. 'Tis niet anders. Het wachten is op VDSL, maar dat zal nog wel effe duren. In Belgie zijn er wel al serieuze plannen voor het uitrollen van VDSL (waarmee snelheden tot 54mbit/s mogelijk zouden zijn).

Deel Deze Pagina