JVC 5.1 set.

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door T4rg3t, 4 nov 2003.

1. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    Hey, ik heb een vraag over 5.1 geluid bij games, ik heb laatst een jvc setje gehaald, en aangesloten, toen het wtte en rode stekkertje van de xbox er in gestoken, en het geluid deed het. Toen op de xbox, die surround ingesteld, en verschillende games gerobeerd. Maar de speler geeft niet aan dat er 5.1 aanstaat, dus vraag ik me af of het ook daadwerkelijk werkt, en of dit met een game te testen is ofzo?

2. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    tja ik heb het volgens mij heel anders gedaan ik heb alles via mijn video recorder gedaan (ja die heb ik nog, word snel vervangen door dvd recorder) en dat werkt heel goed ik ga nu even kijken hoe

gevonden:

de rode en witte van mij 5.1 set in de video video gewoon met tv, xbox ook met tv met als resultaat dat ik mijn 5.1 setje op videa kan zetten en dat ik dus geluid van 5.1 heb

(ik heb trouwens een bose instalatie ik weet niet of dat verschil maakt maar tog even bij zeggen) en ik heb een scart cable gebruikt!

Laatst bewerkt: 4 nov 2003
  3. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Heb je wel een advanced scrat cable gebruikt?

4. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    En naast die advanced scart kabel een optische kabel die in de advanced gaat en in de optical in van de versterker?

Zo heb ik het bij mijn SONY en echt SUPER GELUID _O_
    Sommige games zijn nu gewoon eng ;)

5. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    neh :D, dat niet, gewone originele scart van xbox, maar er zit maar 1 scart opening in mn verouderde tv. en als ik zon scartverdeler er op doe, en de jvc en xbox tegelijk aanzet, heb ik geen xbox beeld. maar hoe weet je, hoor je, dat je het juiste geluid hebt? (welke games, waar moet je op letten?)

6. TheWalrus

TheWalrus Guest

Voor 5.1 dolby digital geludi heb je een optishe kabel nodig.

Die rood wit kabel is gewoon stereo, en je krijgt hooguit dolby pro logic geluid.

Je moet even een advanced scartkabel halen in combinatie met een optishe kabel. Dan pas heb je DD.

7. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Bedoelde ik dus ook en dat heb ik nu ook! O-)
    Klinkt erg goed!

Maar ik denk dat zijn Jvc 5.1 dat niet heeft ofzo... omdat hij het met tulpstekkers wilt waarmee je geen echte 5.1 geluid krijgt.

8. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    advanced scart in xbox, en optische kabel aan advanced scart, de scart in de tv, en optische kabel in ??? ofzo?

9. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    optische kabel achterin de versterker van de JVC in de Digital In.

10. TheWalrus

TheWalrus Guest

Stap 1: Je controleert of je versterker ene optische ingang heeft.

Zo ja, dan kun je van je Xbox games genieten met Dolby Digital geluid.

Stap 2:Koop een advanced scartkabel. Die heeft een uiteinde, en een tussenstukje met een optische uitgang.

Stap 3: Sluit de scartkabel aan op je TV.

Stap 4: Sluit de optishe kabel aan tussen de advanced scartkabel en je versterker.

Stap 5: Hang onderuit, en genieten maar....

Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2003
  11. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Stap 6: Niet te hard als je ouders thuiszijn... vinden ze niet leuk met een dikke subwoofer. Als we weg zijn open dat ding en gamen O-)

12. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    5.1 voor dummies :D
    Nou, zal s kijken of ik die dingen kan vinden.
    tnx.

13. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    .... ik heb eigenlijk nog nooit een advanced scart kabel in de winkel zien liggen, waar kan je die halen? En een optische kabel is gewoon in een elektronica winkel te koop?

is dit misschien iets: kabeltje

Laatst bewerkt: 5 nov 2003
  14. gerjan

gerjan Guest

Neej, bij de dixons:

optische kabel, bij elektronica zaak

Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2003
  15. MasterChief_007

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zou als ik jou was de originele Xbox Advance scart kabel kopen. Je gaat naar een electronicawinkel en je vraagt daar gewoon om een digitale optische kabel. Desnoods neem je ook je Advance scart mee, zien ze gelijk wat je bedoeld. Heel izi allemaal.

16. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    ... probleempje: Ik heb nu een advanced scart en optische kabel, en ik heb op de xbox heb ik surround ingesteld en digital en dts (er staat op de jvc dat ie dat ondersteund), maar als ik nu een game speel hoor ik nix :confused:.... wat is er verkeerd gegaan?

17. gerjan

gerjan Guest

optische kabel in goede ingang van je setje? digital in...geloof ik

18. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    welke jvc heb je?

19. T4rg3t

T4rg3t -IDR-

Leuk Bevonden:
    1
    het kabeltje zit in de digital in, en het is een JVC TH-A35...

20. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je op je JVC set ook aangegeven dat ie op de aansluiting van de optische ingang moet "luisteren"?

Ik moet mijn versterker bijvoorbeeld op de stand DVD zetten om geluid te horen. Als ik 'm bijvoorbeeld op CD zet krijg ik geen geluid.

Suc6 :)

Deel Deze Pagina