Probleem 'oude' gamer met tijdgebrek: Live alleen voor hardcoregamers? (25>)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DJ Appelmoes, 14 nov 2003.

  1. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja nog zoiets. Ik mag dan de 18 nog niet gepasseerd zijn (nog niet heel lang meer ;)) maar erger me kapot aan het toch ietwat trieste taalgebruik. 'Ownen', 'Noobs' en 'woot' (zelfs 'pwn' heb ik zelfs gehoord) klinkt als stront in de oren en doet me al snel oud voelen. Of dat iets met leeftijd te maken heeft is natuurlijk niet geheel te bewijzen, hoewel een klein onderzoekje niet mis zou zijn ;).

    Neen ook dat zal er hopelijk snel uitgaan...
     
  2. bat70

    bat70 Ja 'tuurlijk !!

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahaa , bedankt he , dan weet ik weer wat er bedoelt wordt als
    ik het woordje weer eens tegenkom .
     
  3. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    He DJ .... "ik voel me een beetje te oud",

    Mocht je meer mensen van je eigen "gevoels" leeftijd zoeken ?
    Kijk dan eens bij deze club: http://www.dutchghosts.nl
    Het merendeel is wat ouder, maar ook jongere ontbreken niet.
    Ons hoofddoel met de Xbox is FUN !
    en het is begonnen met Ghost Recon.

    Dus kijk eens rond zou ik zeggen en er zijn altijd wel wat van de 41 members (tot nu toe) online. Al een groot gedeelte heeft een snelle internet verbinding (1000 up en 8000 down). Dus als het moet kunnen we iedere avond alleen met de members spelen.

    We houden ook regelmatig meetings en zijn nog steeds op zoek naar meer members die de FUN voorop zetten ook al is dat slechts 1x per week. Ben er zelf wel minimaal 5x, maar probeer ook alles te spelen.

    Ben benieuwd of ik je tegenkom,

    Witkees alias Sir White nl
     
  4. The Hammerman

    The Hammerman The Hammerman

    Berichten:
    1.342
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dan niet zo "oud" maar heb er ook last van. Ik had na 14 maart nog wel kans om te oefenen en het ging ook aardig. Maar omdat ik na de middelbare school geen opleiding heb ben ik maar gaan werken bij de BS. Nu werkte ik zoon 3 dagen in de week dus tijd zat om te oefenen... not.. nu heb ik onlangs promotie gehad en nu komt het er helemaal niet meer van onm te oefenen, dit merk ik ook erg. Word weliswaar nooit geband, maar wel altijd afgeslacht:D behalve bij MM3... beetje cruisen... In schietspellen moet ikn het zker ook meer hebben avn mijn medespelers. Maarja... uiteindelijk maakt het mij niets meer uit of het voor cehte hardcore gamers is of niet. Tis leuk om tegen mensen te spelen, ik probeer meestal ook gewoon mensen met mij skills te vinden. Precies wat jij zegt, lol en ontspanning, daar gaat het om
     
  5. Krishan

    Krishan Sho-Kanji Baharoth

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    De woorden "ownt" "noobs" "pwn" ect. Worden in mijn ogen voornamelijk gebruikt door mensen die zich heel wat voelen, omdat ze zo goed in gamen zijn.

    Ik ben 13 jaar, en kan na schooltijd zoveel gamen als ik wil. Heb dus niet echt het probleem, al vind ik het wel erg irritant als mensen claimen je te "ownen".
     
  6. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Welk spel spelen wij 30tigers het lieft online en ofline.

    En kan de xbw moderator geen thread maken met de live gamers tag's van de verschillende leeftijds catogeriën.
    Zeg maar 5 tot 10, 10 tot 15, 15 tot 20, 20 tot 30, 30 tot 50 etc.
    Is toch wel leuk als je een beetje met leeftijds genoten kan gamen.
     
  7. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Denk niet dat wij leden van onder de 10 hebben, is t wel? :p Maar verder vind ik het idee van Salva erg goed. Speel ook graag tegen mensen die iets ouder zijn dan de gemiddelde gamer, zodat je niet alleen over games aant praten bent. Ik ben zelf 24 btw... en voel mezelf eigenlijk ook al oud hier... :'-(
     
  8. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag gisteren een meisje van 10 die al een web-site bouwde dus zeg nooit, nooit.
    we wachten even af wat de moderators doen.
     
  9. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Nog eens bijhouden op leeftijd is te tijdrovend, daar kunnen we echt niet aan gaan beginnen. Zometeen moet het ook nog op provincie, regio, deelstaat, accent, dialect, nationaliteit, sexuele voorkeur...
     
  10. salva

    salva Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach kom op zeg dat sluit op z'n minst mijn treath niet met als onderwerp de gamerstag's van 30 plussers.
     
  11. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ok, ik zie al wie ik moet toevoegen aan mijn friendslist, dan sta ik niet meer steeds in de onderste helft van de rankings bij bv. Crimson skies. ;)

    Ook Ghost recon: Island Thunder gaat me niet altijd al te goed af, vaak heb ik niet eens door wie me zojuist heeft neergeknald.

    MotoGP2 moet ik meer oefenen, die heb ik nog niet zo vaak gespeeld...

    Oh, ik ben 27 dus ik pas wel in het clubje toch? ;)
     
  12. Ikarus

    Ikarus Active Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    Welkom to the club

    Ik ben 28 jaar en vind Xboxen echt geweldig. Heb de box vorig jaar in een opwelling gekocht (na het spelen van enkele games bij iemand thuis op de PC) terwijl ik in mijn leven weinig gegamed had (ook niet toen ik jong was).

    NOOIT spijt van gehad.

    Maar ik ken het probleem, 50 urige werkweek, vriendin, eigen huis, sport, vrienden, familie en andere dingen zorgen ervoor dat je maar 0-5 uur per week kunt gamen.

    Ik heb pas live aangeschaft en bezit ghost recon en crimson skies. Ik verlies alle potjes of sta altijd ergens onderaan, maar schijt eraan. Ik geniet nog echt van de games. Ik weet dat ik nooit een goede gamer zou worden dus kies ik games uit die gewoon leuk zijn om aan mee te doen en niet games waarbij het nogal op presteren aan komt.

    Kijk als je iets als mech assault kiest dan delf je altijd het onderspit omdat je je niet kunt verbergen en omdat tactiek geen enkele zin heeft. In crimson skies kun je wat makkelijker "vluchten" en je plannen overdenken (afhankelijk van de game mode die je kiest). Bij ghost recon moet je gewoon proberen met andere samen te werken en ook die games uitkiezen.


    Ik was al super blij met Halo en Splinter Cell (minder dan met halo omdat ie eigenlijk te veel trial en error is), maar live voegt zoooo duidelijk een extra dimensie toe aan het gamen dat ik er heeeel blij mee ben.


    Groeten
     
  13. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier nog zo'n oudje van 27 ;)

    Ik snap wel wat de topic starter bedoeld, maar het ligt helemaal aan het spel en de mensen die je in je lijst hebt staan.

    Ik speel 90% van de tijd met mensen uit mijn lijst (al is dat bij Top Sin haast niet te doen) en die zijn over het algemeel allemaal wat ouder en ook minder fanatiek dan die jonge mannetjes.

    Mijn advies is dan ook om zo veel mogelijk "lotgenoten" in je lijst te zetten... dat zal het spelen op live alleen maar leuker maker :)
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    jeb ik ga straks ook maar even mijn lijst aanpassen :)
     
  15. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 32, en ik zal ook wat mensen uit dit topic toevoegen aan mijn friends lijstje.. Ik speel op Live hoofdzakelijk Topspin nu, maar ik heb ook MotoGP2 en binnenkort natuurlijk PGR2.. Bovendien gaan 3 vrienden van me (ook allemaal 30+) binnenkort ook een Xbox aanschaffen zodat ze o.a. met mij kunnen racen online in PGR2.. :)

    Ik heb trouwens geen last van kickende hosts etc omdat ik altijd wel aardig mee kan komen in de games die ik op Live speel, en ik geen FPS games speel op de Xbox (want dat is idd gewoon kut, mikken met een controller).. Ik game dan ook al heel lang (sinds Atari 1980, maar heb de Xbox pas 1,5 jaar (1e gameconsole sinds C64, als je dat een console kan noemen), ik ben eigenlijk meer een PC gamer de laatste +/- 10 jaar..
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2003
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    ik vin eigelijk dat ownen en al die woorden gewoon een beetje bij online spelen horen, net zoals elk beroep ze eigen taal heeft, ik gebruik ze in ieder geval niet omdat ik mezelf heel wat vind..
     
  17. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk horen die woorden erbij, je bent gamer of niet.. Daar heeft leeftijd niks mee te maken.. ;)
     
  18. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de meeste al toegevoegd, ik zie jullie wel eens online! :)

    Ik speel meestal Crimson Skies, soms Ghost Recon: Island Thunder en zeer weinig MotoGP2.
     
  19. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    het valt me op dat xboxgamers gemidelt ouder zijn dan je denkt, ik game meer met mensen van de 17 tot 40 jaar dan met kinderen van 12/13/14 jaar
     
  20. BootZ

    BootZ Mildly in my 40ties

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    probleem oude gamer

    Oké, kan ik me in vinden hoewel de racegames over het algemeen prima te doen zijn. De door jou genoemde games zijn van een wat ander caliber, daar moet je inderdaad tijd voor nemen (het liefst offline) en dan maar het beste er van hopen...

    Ik doe overigens graag met je mee en je mag me uitnodigen op je friendslist.
     

Deel Deze Pagina