Stereotoren op Xbox aangesloten maar even een vraagje

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Rivanov, 11 nov 2003.

1. Black Talon

Black Talon tja............

Leuk Bevonden:
    0
    Om antwoord te geven op het automatisch omschakelen,
    één van de aansluitingen in een scart zorgt hiervoor,
    hier wordt spanning opgezet en de tv schakelt over.

Waarom is RGB beter dan composiet (normaal)

Bij composiet worden alle drie de kleuren over één draad verstuurd samen met je licht donker instelling (composit(ie))

bij Y/C (=S_VHS) wodr je kleur over één draad en je licht instellingen over een andere draad verstuurd. Y=luminance(licht) en C=Chroma (kleur)

Bij RGB worden alle kleuren appart verstuurd

Het grote voordeel, er hoeft niets samengevoegd en weer uit elkaar gehaald te worden met verlies tot gevolg.

Het is een beetje technisch en lang misschien maar daarom dus.

Je krijgt geen 4.1 je krijgt gewoon twee keer stereo dus geen apparte aansturing.

grtz

BT

2. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Kijk daar hebben we wat aan!!! Thx _O_

Ik had het eigenlijk wel verwacht van dat 4.1, maar in vond het wel ff leuk om Rivanov te narren...:+
    Weet je dat trouwens zeker dat je op deze manier dubbele stereo krijgt? Is het niet zo dat hij het signaal ombuigt in die splitter en dus niks meer (kwa geluid) naar de TV verstuurd?

3. ID&T Rulez

ID&T Rulez DVD's ruilen? PM me!

Leuk Bevonden:
    0
    Ey DB, ik heb die kabel van HanTheMan gekocht en Black Talon heeft gelijk hoor.. Ik heb nu geluid over de boxen van mijn stereo, maar ook over de boxen van mijn tv.. Toppie dus! :9 Ik raad het je cker aan!

4. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn setje doet het nu ook... (moest ff kabeltjes scoren)

En idd het werkt PERFECT! Geluid over de boxen van m'n TV en m'n stereo. Wel lastig in het begin om een goede balans in volume te vinden... maar dat went snel... en gelukkig heb ik van allebei een a.b..

Nu ff top spinnen met volume op 10... leuk voor de buren....:+

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    heb nu nog 2 extra stereoboxen aangesloten (die kwam ik op zolder nog tegen) en die staan achter me..heb nu dus 4 stereoboxen...2 voor me en 2 achter me 8) :9

dat geeft echt een geweldig geluid!

6. Gameking NL

Gameking NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo heb ik het ook ja, gewoon ff een stekkertje gekocht om de rode en de witte te verlengen naar mijn versterker. Dan de hap aansluiten en knallen....Ik vind wel dat die muziek op de Xbox erg goed klinkt, zelfs als je het van een normale cd naar de Xbox hebt gekopieerd. :9

7. gerjan

gerjan Guest

ja, klinkt prima, en als je dan op y en dan x (of andersom) klikt krijg je die vizualisatie fullscreen8) soort van drugs flip gedoe8)

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Als je daar te lang naar gaat kijken flip je echt helemaal! 8)

9. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Relaxte thread dit!! bedankt voor het idee ik heb mn xbox ook op mn stereotje aangesloten en het klinkt perfect.

10. maarten01king

maarten01king Copito de nieve

Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat het daaraan ligt. Denk dat je gewoon je headphone uitgang harder moet zetten van je tv! Je sluit namelijk je stereo aan op je tv en niet op je xbox. Ik heb daarna perfect geluid gekregen

11. Jorundr

Jorundr Helmond Sport

Leuk Bevonden:
    0
  12. Jorundr

Jorundr Helmond Sport

Leuk Bevonden:
    0
  13. DonScorpion

DonScorpion Guest

Werkt niet altijd goed met zo'n kabeltje op de headphone uitgang, er ontstaan dan verschillende soorten spanningen op de verschillende apparaten. Als je de stereo dan harder moet zetten om er een beetje geluid uit te persen raakt de apparatuur overbelast wat kan leiden tot doorgebrande zekeringen etc. Mijn versterker is erdoor kapot gegaan dus weesch gewaarschuwd!

Deel Deze Pagina