Xbox 2 word geshowed volgend jaar!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Star Of Sorrow, 21 nov 2003.

1. Star Of Sorrow

Star Of Sorrow Xbox Krazy

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft is secretly planning to make the first demonstration of next-generation Xbox hardware at next year's GDC, according to industry sources operating at the highest levels. The Game Developers Conference takes place in California from March 22-26 of next year, and if the unveiling goes ahead, it will replicate almost exactly the way Microsoft revealed Xbox itself at the show in 2000.
    With Sony looking increasingly likely to start making waves with PS3 at E3 next May, it's believed Microsoft, having repeatedly asserted it will be first to the market in the next generation, wants to set its stall out early and, most crucially, first.

One senior source, operating under strict conditions of anonymity, told us: "The plan is to talk specs and show early tech demos [of Xbox 2] at a US event next Easter. This will provide a platform leading towards something more substantial at E3." The proposed showing at GDC is expecting to match that of the 2000 event, and will be behind closed doors on an invitation only basis at Microsoft's stand.

In terms of timing, this makes perfect sense: the current widespread belief amongst industry watchers is that PS3 is likely to release in Japan around Christmas 2005, with the sequel to Xbox coming in preceding months, with September/October the current whisper. With this in mind, Microsoft will need to be able to go to investors and related parties with hard evidence soon.

Further credence is added by a recent report by analysts US Bancorp Piper Jaffray, published yesterday, claiming sales of the current generation of console hardware have peaked, forecasting slowing sales for the remainder of this generation; if Microsoft and its competitors are to continue to build upon the installed userbase, the revelation and promise of new hardware is essential.

We contacted Microsoft for clarification, but a spokesperson would only issue the stock response: "This is a rumour and we do not comment on rumours." However, one highly placed insider, while refusing to be drawn on the potential GDC showing, did concede: "We do have quite a lot to talk about now..."

bron : www.computerandvideogames.com

2. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  3. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Vet dat ze hem dan laten zien:)

4. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het niet zo vet, van mij mogen ze er wel wat langer mee wachten.....
    Ik heb nog genoeg aan deze Xbox.

5. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    Showen is anders als uitbrengen eh :eek:

6. Mauriz

Mauriz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat snap ik, maar mijn mening is dat ze er toch nog een lange tijd mee mogen wachten. Ik snap ook wel dat ze Sony voor willen zijn. Maar voor mij hoeft het allemaal niet zo snel te gaan hoor...

7. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    oke, daar heb je gelijk in...ik ben ook zeer tevreden over mijn xbox en zou ook niet meteen een xbox 2 aanschaffen maar toch vind ik het altijd wel leuk om te zien...en de concurrentie sneller afzijn is heel belangrijk voor verkoopcijfers.

8. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    echt helemaal mee eens!!!

de xbox hoeft nog lang niet vernieuwd te worden gaat echt allemaal iets te snel

9. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Het zal nu wel een soort X vorm worden en dan hypermodern uiterlijk en veel technische snufjes ofzo...
    Ben benieuwd.

10. Razor

Razor Online enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb het ook gelezen...
    de Xbox 2 wordt de TOP!

11. Brabus Freak

Brabus Freak Range Rover TD6

Leuk Bevonden:
    2
    Hmmzz... ik moet de 1 nog gaan halen...
    maar in het begin zalie toch weer veel te duur zijn...

12. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    Pak er een bak zout bij ;)

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    is natuurlijk wel voor de handliggend, maar niet zeker.

14. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Eerst zien , dan geloven ;)

Maar de xbox 2 word eindelijk een serieuze concurent van PS3 en de NGC 2. Omdat ze alle 3 bijna kwa CPU enzo hetzelfde gebruiken. ik kan dan denk ik moeilijk kiezen welke ik dan ook moet nemen .

15. edding3000

edding3000 Guest

Ik ben benieuwd of het waar is maar misschien zorgt microsoft er nu wel zeker voor dat het niet op dat event gebeurd...

Only time shall learn :p

16. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien de contracten met IBM en ATI bijna zeker zijn kan de Xbox2 hardware ontwikkeling binnekort van start gaan. Voordat er dan een goed developers platform is en er ook al playable games zijn, zijn we inderdaad 1 a 2 jaartjes verder. Dus over een jaar showen zou best kunnen, maar reken er dan maar op dat het vanaf dan nog zeker een jaar zal duren voordat hij uit komt.

17. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    ja maar de xbox2 zal wel meer in het begin verschrikkelijk duur worden

18. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    goh meen je dat nou :p

19. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Ze maken 'm in begin lekker duur want er zijn altijd mensen die het dan al kopen omdat ze 'm als eerste willen hebben. Na verloop tijd wordt het steeds lager zodat steeds meer het kopen.

Ik wacht voortaan wel even nadat een console is uitgekomen. Pakt altijd lekker uit, 100den euro's. Kan je leuke games enzo voor kopen.

20. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    'Xbox 2-presentatie in maart 2004'

Volgens een anonieme informant van Computer And Video Games wordt de Xbox 2 in maart volgend jaar gepresenteerd op de Game Developers Conference in San José. Naar het voorbeeld van de eerste Xbox-introductie zou Microsoft zich hier willen beperken tot een aantal technologie-demonstraties, waarna een meer uitgebreide introductie zou moeten volgen op de E3-beurs in mei. Alles wijst er dan ook op dat Microsoft kost wat kost haar nieuwe console eerder wil presenteren dan concurrent Sony, die de Playstation 3 voor het eerst op E3 zal tonen. Dit laatste mag niet als verrassend worden beschouwd, gezien Microsofts claims dat de Xbox 2 een aantal maanden eerder op de markt verschijnt dan de PS3. Bovendien stelt een recent rapport dat de huidige generatie consoles over haar hoogtepunt heen is, en dat een concrete aankondiging van een nieuwe console cruciaal is om klanten te blijven trekken. Microsoft wilde vanzelfsprekend niet op de geruchten ingaan:
    We contacted Microsoft for clarification, but a spokesperson would only issue the stock response: "This is a rumour and we do not comment on rumours." However, one highly placed insider, while refusing to be drawn on the potential GDC showing, did concede: "We do have quite a lot to talk about now..."

bron tweakers.net

Deel Deze Pagina