Games Overkill

Discussie in 'Algemeen' gestart door ancientsunlight, 18 nov 2003.

1. ancientsunlight

ancientsunlight XBOX to the MAX

Leuk Bevonden:
    0
    Na dit jaar zouden wel `s veel developers in zwaar weer kunnen komen. Bij alle consoles zie je door de overkill aan triple A titles. Sommige titels de top 40 niet halen. Dat heeft zeer zware gevolgen voor de minder financieel sterke devs. Je hoeft geen prof economie te zijn om te kunnen weten dat overkill uiteindelijk alleen maar bloedbaden aanricht. Hoop dat ik het mis heb. Ben bang van niet...

2. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    denk dat t wel zal meevallen aangezien de helft van alle kwaliteitspellen nu worden uitgebr8 vanwege kerst. de kleine developers kunnen de rest van het jaar genoeg aand8 krijgen

maar zou idd wel jammer zijn vooral nu net de nederlandse developers een beetje beginnen op te komen

3. Tha Thomas

Tha Thomas ...............

Leuk Bevonden:
    0
    De kleine developers hebben nu ook al we moeilijk hoor. Zij kunnen natuurlijk moeilijk op tegne de grotere developers zoals Electronic Arts (EA) en Ubisoft. Ik ben benieuwd hoelang ze het uithouden.

4. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Offtopic
    maar zou idd wel jammer zijn vooral nu net de nederlandse developers een beetje beginnen op te komen [/B][/QUOTE]

Ik ken alleen Davilex, maar die heeft volgens mij geen Xbox games.

Kan je nog een paar andere Nederlandse Developers noemen?

Ontopic
    Kleine developers hebben het moeilijk, de concurentie is zeer groot zoals bv EA. Als een kleine developer niet zo goede games maakt, zal het waarschijnlijk failliet gaan. Als het wel een goede game maakt zal het opgekocht worden door bv EA of MS.

5. GAGGAG

GAGGAG The Outsider

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je nog een paar andere Nederlandse Developers noemen?

Ken de naam niet, maar ik weet wel dat een Age Of Wonders op pc hebben gemaakt.
    Bij sony zit een nederlandse ontwikkelaar, die een schietspel kill maakt of zoiets, schijnt soort halo te zijn. Is een heel gehypt spel.

6. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Waar we vorig jaar Splinter cell eigenlijk als enige xbox winter topper hadden hebben we er dit jaar bergen: PGR 2, Rainbow six, Top spin,Crimsons skies, SSX3. In Amerika is het zelfs nog zwaarder met toppers als GTA double pack en Prince of Persia erbij.
    Ik bedoel dit zijn 7 games met gemiddeldes van 9 of hoger. Kijk deze toppers reden zich over het algemeen wel, maar er komen nog zoveel meer games uit. een game met een gemiddelde van een 8 red het niet tussen al dit geweld. Grote publishers als EA en Ubisoft kunnen dit soort klappen opvangen maar de kleine developers zijn de klos.

7. ghost14

ghost14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol nu is het juist het moment van de toppers...
    ik noem er maar eens een paar en dan alleen de only console games dus wel verschenen op de pc gedeeltelijk, PGR2 Otogi amped2,topspin,crimsonskies,rainbowsix 3,counterstrike,links 2004.
    En er moeten nog zoveel goede tietels komen wat dacht je van sega gt online? fable sudeki enz ik ben meer dan tevreden!

8. majidamarus

majidamarus »Sovjet Red Army«

Leuk Bevonden:
    0
    wat d8 je van de lost boys en die developer die nu xyanide maakt.
    zou niet weten hoe die heet maar dat ziet r nog wel grappig uit (xyanide dus).
    kweet niet of the lost boys al failliet zijn of onder een andere naam werken maar ze waren er iig wel

9. Alexandrio

Alexandrio Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    That's life, de grote vissen eten de kleintjes. Als je het zielig vindt, dan koop je toch alleen toppers van de kleine firma's!! Er komt inderdaad opeens een enorme berg topgames min of meer gelijktijdig op de markt. Leuk, maar de prijzen zouden omlaag moeten. Het is ook te merken op de 2e hands markt. Een jaar gelden kon je 30-40 euro binnenhalen. Tegenwoordig moet je dagen/weken leuren, en dat soms voor een tientje.

10. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Vergeet niet, als de kleine developers moeite krijgen ze vaak overgenomen worden door de grotere als ze genoeg kwaliteit hebben.
    Of het moet zijn dat ze dan iedereen ontslaan (wat me sterk lijkt) dus het zal wel geen giga-ramp zijn...

11. Bitten Wolf

Bitten Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is concurrentie, en elke ontwikkelaar wordt zo alleen maar gestimuleerd om goede games te maken. Wel jammer voor kleine ontwikkelaars, maar hopelijk zullen ze alleen maar goede games hierdoor gaan maken.

12. ancientsunlight

ancientsunlight XBOX to the MAX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het niet over slechte titels. Ik heb het over triple A titels. Die hebben het al moeilijk om de top 40 binnen te stromen. Mijns inziens door overkill. Iedereen maakt een selectie van wat hij koopt en door de band genomen zal dat maximaal drie titels zijn. De hardcore tussen de 4 en 8 denk ik zo in deze periode. En wat zie je dan dat meestal dezelfde titels over de toonbank vliegen. Die 8 titels stelt niks voor als er 15 toppers uitkomen in deze periode. Dus grijpt de helft van devs al mis. En de kerst is voor devs cruciaal.

Laatst bewerkt: 19 nov 2003
  13. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik ben het niet met je eens..
    Mensen kopen sowieso al selectief.. Het is niet zo dat als er minder AAA titels zijn dat degene die er zijn ook automatisch beter verkopen, als jij niet van FPS houdt dan mag het nog zo'n AAA titel zijn maar kopen doe je hem niet b.v..
    Je heb gelijk in dat de kerst etc cruciaal is voor developers.
    Alleen is de gedachtegang vreemd dat doordat er meer AAA titels zijn developers minder verkopen..
    Het is eerder het tegenovergestelde. Hoe meer AAA titels er zijn hoe meer verschillende developers betere verkoopcijfers hebben..
    Als er in een maand maar 2 AAA titels uitkomen zullen die ietwat beter verkopen.. Maar de rest van de titels van die maand nauwelijks.
    Een developer zou dus meer te verliezen hebben met het uitbrengen van een niet AAA titel dan met het wel uitbrengen van een AAA titel.
    Persoonlijk vind ik ook dat er nooit een overkill kan zijn met AAA titels.. Elk spel wat uitgebracht wordt zou dat moeten zijn, en elke developer moet daarnaar streven.
    Als hierdoor developers in de problemen komen is de kans groot dat dat juist komt doordat ze geen AAA titels maken

Deel Deze Pagina