Zoals jullie weten verkoopt de Xbox dramatisch slecht in Japan. Nu vraag ik mij af of Microsoft het wel goed aanpakt in Japan. Japan is namelijk een veel andere cultuur dan Europa en Amerika. Die zitten niet te wachten op spellen zoals Halo maar meer op spellen zoals Eye Toy enzovoort. Om de Xbox een beetje goed te laten verkopen daar, zou Microsoft eigenlijk Sega moeten opkopen en alles van Sega exclusief voor Xbox maken. En niet alleen Sega maar ook een bedrijf zoals Konami. De laatste publisher staat op plaats twee van meest verkochte spellen in Japan. Wat denken jullie?
iig sudeki verwacht ik dat het redelijk/goed gaat doen verder zie ik het slecht in misschien heeft fable ook nog een kans maarja als Japan nix wilt van die xbox, fine their loss zou ik zeggen wtf doe jij met het PS2 " fun anyone"
True Fantasy Live Online gaat misschien aardig lopen? Dunno, misschien werken ze aan nog meer verassingen, zal best!
Niet alleen Microsoft heeft het moeilijk in Japan maar ook Nintendo. Ik vrees dat de verkoop nog veel minder wordt als Sony de 2 nieuwe Playstations ( PSX en PPS ) daar op de markt brengt. M$ had bij het uitbrengen van de Xbox in Japan meteen moeten komen met RPG games.
it's good to play together..e nach, zo goed is dat engels van de japanners ook al weer niet...zou een rare boel worden op Live maar ff serieus, M$ moet gewoon Sega en Konami opkopen. En sony. Ze moeten gewoon spellen voor die markt produceren. Maar ik vind het niet erg dat ze zich focussen op de Westerse gamers :d
Gratis Sushi bij een xbox doen. Nee hoor, ik denk dat ze meer rpg's moeten gaan uitbrengen en wat van die vage games zoals majon en monkey ball games, als je naar de nes kijkt had die echt heel veel spellen van majong en van japaanse manga. Ze moeten de xbox ook wat kleiner maken en de pads japaners hebben ni echt veel ruimte thuus ( tja zo groot is de box ni maar ja ) en als ze een game als virtua fighter binnen zouden hale zou het ook wel helpen, denk dat ninja gaiden wel goed zal zijn o ja en natuurlijk mega man dat is nog steeds hot in Japan.
Ja misschien een speciaal ontwikkelings bedrijf voor Japan! Een nieuw ontwerp van de Xbox en echte Japanse spellen. PS: Ik heb een Xbox gekocht omdat ik niet houd van Japanse spellen dus spellen hier moeten gewoon westers blijven.
Als Bill dan toch bezig is, waarom koopt ie dan ook niet gelijk Philips, Ford, Proctor&Gamble en Heineken op? Bedrijfkunde is niks voor jou . Puur bedrijfskundig gezien moet Microsoft van de Xbox een melkkoe in Japan maken; geen investeringen meer maar prijs verlagen en op die manier nog wat geld eraan verdienen. Vervolgens moet ze zich volledig gaan richten op een goede release Xbox2 in Japan en niet opnieuw dezelfde fouten maken met het spelaanbod. Lukt dat niet, verspil dan geen geld en moeite meer en laat het oosten maar aan Sony en vergroot het marktaandeel in het Westen (ten koste van Sony) met een focusstrategie.
stone...net wat geleerd aan de uni jongen;-) Neej maarre geef je wel voor een gedeelte gelijk. Maarre als de Jappen de x-box meer zouden gebruiken, krijg je ook hoogstwaarschijnlijk meer japanse x-box spellen op de markt...enne die zijn vaak wel Bruut...ook wel vreemd, maarja je moet ervan houden! MS heeft genoeg geldt heeft om Konami op te kopen, enne naast het feit dat dat handig is voor de Japanse markt, is dat ook voor de Europese markt handig...zijn goede spellen. P.S. studeer je het echt? aan de Eur of nie?
dat 'en Sony' was dus ironisch bedoelt desalwelteplus is bedrijfskunde niks voor mij Voor de rest heb je gelijk
Ja, inderdaad aan de EUR. Het zijn nog maar losse kreten, maar er zit wel logica achter! Kijk, ik heb net zo min inzicht in de financiele situatie van Microsoft als ieder ander. Maar gaan roepen dat ze alles maar op moet kopen wat enigszins als concurrentie gezien kan worden, is pas echt onzin. Het is echt fictie om te denken dat het management van Microsoft op een ochtend tijdens een vergadering beslist: "Weet je wat Bill? Laten we vandaag Konami overnemen, lijkt ons wel handig...goeie spellen enzo..." Bill: "Goed idee jongens, regel het maar!" En dat er even een telefoontje gepleegd wordt en Konami overgenomen is...zo werkt dat buiten de Matrix in de echte wereld niet . Net zo min als dat Bill Gates even een bank binnenloopt en 600 miljoen dollar opneemt . Al dit soort handelingen heeft veel meer haken en ogen en kunnen zelfs onmogelijk blijken! Btw: Ik leer al niks meer op de uni, maar ben al enige tijd aan mijn scriptie bezig...een stuk vervelender dan de (relatief) makkelijke vakken.
Ze moeten voor de Japaners van die gekke dingen er voor maken net zoiets als eye toy..Als ze van dat soort dingen gaan maken zijn al die Japanners verkocht en natuurlijk wat rpg's is ook erg geliefp bij de oosters.
Dead or Alive Online gaat zó erg scoren in Japan. DoA3 en DoAX zijn de best verkochte games in Japan, zij geilen zó erg op die game (en dames). Zeker dat een zooitje Jappen daarvoor een Xbox zal aanschaffen, inclusief Xbox Live.
ik denk niet dat het nog gaat lukken.. ze hebben een veelste grote achterstand... en zo i zo... jappen geilen zo i zo niet op amerikaanse stuff
Misschien dat Jade Empire belletjes laat rinkelen bij de Japanners... Daarnaast komt ook Ninja Gaiden er aan. Als je japanners wil lokken mot je japanners meer games laten maken... de xbox is echt een westerse console, Ps2 en gamcube echt jappanners consoles, dat verschil zal altijd te groot blijven... -Meer Manga -Meer RPG -Meer Japanse ontwikkelaars
jappen hebben bij voorbaat al een hekel aan iets wat amerikaans is, als die jap-achtige spellen gaan niet veel helpen denk ik