Probleem 'oude' gamer met tijdgebrek: Live alleen voor hardcoregamers? (25>)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DJ Appelmoes, 14 nov 2003.

  1. DJ Appelmoes

    DJ Appelmoes 't Overkomt je

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem 'oude' gamer met tijdgebrek: Live alleen voor hardcoregamers?

    Hardcoregamers en andere diehards: lees maar niet verder.

    Goed, misschien wordt dit wel een treurige thread, maar ik wil mijn 'probleem toch' voorleggen.

    In juni was ik op bezoek bij een goede vriend in Sittard. De beste man en zijn vriendin zijn enorme gamefreaks en hebben geloof ik alle consoles die ooit zijn uitgebracht op de Neo-Geo en de Audio Sonic (mijn eerste spelcomputer) na. Ik had al wel een Gamecube (Monkeyball!!!) thuis staan maar viel achterover toen de mogelijkheden van de X-box mij duidelijk werden. Vooral X-box Live trok mijn aandacht. Zo kon ik vanuit Amstelveen lekker spelletjes spelen met mijn fijne vrienden in Limboland.

    De X-box met Live stond enkele dagen later dus ook in mijn huis.

    Na enkele maanden ben ik er echter achtergekomen dat Live in het algemeen voor de sterke gamer is. Ik hoor je nu denken. Oefenen dan man! Ik zou wel graag willen, maar de tijd ontbreekt mij echter. Die paar uur per week (soms iets meer) zou ik graag op Live zitten om te genieten van de ultieme multiplayerervaring. Helaas is de tegenstand te vaak te goed, zodat er weinig lol aan is. Veel mensen zijn nog coulant, laten me lekker aanklooien en geven nuttige tips. Het leeuwendeel van gamers bant me echter zonder pardon. Te weinig 'skills' en dan mag je oprotten. Ik heb dit vooral ondervonden bij Ghost Recon, RTCW en Crimson Skies. Midtown Madness viel nog wel mee, maar in een potje cruisen kan je gelukkig weinig fout doen.

    Ikwil in ieder geval weten of er meer mensen zijn met hetzelfde 'probleem'. Misschien is het wat om elkaar toe te voegen aan de friendslists. Geen verplichtingen en zeker geen dagelijkse sessies. Vanwege die tijd dus. Lol en ontspanning is voor mij het belangrijkste. Ik ben overigens 32 jaar.
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe ik ben ook zo'n "oude" man van 28 de slechtste live speler ooit, maar ik heb er wel veel lol mee. Het hangt gewoon van het genre af ... sommige spelletjes liggen mij beter dan andere. Dus je moet gewoon het spel vinden dat bij je past ...

    Ik vind eigenlijk alles wel leuk en ach dan moet je net als ik met de loosers gaan spelen ... add me maar ;) ... Saparato ... ik heb trouwens gehoord dat de andere xbox bejaarde Pejannl net zo slecht is ;)

    Ik heb hem maar even in ligve gaming gepakkeerd (heeft niet zo veel met LAN te maken, maar misschien hoort deze thread wel in Algemeen thuis)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet precies wat je bedoelt , ben zelf 34.
    Ik heb nu ook al vaak meegemaakt dat je gewoon gebant wordt.
    Ze vaak game ik niet , heb meestal de tijd er niet voor.
    Ik zit meer achter de pc dan voor de Xbox.

    Het wordt eens tijd dat M$ een speciale server opzet voor 30+ en ouder.
    Lol en ontspanning is voor mij ook het belangrijkste.

    Add me ook maar !!!
     
  4. OCM3RZ

    OCM3RZ Ik vereer Mezelf

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, leuke thread.

    Ik ben slechts 13 jaren jong, en daarom ook in de meeste games niet erg goed. Alleen in Unreal Championship (Instagib) heb/had ik skills, maar dat is de laatste tijd ook minder.

    Vooral in Rainbow Six 3, als ik dan weer eens wordt afgeknald wordt ik gekicked 'Je levert geen goede bijdrage aan het team oossiemer (:confused:), mazzel'. Hoezo arrogant...
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Joepie!!! Eindelijk tegenstand van mijn niveau ;) Op het moment ondervind ik er niet echt last van trouwens... MM3 checkpoint vind ik altijd lekker te doen en zit ik ook vaak bij "gelijkgestemden"
    Ik ben ook 28 en begin me sinds de laatste weken ook pas een beetje te mengen op dit forum. Maar mannen, de wintermaanden komen eraan, dan moet er meer quality time te vinden zijn op live voor ons ouwe knarren:cool: .
    Voeg me maar toe svp (Xwondering).
     
  6. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Een spel als Top Spin trekt mij online nog niet echt aan omdat ik geen zin heb om te verliezen :) Omdat ik denk niet zo goed te zijn, en ik geen 'fun' kan hebben met slechts één tegenstander/medespeler. Andere games hebben dat ook, en dan vooral de games waar je afhankelijk bent van je medespelers. Schietspelletjes bijvoorbeeld.

    Echter één van de beste Live games, MotoGP 2, is heerlijk te spelen mét anderen maar tóch op je eigen niveau. Dat je dan misschien niet altijd met anderen mee kunt rijden als je nog niet zo geoefent bent is dan nog niet eens zo erg omdat zelfs in je eentje rondrijden al heel spectaculair kan zijn en je tegelijkertijd wel met je vrienden kan praten :)

    Het lijkt mij logisch dat bv een spel als Amped 2 eenzelfde gevoel heeft, maar dat heb ik nog niet online gespeeld.
     
  7. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Heej, kunnen we een 30+ clubje oprichten :)

    Me is ook 32, en zit ook weinig op live, zeg maar gerust bijna nooit. Het enige waar ik het voor gebruik is om content te downloaden enzo. Voor de rest ben ik eigenlijk meer een singleplayer typetje. Terwijl ik 'vroeger' toch ook heel veel Counter-Strike heb gespeeld, zowel op internet als LANparty's. Misschien dat PGR2 mij straks wel meer plezier biedt online.

    CU ;)
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Gaat voor 25+ ;) ... anders mag ik niet mee doen :eek:
     
  9. patsem

    patsem zie hierboven

    Berichten:
    468
    Leuk Bevonden:
    2
    Re: Probleem 'oude' gamer met tijdgebrek: Live alleen voor hardcoregamers?



    Zo. dit is echt heel herkenbaar voor mij. Ik heb zelf ook niet veel tijd en dan merk je toch dat je het online moet afleggen tegen de "jonkies". (had ik ook ergens wel verwacht vanwege de reactiesnelheid enzo). Het is alleen lullig als je gebanned wordt omdat je skills niet goed genoeg zijn. Zelf maak ik dat niet zo heel veel mee. Ik speel nl niet zoveel op live, maar 1 keer is al teveel natuurlijk.

    btw, Ik voeg je ook wel toe als dat o.k vindt. Ik moet nog wel 3 maandje wachten voordat ik me bij de club van 30+ kan aaansluiten.
     
  10. nickske

    nickske Xbox racelover

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 26, ik heb ook niet zo heel veel tijd maar probeer in het weekend mijn schade in te halen. Dan game ik gemakkelijk van 22.00h tot 03.00h en later. Het niveau is wel heel hoog op live maar daar heb ik niet echt last van. In de meeste spellen kan ik wel mijn mannetje staan en in andere (vooral de nieuwe die ik voor het eerst online uitprobeer) heb ik gewoon fun al verlies ik dan veel. Na enkele weken gaat het al stukken beter omdat ik dan ook de maps, circuits en andere ken + de vele trucks.
     
  11. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Het 30+ LIVE clubske.

    Ik las die thread over die ouwe knoken waar ik met mijn 30 jaar ook bij hoor.
    Er is daar gespeculeerd over een 30+ clubske om zo met elkaar te Multiplayeren.
    Bij deze is ie dan geboren Ik heb dus een clubske op gericht voor ouwe mensen met een lelijk gezicht 8), gij bent er bij!

    Zet jullie gamerstag erbij en dan kunnen we kijken of het echt aan de leeftijd licht:D .

    Mijn livetag = Salva en ik speel Motogp1, RTCW en als men pupke af is Topspin.

    p.s. men vrouw vond het weer nodig de tv-kast te verplaatsen, dus ik moet nog een langere utp kabel halen voor ik weer kan multiplayeren.

    See you soon!
    8)
     
  12. Elite

    Elite Elite TAR

    Berichten:
    1.498
    Leuk Bevonden:
    14
    was er niet iets van optimatch? dat je alleen met n000bs kon ofzo? ik weet het niet, ik heb geen XBL. Maar zometeen ff die trial proberen..ik heb wel respect voor jullie oude sokken hoor :p (15 jarige snotneus spreekt :p) Vind het ook wel triest om iemand te kicken, je moet gewoon tips geven. En de juiste Friends adden.
     
  13. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    loopt echt storm....:+

    Kom ik er op mijn 24ste achter dat ik toch wel ergens te jong voor kan zijn... wat een desillusie :+
     
  14. bat70

    bat70 Ja 'tuurlijk !!

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee , hier nog zo een oude knar van 33jaar , ik zie toch ook wel
    hetzelfde probleem alleen ben ik nog nooit ( bewust ) om deze
    reden gebanned ( zeggen die gasten dat dan ook ?? ) . Maar nu
    met rainbow six 3 kan ik aardig meekomen , in een team , maar ook in de sharpshooter variant . Ik denk dat het ook beter is om
    eerst te oefenen in zo een single deathmatch , dan benadeel je
    geen team of zo , ik oefen ook eerst in die single deathmatches
    voordat ik me waag aan de team based games .
    Any way , add me maar aan jullie friendslists , ik speel nu eigenlijk
    alleen nog Rainbow Six 3 , maar denk erover om Crimson Skies te
    kopen . Oh ja ik vind die multiplayer van RTCW echt super bagger
    spijt als haar op mijn hoofd dat ik die ooit heb gekocht !!
    See you op LIVE !!
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik heb de threads even damengevoegd anders krijg je het 14+ clubje 18+ 25+ ... we houden het hier bij de oudere gamers :)
     
  16. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Competitie is toch leuk? Ervaring met gebanned worden heb ik niet aangezien ik niet live speel. Wel staat mij de volgende gedachte tegen...


    Originally posted by inflatable
    ...die met controllers in hun handen zijn geboren, die nog nooit CS gespeeld hebben, en dat ik dat dan ook via voice te horen krijg 'pwnt n00b! (insert random baby voice here)'..
    ...
    .

    Denk echter met name dat je een noviteit (want dat is live nog steeds!) de tijd moet geven. MS introduceert steeds meer communicatiemogelijkheden binnen live, zodat je op een gegeven moment zeer fatsoenlijk je eigen doelgroep moet kunnen kiezen. Daarbij heb je misschien zelf nu wel de ideale wijze al gevonden. Start een draad als volgt:

    Hardcoregamers en andere diehards: lees maar niet verder.... ;)
     
  17. bat70

    bat70 Ja 'tuurlijk !!

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Effies een ouwe knar vraag maar wat bedoelen ze eigenlijk met
    n00b ???
     
  18. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Newbie, oftewel dat je slecht bent.
     
  19. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    noob, als in de vorm van, newbie, als in de vorm van, groentje, als in de vorm van, iemand die er niks van kan..
     
  20. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    lol, net te laat :p
     

Deel Deze Pagina