Draaierig van bepaalde spellen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door raymondjansen, 13 nov 2003.

1. raymondjansen

raymondjansen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik spellen speel waar vanuit het oogpunt speelt wordt ik na een tijdje draaierig.Spellen zoals bijv. ghost recon,medal of honor.Ik vraag me af of nog meer mensen daar last van hebben en of je daar iets tegen kunt doen.

2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    neeej heb ik niet nou ja soms..
    ik weet niet wat je er tegen moet doen.
    vraag aan je docter!

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb er zelf geen last, maar het beste wat je kan doen is, denk ik, in een oogpunt gaan zitten waar je er geen last van hebt en niet te lang aan 1 stuk spelen (bv. 30 minuten spelen, 1 uur pauze).

Btw, jou voorbeelden zijn allemaal FPS. Heb je dat ook bij andere gengres?

4. raymondjansen

Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg dat al na een minuut of 10 spelen,dus dan zou ik na iets meer dan 5 minuten al pauze moeten gaan houden.

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    :eek: Dat is snel, als ik jou(w?) was zou ik toch maar eens naar een dokter gaan.

Kan het niet liggen aan de kleuren/helderheid/contrast instellingen van je tv? Heb je dit alleen bij FPS of alleen bij games waar de camera draait of ook bij race games (daar beweegt de camera eigenlijk amper)?

6. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou even langs de huisarts of oogarts gaan als je deze klachten blijft houden. Hij kan er waarschijnlijk meer over vertellen en advies geven om er eventueel wat aan te doen.

7. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een keer een kwartier Descent 3 gespeeld bij een vriend.... ben kotsend naar huis gegaan (geen grapje).

8. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb je lenzen? Ik wel, heb ik soms last van bij het gamen omdat ik vergeet met m'n ogen te knipperen.

Anders kan het komen doordat je mssn te weinig slaapt ofzo....

9. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Op de eerste bladzijde van een handleiding van een game staat ook van alles om veilig te gamen. Lees dit even door.

10. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Een vriend van me heeft dat ook. Erg raar!
    Het komt wel vaker voor hoor. De dokter zal ook niet veel wijzers zeggen als tussendoor vaak een pauze nemen.

11. raymondjansen

Leuk Bevonden:
    0
    Bij racegames heb ik daar geen last van.Meestal alleen bij shooters die vanuit het oogpunt gespeeld worden.Die beelden bewegen sneller.

12. Krishan

Krishan Sho-Kanji Baharoth

Leuk Bevonden:
    0
    Heb er nooit last van, krijg alleen hoofdpijn en mijn ogen gaan pijn doen na een aantal uren gamen..

13. Pre-Doxium

Pre-Doxium Zalazar LM

Leuk Bevonden:
    1
    mmm ik heb het alleen bij bounce op m'n telefoon maar bij computer(xbox) spellen niet en ik speel soms wel 4 uur achter elkaar

14. DS The Best

DS The Best Whitepoison

Leuk Bevonden:
    0
    Heb er af en toe weleens last van, maar alleen als ik bv 3 uur achter elkaar speel (alleen bij FPS zoals Halo)

15. Blisz

Blisz Plague on words

Leuk Bevonden:
    0
    = Motion sickness

Vooral bekend bij FPS games! Komt door de extreem snelle bewegingen die je oog moet kunnen volgen, dit kunnen je hersenen dan niet aan! Is een bekend fenomeen, ik kan UC op de xbox ook niet spelen bijvoorbeeld :mad:

Beste remedie: Vaak op andere punten focussen dan op je TV, dus wat vaker pauzes nemen. Games waarbij het echt niet over gaat gewoon verkopen, ziek worden van games is niet al te cool.

16. logi_andy

logi_andy Pino de plopkabouter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je een lichte vorm hebt van epilepsie (of hoe ze het ook schrijven). Spijtig genoeg bestaat er geen remedie tegen. Kzou maar dringend een andere hobby zoeken scrabble,kaarten, kantklossen hahaha. Nee serieus nu ,een televisie met 100hz maakt al een wereld van verschil. Epilepsie is een ziekte waardoor je mottig wordt van het aantal schakeringen die de beeldjes doen.
    Je gaat merken als je achter een pc een fps speelt dat je er geen/weinig last van hebt. (betere kwaliteit van scherm als tv)
    Kzou met kerstmis gaan voor een plasma TV. Joepie Kan je tegen je ouders zeggen dat het voor je gezondheid is. 8) 8) 8) 8)

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Lichte? Hij krijgt al last na 10 minuten en dat noem ik niet licht.

18. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe lang speel je al games? Had dit namelijk als babygamertje ook. :9 Speelde descent 3 en werd er ontzettend misselijk van!! De oude doom en wolfenstein waren voor mij ook geen pretje. Maar op een gegeven moment raakte dat gewoon over. Nu is een nachtje lang halo geen probleem. :9 Ik denk dat als je een tijdje fps speelt je er aan gewend raakt en geen last meer van hebt.

19. Tulip

Tulip This space for rent

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan ook liggen aan de tv die je hebt.
    Of de grootte.
    Een klein tv-tje of een hele grote zijn erg vermoeiend om naar te kijken.
    Als ik een uurtje aan het gamen ben geweest met de beamer (een Infocus X1)met een diagonaal van 2,5 meter dan moet ik ook mijn ogen een paar keer goed uitwrijven.
    Daar heb ik dan met een middelgrote tv weer wat minder last van.

20. nelis1980

nelis1980 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou om te beginnen een gepaste afstand nemen van de tv (spreek uit ervaring) en niet op een al te grote tv spelenen, wat ik hier net las klopt ik ben ook overgestapt op een 100hz en het is nu een stuk minder !!!!

ik had het ook bij medal of honor op de pc dat ventje zijn wapen schommeld de hele tyd .
    en ik zit altyd veel te dicht op mijn scherm en op een gegeven moment werd ik echt gek in mijn kop naar 3 uur spelen !!!haha

ik moet er bij zeggen dat ik ook erg moe was nou ik had een dronken gevoel en me kop schommelde nog wel een half uur door

ik moet ook bij de xbox gewoon niet te dicht op mijn beeld gaan zitten probeer het eens en ik denk dat het wel een heel eind scheelt
    en als het niet helpt zou ik toch een wat kleinere tv overwegen ;)

Deel Deze Pagina