Uitgewerkte skillsverdeling voor Topspin

Discussie in 'Algemeen' gestart door Beau, 11 nov 2003.

1. Beau

Beau Altijd Live

Leuk Bevonden:
    0
    Voor degene die gelijk met de careermode zijn begonnen maar zich afvragen waarom ze live worden gekontschopt, hier wat hulp.
    Maak je speler niet te lang/klein/dik/dun. Het heeft allemaal effect, ben je b.v te klein dan betekent dat wel snel maar tegen topspin kan je niet op. En zo werkt dat met alles.
    Even voor het omrekenen het volgende: ik ben in het echt 6.4 ft en 245 lbs. Dit is in het Nederlands; 1.94m en 110 kg. Pas dus op met wat je maakt voor speler.
    Je kan hierna in aanleg van een speler kiezen uit 3 mogelijkheden:

--------------- speed power angle precision
    Technical------ -0------ -2---- +1-------+1
    Defensive----- +1------ -1--- +1------- -1
    Power--------- -1------ +2----- 0------- -1

Je kan de minpunten van die 3 keuzes opvangen met 1 van je 14 sterren en skills (of juist de sterkere verbeteren!!).
    Je krijgt 4x de gelegenheid om een skill uit te kiezen (gedurende de loop van het spel). Let dus op dat ze aansluiten bij wat voor soort speler je bent !! De volgorde is:

Skillsverdeling:

1e x: Return riskshots, Return serve, Precision, Curved serve.
    2e x: Speed, Angle, Power, Volley.
    3e x: Riskshot, Passingshot, Dropshot, Ace.
    4e x: Agressive lob, slice, Topspin, Smash.

Ten slot nog de laatste tip: Als je wilt weten wat voor combi het lekkerst speelt ga dan naar exhibitionmatch en ga b.v op Sampres staan. Druk nu je trigger in en je ziet ook de skills die hij heeft. Zo kom je er achter wat je fijn vindt als skill.

Hopelijk hebben jullie er wat aan, tot ziens op dit mooie forum of op live natuurlijk!!

Beau

Laatst bewerkt: 11 nov 2003
  2. femmerink

femmerink Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie thread beau.

Ik ben nu bijna klaar met me speler. Het enige wat ik nog moet doen is de US open winnen en zo 1ste van de wereld worden. Wimbledon staat al op me naam :).

Ik merk trouwens dat bij die Grand Slams de sp eindelijk een beetje cool wordt. Ik heb me dood geergerd aan die amateur toernooien waar totaal geen tegenstand geboden werd waardoor de wedstrijden zo saai werden als weet ik niet wat...

Als ik straks eerste wordt kan ikd us me laatste skill kiezen... Ik zit nu alleen nog te twijfelen tussen Slice of Topspin. Aan de ene kant zie ik dat je met die slice ontzettend irritant harde services kan terug spelen. Maar aan de andere kant gebruik ik vaak Top Spin in het spel, maar ik vraag me af op deze skill nou zoveel resultaat zal hebben aangezien ik al 5 forehand en 5 backhand sterren heb.... Iemand dus suggesties?

3. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Alsje ook weleens aan het net speelt kan ik je smash ook aanraden. Het leuke van die skills is dat het echt moeilijk is om te kiezen. Dat geldt in mindere mate ook voor de verdeling van je sterren...

Mijn mannetje:
    -Technician
    Serv 5
    Foreh 3
    Backh 3
    Voll 3

Precision
    Speed
    Riskshot (die ik eigenlijk bijna nooit gebruik...)
    Smash.

Dat ik jullie mijn geheim vertel komt natuurlijk omdat ikk met een nieuw mannetje beziog ben.

Wat me truwens opvalt is dat zo weinig mensen hier over de dames in het spel spreken...

4. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Smash zou ik afraden, aangezien die uit zichzelf al bijna altijd een punt opleveren. Te eenvoudig dus om in te investeren.

Ik zelf heb gekozen voor slice omdat ik bij tegenstanders merkte dat dit ook hun opslag beinvloedde. Bij topspin heeft dat een heel ander resultaat.

Ik speelde tegen iemand die geen punten had in opslag, dus werkelijk geen enkele ster. Hij sloeg ook op zonder trigger (zonder riskshot). En toch waren zijn serves vrijwel onhoudbaar doordat ze vreselijk wegdraaiden, de curve van slice aan het werk zo vertelde hij me. (Ik zelf heb ook maar 1 ster in serve, aangezien het maar zo'n klein onderdeel is van een game, het makkelijke zelf te doen is en het aantal keren dat je een ace slaat ook niet echt de match winnen)

Ik heb nog zitten denk aan aggressive lob, maar ik weet daar het effect nog niet van. Ik heb wel gemerkt dat veel spelers moeite hebben met het retourneren van een lob, ook als ze aan de baseline staan. Een aggressievere versie daarvan zou best interessant kunnen zijn.

5. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Het voordeel is dat je ballen die je normaal niet kan smashen met deze skill wel kan smashen. En zoals je al zei scoor je bijna altijd met een smash....

6. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens hoor. Ik heb eigenlijk een wat statistischere benadering. De keren dat ik (bijna) kan smashen (of serveer) en dat ik een slice of topspin sla staan niet in verhouding met elkaar per game. Een smash dwing je af door je tegenstander in het nouw te krijgen en dat doe je met slice en topspin. (Ik ben zelf een netspeler, 5 ster volley en smash dus vrij vaak)

Uiteraard staat daar tegenover dat een serve en smash vrijwel direct een punt (kunnen) opleveren, maar slice en topspin sla je zo vaak en elke keer die curve maakt die ballen om gek van te worden als tegenstander.

All in all denk ik dat het überhaupt moeilijk is om advies te vragen, want het hangt heel erg van je spelstijl af. Je kunt je zwakte compenseren of juist je sterktes uitbouwen.

(Come to think of it: mijn rally's duren altijd vrij lang, dat komt nauurlijk omdat ik weinig heb geinvesteerd in "aggressive" skills zoals serve en smash)

7. flipkop1984

flipkop1984 I Love Techno

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wanneer je de 4de skill kan kiezen ?

8. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je #1 bent geworden van de wereld (1 of 2 Grand Slams hebt gewonnen)

9. Super Cooper

Super Cooper My set of wheels

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf het idee dat je beter mindere punten kan verbeteren dan goede punten nog beter maken. Op deze manier wordt je all round en kan je op alle baansoorten entegen alle soorten spelers uit de voeten.
    Het lukt mij namelijk steeds niet om nr 1 te worden omdat ik niet all round genoeg ben, ik verlies bijvoorbeeld steeds van een speler die met zijn soort spel op een bepaalde baansoort supergoed is, bijvoorbeeld grosjean op gras (slice op een snelle baansoort)

10. mister_tank

mister_tank Supes

Leuk Bevonden:
    0
    Tja zo komt het dus net over dat het eigenlijk geen ene moer uit maakt of je in je service investeert. En die mening deel ik niet. Zelf heb ik nu 5 sterren met service, en da's toch wel de moeite waard.

Anyway ik zal ff mijn, just like in real life, poppetje posten:

Lenght: 6.5 ft (1,95 a 1,96)
    Weight: 213 lbs (95 a 96 kilo)
    Natural talent: Powerful
    Service: *****
    Forehand: ****
    Backhand: ***
    Volley: **
    Skills: Presicion, Power, Ace, 1 skill komt nog.

Zoals je kan zien speel ik hiermee puur op m'n service, en daarnaast heb ik ook een goede forehand en een normale backhand. Allemaal vrij compleet dus. Die volley is met ** ook voldoende om daadwerkelijk een service-volley mee te spelen (bij forehand en backhand leer je bij 3 *** te aimen, bij volley is dat al bij 2 ** ).

Daarnaast vind ik dat mijn speler toch vrij snel is, hij kan absoluut goed meekomen als je kijkt naar zijn fysieke verschijning, natural talent en skills, die dus niet echt op speed zijn gebaseerd. So it's worth it. Maar het zal wel aan je geprefereerde speelstijl liggen.

Het enige wat ik wel denk is dat elke skill of hoe je je mannetje maakt met al zijn skills inbegrepen en welke speelstijl je gaat aannemen, dit altijd nadelen en voordelen heeft. Dus het is niet zo dat er 1 type speler is met dito skills en speelstijl die voordelen heeft over andere gemaakte mannetjes.

Oh ja Beau, 225 lbs is geen 110 kg maar 101,36. Het is meer in de richting van 245 lbs. 1 lbs is gelijk aan 0,45049505 hé.
    Maar mooie post btw!

Laatst bewerkt: 11 nov 2003
  11. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Ik moet wel zeggen dat je over LIVE minder profijt hebt van je 5* op service. Als ik in een potje (min. 2 sets a 3 games) 1 ace sla, denk ik dat ik niet ver van de werkelijkheid zit.

Ik ben daarom nu bezig een mannetje te bouwen die minder (2) sterren voor de serv heeft en echt een beest is aan het net.

12. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kon in het begin single player maar niet winnen van de named players (Chang mepte me van de baan, laat staan Sampras, Hewitt en de rest). Toen ben ik online gaan spelen, weliswaar met al mijn skillpoints verdeeld, maar met slechts 3 major skills ipv 4. Na een paar matches merkte ik dat ik online verloor van spelers die wel single player hadden uitgespeeld. Kennelijk is die extra major skill toch doorslaggevend.

Toen ben ik weer single player gaan spelen en won zo maar 2 grand slams achter elkaar in zeg een klein half uurtje. Huppa numero uno en dus een legend e dus mn laatste skill. De ervaring die je online opdoet is heel belangrijk. Een echte speler is veel beter dan een named player (tenminste de betere spelers uiteraard)

Moraal van het verhaal: 1) start met single player tot je niet verder komt, 2) ga dan verder online tot je niet verder komt :cool:maak dan single player af en kies je laatste skill en 4) ga da terug online en mep iedereen van de baan.

13. mister_tank

mister_tank Supes

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas kan ik dit niet testen op Live, al moet dit toch echt voordelen, net zoals in reallife, op kunnen leveren? Maar ik twijfel niet aan je post, je hebt dit tenslotte op Live kunnen testen en ik nog niet.

Hoe hard is jullie service? Mijn snelste is 229 km, gemiddeld zo'n 220 km. Dat moet nog wel wat harder kunnen denk ik, misschien een ander racket kopen?

14. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DutchBastard: tip! Geef niet meer uit dan een punt of zelfs geen aan service. Mijn volgende character ga ik waarschijnlijk voor 5 ster op forehand, 5 of backhand en 4 op volley. Je serve kun je zonder sterren, maar met andere skills zo ontzettend moeilijk maken dat het niet loont om te investeren in serve. Volley skill points leveren meerwaarde als je vaak riskshots doet. Ik ken je niet, maar ik neem aan dat je die ook op een hand kunt telen.

Forehand en backhand zijn wellichts in het spel zelfs te belangrijk, maar daar win je echt je games mee.

15. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Misschein win je niet omdat je TE allround bent... als je nergens in uitblinkt wordt het soms lastig. Het zou daarintgen heel goed kunnen dat je op LIVE iedereens ass kickt... voeg me maar toe, dan zullen we het vanavond wel zien...

16. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tank: Ik sla aces terwijl mijn serve de helft is van de jouwe.

17. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Je moet op LIVE echt geluk hebben dat iemand de verkeerde hoek kiest, maar daar zorgen je 5* niet voor... mijn hardtse (volgens mij op LIVE) is 140+... maar ook die worden gewoon terug geslagen.

18. mister_tank

mister_tank Supes

Leuk Bevonden:
    0
    MrX die redenatie is ook vrij interessant.

Geen sterren op je service nemen, dat betekent dan dat je forehand, backhand en volley masterlijk goed zijn.
    En dan vervolgens je service een beetje opwaarderen door bij je skills voor Curved service, Angle of Power, Ace, (en de laatste skill is minder service relevant) te kiezen.

Tja het is misschien het onderzoeken waard, maar nog steeds blijf ik bij mijn standpunt dat een service wel degelijk een belangrijk punt in je spel kan vormen.

Anywayzzz ff-tjes tennissen nu, genoeg geschreven.

19. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard heb ik nog niet tegen Tank gespeeld en wellicht mept die me van de baan, maar ik heb nog geen serviccekanon ontmoet die online daarmee wint. Altijd bepaalt de rest van de rally de uitkomst. Net wat Bastard zegt, ik gok weleens verkeerd en dan slaat mijn tegenstander een ace, maar vaker nog heb ik het omgekeerde meegemaakt. Ik sla precies een riskshot serve in het rood (dus perfect) en ik krijg me toch een onmogelijke bal terug. Hetzelfde ka ik nu zelf, een curvedslice op een kanonserve is vaak een lastige bal om terug te mepen en volley kun je al helemaal vergeten want hij komt pas op het eind van de baan op de baan.

20. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Hehe dan denk ik dat ik het wel goed heb gedaan want ik schop ook best wel kont op live :D

Deel Deze Pagina