Beyond Good & Evil

Discussie in 'Algemeen' gestart door geursel, 18 nov 2003.

  1. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3
    Enigzins jammer..... deze game is een beetje het ondergeschoven kindje van Ubisoft aan het worden. In de schaduw van Prince of Persia, Rainbox Six 3 en XIII (wat een line up.. ongelooflijk!) Gamers, allen luister naar mijn woorden.......


    ZIE DEZE GAME NIET OVER HET HOOFD!!!

    :+ _O_

    Maar dat meen ik oprecht. Ik heb de game op de Playstation 2 en oh, ooo, ooooh.. wat ziet het er gruwelijk gaaf uit en speelt het heerlijk zeg. De personages en omgevingen komen allemaal uit het hoofdje van Michel Ancel, beter bekend van de Rayman series, die ook al van die likeable characters had. Deze game gooit daar een schepje bovenop en zorgt ervoor dat je je helemaal in de game inleeft. De visuele stijl is zeer kleurrijk en straalt een soort van vrolijkheid uit zonder kiddie aan te voelen (niet dat dat verkeerd zou zijn, maar veel mensen zijn daar enigzins op tegen). Verder is het gebruik van je fotocamera erg origineel te noemen. Enerzijds heb je dat ding nodig om alle dieren op de wereld te fotograferen (moet niet, maar je verdiend er erg lekker mee ;) ) en anderzijds, het cruciale, is het feit dat je constant bewijs moet leveren van wantrouwende praktijken. Niets is wat het lijkt in de wereld van Hillys.

    [​IMG]

    De humor is uitstekend, de emoties zijn van de karakters af te lezen en verder is je voertuigje (een hovercraft) je voornaamste transportmiddel tussen de verschillende gebieden. Deze hovercraft mag je op jouw beurt weer uitbouwen tot een verwoestende oorlogsmachine. Verder beschikt de game over de nodige minigames waar vooral het racen een welkome aanvulling is. O ja, de eindbazen.. da's eens andere koek dan al die clichématige baasjes in de meeste huidige games.

    [​IMG]

    Iemand op zoek naar een uitdagende titel op een originele wijze met een prachtig vormgegeven wereld en schitterende muziek? Ga dan eens voor deze game, je zal niet teleurgesteld zijn als je hem voor de Xbox haalt in begin 2004.

    Check ook de originele site:

    www.beyondgoodevil.com

    O ja, als je de game al hebt, deel de pracht van deze game of / en stel gerust je vragen. Ik ben al een eindje in de game dus kan al wat uitleggen

    [​IMG]
     
  2. Xatos

    Xatos Grand Theft Auto

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    4
    Misschien een beetje rare vraag maar weet je al wat meer over de replaywaarde?
    ik heb namelijk gehoord dat ie erg kort is (zoals de meeste games de laaste tijd )

    Xatos
     
  3. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3
    Replay waarde zal niet zo groot zijn denk ik. Net als een adventure, als je eenmaal de puzzels door hebt dan vlieg je er doorheen he? Hijn schijnt erg kort te zijn. Ik heb er nu 5,5 uren (netto gamplay) op zitten ( daar niet bijgeteld die keren dat je dood gaat of iets niet lukt et cetera)en heb nog zeker niet het gevoel dat ik al tegen het einde zit te hikken. Er zijn veel parels die je kunt / moet verzamelen (op een originele wijze) en het vinden en fotoggraferen van alle dieren is ook wel een tijdrovende zaak.
     
  4. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik denk dat ik dit spel een keer met iemand ga ruilen ofzo, dus nog even wachten. Ander blijf ik kopen.
     
  5. OPL

    OPL Active Member

    Berichten:
    479
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn die screenshots in-game? Het ziet er zeer mooi uit en het idee klinkt origineel... Maar zou je wat meer over de game zelf kunnen vertellen (verhaal e.d.)?
     
  6. ancientsunlight

    ancientsunlight XBOX to the MAX

    Berichten:
    134
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze game kijk ik al lang naar uit. Voor zover ik begrepen heb zal ik nog langer moeten wachten. Op XBOX komt ie pas in 2004 uit samen met PoP. Dit geldt echter alleen voor Europa. Deze games zijn echt super.
     
  7. Xbox_God

    Xbox_God Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    Je speelt in dit spel met hoofdpersonage Jade. Zij is een inwoonster van de planeet Hyllis. Al snel raakt ze betrokken bij een rebellengroep die zich verzet tegen de regerende klasse op de planeet. De inwoners van Hyllis zijn verwikkeld in een gewapend conflict met een buitenaards ras. Er bestaan echter vermoedens dat er sprake is van een samenzwering.
    Jade is reporter van beroep, haar wacht de zware taak om, gewapend met haar fotocamera, de waarheid te achterhalen en vast te leggen. Zo op het eerste gezicht geen bijster origineel plot, maar de demo's, screenshots en andere pre-release info laten al zien dat het verhaal veel dieper gaat dan dat.
    Het is te zien dat verschillende game-elementen erg leuk zijn uitgewerkt. Zo moet je in het spel voor een groot deel samenwerken met een stoer en macho varken. Zijn humorvolle karakter zorgt op zijn minst voor de nodige glimlachen tijndens het spelen. Naast dit varken, "uncle" Pey'j geheten, is er ook nog de visuele assistent Secundo die Jade bijstaat door haar van vitale informatie te voorzien.
    Het spel bevat verder uiteenlopende gameplay-elementen, waaronder exploratie, stealth, vechten en zelfs racen in verschillende voertuigen. Gecombineerd met het op verschillende missies gebaseerde spelverloop lijkt deze game alles in huis te hebben om een topper te worden.
     
  8. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3
    Goed samengevat ja. Meer moet je eigenlijk ook niet vertellen, want dat zou afbreuk doen. Verder is het samenwerken erg leuk. De super move van dat varken (Uncle pey'j) is een harde sprong op de grond, zodat de tegenstanders omhoog stuiteren. Druk je dan met Jade op de aanvalknop, dan zala zij in slow motion haar honkbaltalenten laten zien. Ook kun je zo puzzels oplossen. Sommige puzzels kunnen best lastig zijn, maar als je ze dan eenmaal uitgevonden hebt dan heb je echt zoiets van.. duh.. logisch. Wel grappig gemaakt
     
  9. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit met de lineairiteit(wat een woord 8) ) van de game?
    Heb je echt vrijheid , dat had ik tenminste gehoord.
     
  10. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt vrijheid in de zin dat je zelf mag weten wanneer je begint met de hoofdmissies. Tussen de missies door kun je ook doen wat je wilt. Je kunt parels gaan zoeken, dieren gaan fotograferen, minigames spelen, meedoen met racen in de hovercraft, beetje rondvaren, met jan en allemaal ouwehoeren. Er is op zich genoeg vrijheid maar om nieuwe gebieden open te krijgen dien je wel de missies af te ronden.
     
  11. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt erg leuk. Jammer dat de Xboxers nog tot 2004 moeten wachten. :mad: :mad:
     
  12. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    daar hou ik van (zowel in games als in real-life)
     
  13. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3
    en jawel, een 9.0 van eurogamer (die altijd enorm kritisch kan zijn) :)
     
  14. tarantinofan#1

    tarantinofan#1 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    2004 pas?!??!
    zo lang kan/wil ik niet wachten...
    ach ja, zo kan ik tenminste wat meer geld sparen, want er zijn wel heel veel games die ik wil.:p
     
  15. Maserati

    Maserati Active Member

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag de PC demo uitgespeeld, en ik kan niet van die game afblijven, echt leuk spelletje.
    Het was een uitgebreide demo, dus zowel vechten, als racen met hoovercraft, als fotograferen, als andere dingetjes doen heb ik gedaan, en het beviel me zeer goed.

    helaas koop ik mijn games liever op een Xbox dus dat wordt nog eventjes wachten helaas.
     
  16. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Cool is er een demo van ik ga hem zeker een keertje downloaden :9 :9 :9
     
  17. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Dit is een echte topgame. Jammer dat we nog tijdje moeten wachten voordat ie op de Xbox uitkomt :{ . Ik heb ook een PS2 maar twijfel of ik 'm daarop zou halen.
     
  18. geursel

    geursel Sailing home

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    3
    Tja, als je tot nu toe genoeg andere games hebt om te spelen, zou je best kunnen wachten op een technisch (waarschijnlijk) superieure game. Maar ik wilde hem NU hebben dus vandaar dat ik hem voor de PS2 gehaald heb. Verder ziet de game er ook op de PS2 geweldig uit.
     
  19. OPL

    OPL Active Member

    Berichten:
    479
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn broertje (eigenaar van een PS2) heeft ook getwijfeld om deze game te kopen, maar uiteindelijk niet gedaan omdat de reviews heel erg negatief over de speelduur waren.

    Hij had er een gelezen waarin een slechte gamer het ook had gespeelt (deze gast speelde nooit games). Hij had het spel in 25 uur ongeveer uitgespeeld. De auteur van de review in 10 uur. Daar van uitgaand kan je er van uitgaan dat je niet langer dan 15 - 20 uur over het spel doet.

    Zonde... :{
     
  20. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0

    Alleen die dikke zwarte balken boven en beneden van je beeld.|:-
     

Deel Deze Pagina