Stereotoren op Xbox aangesloten maar even een vraagje

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Rivanov, 11 nov 2003.

1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    hmnz daar heb ik nog niet aangedacht aan dat verandere..want ik moet 'm wel op extern zette...op zo'n knopje waar een pijltje uit een vakje gaat op m'n afstandsbediening..dalijk 's proberen!

2. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Shht moet je niet iedereen vertelle :p achjah boeie ook als iemand leuk vind die files te bekijke prima.

Maar ff tip voor iedereen als je dan toch wil splitten naar je stereo dan zou ik echt die cheape RGB kabel kopen heb je iig beter beeld en geluid.
    Ik heb die advance scart ook wel maar die zit vast in de breedbeeld beneden.

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    hoe duur is de RGB kabel HanTheMan? waar jij het over had..die bij de FRS

4. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
  5. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben niet zo technisch aanlegd, maar als ik het goed begrijp heb je met die Rgb+audio kabel geluid via je TV en via je Stereo?

6. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    kijk eens op je tv(als het een stereo tv is)of daar een audio uit op zit(wit en rood)
    je sluit alle kabels vanuit je xbox aan in je scartblokkie en gaat vanuit je tv(nogmaals als dit erop zit) naar de stereo naar een aux,line in,cd,tape weet ik het bron.
    hoef je zelfs niet eens een scartkabel te kopen(rgb scart geeft alleen wel 4 keer mooier beeld)want met 2 lullige tulpstekkertjes ben je dan al klaar.

7. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    die audio uit zit er bij mij dus niet op.... ik zal wel aan zo'n kabeltje moeten, maar ik ben ff beniuwd of ik dan uit 4 boxen (2 TV + 2 Stereo) geluid krijg.

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    dat zit bij de tv beneden er wel op..voorop de tv een gele/witte/rode aansluiting...mar op m'n tv van boven niet..dat is nog een vrij oude Philips 60 Cm stereo tv...maar die heeft nog niet van die aansluitingen..dus ik ga zo'n goedkope RGB kabel (die van HanTheMan) kopen....

9. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb hem net ff gehaald, ik zal vanavond ff laten weten of en zoja hoe het werkt!

Ander vraagje: waarom geeft een RGB kabel beter beeld?

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    ja laat even weten of het werkt ja, want anders hoef ik 'm natuurlijk niet te kopen ;)
    en hoe je het gedaan hebt!

alvast bedankt! _O_

11. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook achterop de TV goed gekeken? Die gele/rode/witte aansluitingen die je namelijk noemt van de TV beneden zijn namelijk INgangen (voor bijvoorbeeld een videocamera en dat soort zut).
    Bij de meeste TV's zit achterop wel ergens een rode en witte aansluiting.

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    hij doet het!!

zonder die RGB kabel

wat heb ik nu gedaan...heb die witte en rode in de stereo geplugd..maar zag voorop 1 gaatje voor video zitten...is nog gewoon zwart (niet de nieuwste tv ;) ) en we hadden van die verlengstukken met witte en rode uitgangen...kheb die gele van de xbox in een witte gedaan en de andere kant van de kabel in dat gaatje voorin de tv waar VIDEO staat..en wat denkje..HIJ DOET HET!!

heb nu dus eindelijk stereo geluid via de boxen van m'n stereo...waaa echt machtig! lekker hard DVD van robbie williams kijken 8)

13. gerjan

gerjan Guest

btje vaag:p lijkt me nou niet echt goed:confused: maarja als het werkt:)_O_

14. ID&T Rulez

ID&T Rulez DVD's ruilen? PM me!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook wel benieuwd of je dan geluid via de boxen van je tv èn geluid via de boxen van je stereo hebt.. Heb nu geluid via de boxen van m'n stereo, maar niet via de tv en dat mis ik wel een beetje (dan zou ik die van de tv voor de hoge tonen en die van de stereo voor de lage tonen gebruiken). Iemand die weet hoe dit zit (DB, jij al getest?)

15. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Nog niet, ik moet af en toe ook werken om al die xbox shit te kunnen betalen.... :+ Ik hoop trouwens dat ik thuis de benodigde kabeltjes/stekkertjes nog heb liggen....(of zal ik de originele nog kunnen gebruiken?) ik laat het wel ff weten vanavond.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    ja het werkt perfect...ja ik vond het ook raar DAT het werkte :9
    maar hij doet het duss :D

17. Black Talon

Black Talon tja............

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het heel simpel is.

de ground van je gele stekkertje ziet niet aangesloten( of is gebroken)

dit is de buitenkant van je tulp connector.
    als je de buitenkant van de gele tulp dmv een eenvoudig draadje aansluit op één van de andere buitenraqnden op je scart connector dan zou het goed moeten werken.

Ik weet dat het nu ook al goed werkt maar eventueel voor iemand anders

grtz
    BT

18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    kheb ook alleen via boxen van stereo..maar dat maakt me niets uit..daar komt al een bak geluid uit waar je U tegen zegt :9

heb Traffic van Tiesto op m'n Xbox staan en als ik die aanzet met goed volume...hmm die bas! 8) 8)

je trilt helemaal weg...beneden trilde op dat moment ook alles :eek: ;) _O_

PS: en dit heeft me 0 euro gekost...terwijl je voor zo'n 2.1 setje 60 euro betaalt en je hebt hetzelfde resultaat! ook gewoon versterkt stereogeluid

19. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Jammer, als je ook geluid uit je TV krijgt heb je ineens 4.1...

Ben wel ff benieuwd of dat wel lukt met dat RGB kabeltje van de FRS. Ik heb hem nu wel, maar ik kan de kabeltjes nergens vinden, moet ik weer tot morgen wachten... arrrrg

Ik ben trouwens ook nog wel nieuwsgierig waarom een RGB kabeltje beter beeld geeft? Wat wel vaag is is dat m'n TV ineens naar mijn AV kanaal schakelt zodra ik mijn xbox aanzet. Dat was met de standaard kabel niet. :confused:

Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  20. ID&T Rulez

ID&T Rulez DVD's ruilen? PM me!

Leuk Bevonden:
    0
    Met de boxen van je stereotoren heb je natuurlijk mooi bass-geluid, maar daardoor wordt het geluid wat minder scherp vind ik.. daarom wil ik ook graag die tv-boxen gebruiken voor de hogere tonen (stereo-boxen zijn dan dus enkel voor de bass).. Zou echt vet zijn als dat kon! :9

Deel Deze Pagina