Petition to make Xbox 2 Backwards compatible

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Star Of Sorrow, 10 nov 2003.

  1. Clawviper

    Clawviper New Member

    Berichten:
    1.994
    Leuk Bevonden:
    0
    Komop jongens, alsof een petitie tekenen ook maar enig effect zou hebben op Microsofts beslissing. Ze weten zelf ook wel dat het erg cool zou zijn als de Xbox2 backwards compatible zou zijn, en doen er dus ook alles aan om dat voor elkaar te krijgen. Maar als het simpelweg niet kan - door de videokaart - dan helpt een lullige petitie ook niet hoor.. :)
     
  2. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Zou leuk zijn, maar voor mij absoluut niet noodzakelijk. Als het veel moeite is heb ik liever dat ze die in nuttige Xbox 2 zaken steken. :)

    En die petitie maakt weinig indruk, zoals hierboven gezegd. :{
     
  3. shd

    shd Active Member

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    0
    Clawviper alles is mogelijk en je moet niet vergeten dat de consument de markt maakt.
    Dus zoiets heeft weldegelijk nut anders waren er ook niet zoveel enquetes.
     
  4. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Het is een hele bekende petitie site hoor. Staan honderden petities op.
     
  5. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Daar heb ik het niet over, wat maakt de bekendheid van de site uit? :{

    Het is gewoon niet indrukwekkend omdat er een paar duizend op miljoenen Xbox-ers die petitie tekenen. Microsoft snapt zelf ook wel dat het belangrijk is, maar ze zullen heus niet opeens harder aan het werk gaan omdat iemand vanuit ze luie bureaustoel een website heeft bezocht.
     
  6. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had hier al eens op gestemd :) maar ik denk dat MS ook wel begrijpt dat het handig is alsie backwards-compatible is.. :)


    http://xbox.insidegamer.nl/ShowContent.asp?ContentID=15767

    :cool:
     
  7. MrX_Cuci

    MrX_Cuci Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem getekend....MS heeft namelijk nog niet besloten of de Xbox 2 backward compatible gaat worden!!
     
  8. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    woehoe nummer 4606 getekend dus.. niet dat ik het echt heel belangrijk vind, tegen die tijd wil ik toch alleen nieuwe games spelen en als ik oude wil spelen dan doe ik mijn xbox 1 er wel aan hangen, heeft ook wel iets een xbox 1 en 2 aan je tv :D :D
     
  9. Craven

    Craven Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    m2:p
    maareh mij boeit et niet. want kheb toch al xbox 1
     
  10. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk echt niet dat iedereen hier de Xbox 1 zal gaan gebruiken als de nieuwe uit zou zijn. Daarom hoop ik dat die backwards compatible is.

    Zie de Playstation 2. Die is dat ook en dat is gewoon goed gedaan en zo gaat dat bij de Playstation 3 ook. Als je gewoon eenmaal een Xbox 2 hebt met Halo 3 bijvoorbeeld dan ga je echt niet op je Xbox 1 de eerste Halo spelen.

    Nu zeggen jullie dat wel natuurlijk maar over 2 jaar praten jullie wel anders dus ik hoop dat het backwards doorgaat.
     
  11. Craven

    Craven Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe
    maareh ik hoorde ook iemand dat ie maar 1 console tegelijk kon aansluiten. koop gewoon een scartsplitter dan is heel simpel met een knopje links of rechts welke scart hij moet gebruiken:>

    Te koop bij mediamarkt in ieder geval(of mag ik iig zeggen:p)
     
  12. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb 3 consoles aangesloten aan mijn tv. Dus tegen de tijd dat de nieuwe komen worden deze verkocht en ga ik door met de nieuwe. Wat heb je aan 2 Xboxen? 2 Playstations? 2 Gamecubes ofzo?! Backward compatible is dus de beste optie.
     
  13. Craven

    Craven Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja:p ik vind ook wel cool om die consoles te hebben.
    Chupacabra(me neef :mad::mad:) heeft die Zapper gekocht dat pistool van de Nes dat is best cool om weer een keer te spelen.
    Emotionele tijden waren dat:p
     
  14. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    ZOu zonde zijn!!!

    Gewoon allemaal ff die petitie tekenen en we zien het wel in de toekomst_O_ _O_ _O_
     
  15. NimroD

    NimroD Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    We zitten al op : 5889 Signatures Total
     
  16. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    is wel jammer maar toch
    Het valt ook wel mee want het is lijp dat er een nieuwe komt
     
  17. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik dan maar met mijn Xbox pomotie en algemene PC kennis wat helderheid op de zaak proberen te verschaffen :D.

    Dat de Xbox 2 niet backwards compatible zou zijn doordat er een andere type videokaart in zit is natuurlijk bullshit. Een spel is dusdanig geprogrammeerd dat het bepaalde verzoeken doet aan het besturings systeem en de videodrivers zodat je op het scherm het een en ander te zien krijgt. De videodrivers van Nvidia of Ati zijn weliswaar verschillend, maar ze handelen wel dezelfde aanvragen af. Je kan namelijk Unreal Tournament zowel op een Ati systeem als op een Nvidia systeem spelen.

    Omdat het besturingssysteem van de Xbox gebaseerd is op een uitgeklede Windows versie zal dat waarschijnlijk bij Xbox 2 ook zo zijn. Het is immers een Microsoft product. De Xbox 2 zal dus de zelfde functies hebben als de Xbox 1, maar met meer geheugen, een snellere processor, meer HD ruimte, en eventueel een hoop andere extra's. Het resultaat is dus bijvoorbeeld dat je Xbox 1 spellen sneller zullen laden.

    Ik zie dus geen reden waarom de Xbox2 niet backwards compatible zou zijn. Het is in ieder geval niet moeilijk om te maken. En die IBM chip maakt ook niet veel uit, het blijft namelijk een PC architectuur waar alles op draait. Zolang de hardware en de drivers de opdrachten, die tegen die tijd een peule schil zijn voor Xbox 2 om te berekenen, kunen afhandelen is er niks aan de hand. En reken er maar op dat ze daar rekening mee houden.

    De enige reden dat ze het niet doen is als de Xbox 2 gebaseerd is op een totaal ander platform en technologie dan de Xbox 1, maar aangezien het huidige concept al succes heeft en er ook kenbaar is gemaakt dat IBM en ATI onderdeel van Xbox 2 zullen zijn lijkt me dat uitgesloten.

    Ik zie net in deze thread dat MS blijkbaar de strategie gaat veranderen en dat het dus wel een ander soort platform gaat worden.

    Stukje uit de tekst:
    Dit betekend dus dat er nog wel wat twijfels zijn.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2003

Deel Deze Pagina