In de Rainbow thread thread was de discussie ontstaan over vernieuwerende spellen. Aangezien we erg off-topic gingen, open ik deze thread. Ik quote mezelf even: Agree, het is niet dat ik niet houd van FPS, maar momenteel is 3 kwart van het aanbod race- sport of FPS games, met een handjevol Rpg´s en platform games. Een goed voorbeeld is Baldurs gate: dark alliance. Redelijk oud spel alweer, maar ik had hem dit weekend geruild tegen een spel van mij. Anyway, ik hoopte op de beleving van de pc games. De uberlange side-quests, de D en D regels, het character ontwikkelen, de prachtig getekende omgevingen etc. Maar wat zie ik? Een diablo-like hack ´n slash game. Ram zoveel mogelijk op de a-knop, en schiet af en toe een vuurbal, of een pijl. Weg is de diepte, en daarvoor is de zovvelste diablo kloon in de plaats gekomen. Ik zeg niet dat het spel kut was, integendeel, het is best vermakelijk, maar geenzins inoverend of vernieuwend. Gewoon weer een fast-paced hack ´n slasher. Maar daar hebben we er al zoveel van! Ik hoop echt dat een paar moedige bedrijven met steun van Microsoft, echt inoverende titels gaat maken. En niet alweer een platformgame met cell shded graphics, een shooter met 9 ipv 8 wapens of een racer met nog mooiere graphics. Ik wil weer de impact beleven die titels als Halo, Ocarina of time en Metal gear solid teweegbrachten. Dat je je constant zit af te vragen 'wow, hoe verzinnen ze het toch!' Dát wil ik zien, en niet mannetjes die nu nog mooier uit elkaar spatten! Wat vinden jullie hiervan?
Ben het met je eens, al vind ik je opmerking ''Ik wil weer de impact beleven die titels als Halo, Ocarina of time en Metal gear solid teweegbrachten. '' wel apart, HALO had volgens mij niets vernieuwends... Maar goed, het kost tegenwoordig extreem veel geld om een game te maken, dus nemen spelontwikkelaars weinig risico, en borduren ze vaak voort op oude concepten. edit : mooie avatar trouwens
Ben het helemaal met PBateman eens. Omdat het ontwikkelen van games zo enorm veel geld kost, kun je het als ontwikkelaar gewoon niet veroorloven om de gok te nemen en met iets compleet vernieuwends te komen. Als het namelijk niet aanslaat bij het grote publiek dan hang je. Probleem ligt denk ik ook meer bij de uitgevers dan bij de ontwikkelaars. Een ontwikkelaar zal misschien best nog wel eens met een origineel concept komen, maar vind maar eens een uitgever die bereid is 10 miljoen te investeren...
Het wordt voor die lui natuurlijk ook steeds moeilijker om iets nieuws te bedenken. Ik denk zelf dat toekomstige vernieuwingen in games hem in de interface zullen zitten, zie bijvoorbeeld rainbow six, het wordt allemaal interactiever. Wat betreft pure gameplay, zie ik niet zomaar wat nieuws gebeuren, meeste is inmiddels al wel gedaan denk ik zo.
Maar waarom heeft Nintendo dan wel Zelda helemaal vernieuwd? (wat ook op felle kritiek stuitte in het begin) En waarom heeft Sony dan wel spellen als Ico en Rez uitgebracht?
Op dit moment is er feitelijk ook al heel veel mogelijk op het gebied van interfaces. Denk maar eens aan al die Japanse spellen met sambaballen, dansmatjes, vishengels enz. Heb helaas nog niet zelf mogen ondervinden hoe die spraak-interface van Rainbow Six werkt, maar na al de positieve verhalen die ik er hier over hoor denk ik dat spraak wel iets extras kan bieden. Voor echt compleet vernieuwende gameplay is het denk ik toch vooral wachten op creatieve geesten zoals Peter Molyneux die het wel lukt een flink budget achter zich te krijgen.
Hey Nosh je heb gelijk het is allemaal een beetje oppervlakkig hack 'n slash.. ze zouden wel wat verandering erin moeten brengen zoals Morrowind en Wind Waker van nintendo komt ook in de buurt vind ik.... Don't forget FORZA UTREG #1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wat is er aan Zelda (behalve de graphics dan) vernieuwd dan ? Ico en Rez zijn 2 vernieuwende spellen op de catalogus van 500+ games voor de PS2, dat zegt toch genoeg ?
wat mij vooral opvalt is dat niets echt nieuws uitkomt.....aleen een ander verhaaltje, gfx oppoetsen en hup we hebben weer een game. Veel spellen hebben geen diepgang meer, maar het is vaak rondrennen, schieten, iets pakken dat iets weer ergens instoppen en klaar is klara. En ik snap ook wel dat op een console het actiegenre erg populair is maar zelfs daar is niks nieuws meer onder de zon. EN....het grote probleem: vergelijkingsdrang....Halo is de Top, maar om alles nu daar mee te gaan vergelijken. Hetzelfde geld nu voor true crime en verzin er zelfs maar een paar bij. En ik mis echt spellen waar je gewoon eens bij na moet denken bijv. Grim Fandango of zelfs myst, monkey island....alle oude maar goede adventures. En morrowind is toch echt te doelloos om leuk te vinden
Het schijnt/was het idee dat Grabbed by the ghoulies (Rare) iets nieuws zou moeten worden. Maar die is nog niet te koop, de review staat al wel op xbw http://archief.xboxworld.nl/index.php?show=news&id=4420&PHPSESSID=1eb0e50c142d1d657e6e1fff8f3f99c8 Grtz Blokkie
ik mis vooral zelda games of mario games platformer en adventures du,s hoop dat rare hier iets aan gaat doen , ja KAMEO maar ik wil meer ! banjo mischien rare?
Met zelda bedoel ik dat ondanks de gigantische fanbse van Zelda Nintendo toch vernieuwend bezig was qua graphics. Dat zie ik Microsft voorlopig nog niet doen... Ook games als pikmin en animal crossing lieten zien dat Nintendo inovatie toonde. Op dit moment zijn ze trouwens vreemd bezig met dat linke gedoe enzo, maar goed.
Voodoo Vince was wel leuk bedacht,alleen had het beter uitgevoerd moeten worden.Denk dat Fable wel vernieuwend word,en in de toekomst misschien wat online RPG's die wat anders bieden als de huidige online RPG' s