1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

jewels voor je xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door slicer, 8 nov 2003.

  1. gerjan

    gerjan Guest

    Hehe, is goed hoor, ik verveel me idd, school sucks:p
    Zou wel leuk zijn.
    We zouden toch eigenlijk geld moeten gaan vragen voor alle moeite:cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2003
  2. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien ik mij vandaag zo'n brushed aluminum skin ga bestellen op gameconsoleskins.com, zou ik er goed aan doen om het werk helemaal af te maken en zo'n blauw lightkitje kopen, Xbox openvijzen, lichtjes installeren, gat boren, jewel afschuren, opnieuw plaatsen,.....

    Hmmm, lijkt me vrij veel werk:{

    Op die site die slicer plaatst hebben ze wel UV-blauwe jewels, wat al heel wat werk zou besparen, maar ze hebben niet veel keus en ik vind die site nogal vaag.
     
  3. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    ik zag op een van die sites dit staan:

    [​IMG]

    maar dit teld zeker alleen voor die door hun gemaakte jewels. omdat als ik de normale weer wil gebruiken het me sterk lijkt dat ik dat zo moet snijden.

    klinkt misschien een beetje vaag, wat ik mij eigenlijk afvraag is:
    ken je de jewel van de xbox er gewoon uithalen, of moet je dat ook snijden oid.

    en dan nog een vraag:
    wat bedoelen ze met CCFL Tube, is dat zo'n licht balkje?
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  4. gerjan

    gerjan Guest

    volgens mij is CCFL cold cathode fan light.

    dat plaatje werkt het zelfde voor je echte jewel, aangezien je zoiezo een gat in je xbox moet maken om je licht er door te laten.

    Je jewel kan je er af halen, daar de lijm waarmee hij vast zit te bevriezen of warm te maken.(föhn oid)
     
  5. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    owk bedankt. Ik dacht eerst namelijk dat dat ding in de xbox geprikt zat zecht maar, maar dat zit dus gelijmd.
     
  6. gerjan

    gerjan Guest

    "First of you need to take out your jewel preferably without braking it remove the metal shielding then heat the jewel from the back until it gets warm on top (just warm to the touch) then you can use a small screwdriver to lift it and then slide something like a butter knife (for better control) under it and lift it off (be carefull not to scratch the case)"

    nog wat:
    "You should leave a ledge for the jewel to rest on,
    But if you already cut everything out take a CD case and a piece of it under the hole so the jewel will sit on that

    Just hot glue the LEDs along the side of the jewel so the beam of light hits the jewel (use the 5v or 12v supply WITH a resistor)"
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2003
  7. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het met de fohn geprobeerd maar het ging van geen kant... meer dan een half uur laten warmen maar er was geen beweging in te krijgen. Ik heb nu zo'n dremel aparaatje van de buurman geleend en de hele plastic onderkanten eruit gevreesd duurtje beetje lang maar het werkt wel. Nu moet ik nog ff de verf enzo eraf schuren zodat ik het matglas effect krijg. Ik wou eigenlijk ledjes erin stoppen maar heb eigenlijk geen id hou dat gaat. Dus als zo'n cathode echt zo makkelijk is zou ik er graag 5
    :) willen bestellen. Noujah eerst eentje dan maar.

    Vergeet mij dus vooral niet als je gaat bestellen

    en als iemand tog een goeie tutorial of faq voor het monteren van ledjes weet: graag

    Hier is een nl site die cathodes verkoopt:
    http://www.everglide.info/osc/eshop/default.php?cPath=12
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  8. gerjan

    gerjan Guest

    5!? wooh jij bent wat van plan:p als je de verf er af hebt geschuurd moet je ff met !!Tandpasta!! er over, wordt ie nog mooier.

    Heb je wel met je föhn aan de onder kant geblazen? dus niet er boven op....
     
  9. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan onder kant en boven kant meer dan half uur geblazen... ik heb dus een stuk eruit gevreesd en daarna op de randjes waar die nog vast zat gefohnt en toen ging die los.... ik denk dat je beter een hot air gun kan gebruiken is veel heter enzo... voorkantje heb ik net afgelakt, morgen nog de grote X verfen en dan klaar!

    Bij de volgende xbox die ik ga doen ga ik denk ik een goeie tutorial bij maken (in het nederlands) met foto's en alles want eigenlijk is het helemaal niet moeilijk vrij simpel zelfs! Dus als iemand zen xbox nog wil laten verfen en zelf niet de skills denkt te hebben mail me ff (henkie_ik@hotmail.com) dan regelen we wat! en het is nog voor een goed doel ook!
     
  10. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    ik neem aan dat er geen custom jewels besteld kunnen worden?
     
  11. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo kan je je jewel goed verwijderen denk ik:
    [​IMG]

    En om dat groen van je jewel te halen heb ik ergens gelezen dat je ook nagellakverwijderaar kan gebruiken
     
  12. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    tast dat niet het plastic of de kleur van je xbox aan?
     
  13. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    denk het niet en je hebt meteen een paar harde eieren
     
  14. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    5 uur xbox soep dat zouden meer mensen moeten doen!
     
  15. Sjemboll

    Sjemboll Idiot

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je je jewel wil verwijderen moet je goed oppassen. Er zitten kleine barstjes in de mijne :'-(
     
  16. gerjan

    gerjan Guest

    ja zeker oppassen, gelukkig kan je nieuwe bestellen, wat we miscshien dus ook gaan doen gezamelijk.

    Helaas zijn de originele jewels niet makkelijk te krijgen
     
  17. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil trouwens ook wel zo'n jewel... wanneer gaan jullie ze bestellen?
     
  18. TheOne2000

    TheOne2000 Oldschool Xboxer

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    0
    als er een kit bestaat voor jewel en startknop en een duidelijke uitleg hoe de jewel te verwijderen, doe ik wel mee, ik heb geen zin om in me box te gaan zagen :)
     
  19. gerjan

    gerjan Guest

    zagen moet je zoiezo om licht onder je jewel te zetten, anders zie je namelijk niets van het ligt. je moet een rondje onder je jewel zagen/"dremelen"
     
  20. Hanry X

    Hanry X Diehard Wannabee

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net me jewel "clear" gekregen.
    Heb ik zo gedaan:
    Eerst onder kant van jewel eruit gevreesd met dremel (van de buurman geleend, 127 euro nieuw in de winkel :'-() daarna nog ff verwarmd met haardroger zodat ie er makkelijk uitkwam. Daarna een nacht in brand(!)spiritus laten staan, beter is gewone blanke spiritus! Volgende dag kwam dat zwarte lijm-ruberachtige spul (wat smeren ze er allemaal op daar bij M$!!) er gewoon af (beetje vrijve). De verf was moeilijker heb ik met schuurpapier gedaan! Moet je niet doen als je wilt datie helemaal doorschijnend... mijne is zeg maar matglas vind ik wel mooi: ik hou niet van inkijk :p... Als laatste heb ik nog ff gepolijst met tandpasta (aquafresh!!) lekker ruikt dat 8) kzal binnekort paar foto's in dat andere draadje zetten...
     

Deel Deze Pagina