Magic the Gathering: Battlegrounds

Discussie in 'Algemeen' gestart door Nightbringer, 19 nov 2003.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Wanneer komt deze game uit ene wordt het wat???
    wie weet er meer over???

2. boo-shem-ee

boo-shem-ee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik ToTheGame mag geloven is hij gisteren in de VS uitgekomen en komt hij de 21ste hierheen, dus over 2 dagen.

Tja, wat ik over het spel zeggen anders dan dat het Magic is (hoewel dit spel wel verschilt van zijn vorige broertjes doordat het allemaal 3D is). Op zich geven de nieuwsberichten op XBW over dit spel (zoals deze en deze) met hun info, screenshots en filmpjes een vrij goed beeld van dit spel. Het lijkt me persoonlijk niet een soort spel dat de winkels uitvliegt, maar er zullen toch genoeg liefhebbers voor zijn. Zelf ben ik als Magic rookie tevreden met de PC-versie uit circa '97 :)

edit: filmpjes in die nieuwsberichten werken schijnbaar niet meer, de officiele site heeft er echter nog een paar.

Laatst bewerkt: 19 nov 2003
  3. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Voor zover ik kan opmaken is het niet echt een versie van het kaartspel zelf, maar meer een strategische beat-m-up rond wat regels van het spel...
    De pc krijgt wel een online versie van het kaartspel zelf. Als ze dat nou eens op de xbox uit zouden brengen... :mad:

4. Skycraper

Skycraper Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zoek gewoon ff goed en bekijk de tig filmpjes dier zijn. en oordeel zelf :) ik ga hem zeker halen

5. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
  6. ghost14

ghost14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zozo dat is toch erg positief lijkt me vette game en ook nog only xbox:) altijd leuk weer een only xbox topper erbij nouja topper dat weten nog niet echt iedergeval ik niet heb em nog niet gespeeld maar 1 review gelezen.

7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    O`ja op de nieuwe demo Cd-rom van de nieuwe x-box magezine staat de demo van Magic the gathering..
    Ene hij kan Online!!!!

8. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb er overal naar gezocht, maar geen van de winkels heeft hem nog. media markt, dixons, freerecord shop, gameshop, e-plaza, bart smit...

9. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren de demo gespeeld, maar ben niet onder de indruk van de game.

De gameplay komt op mij een beetje chaotisch over. Het is lastig om het overzicht te houden. Verder staat de gameplay te ver van het kaartspel af. Ik schaf de game in ieder geval niet aan.

10. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hm je bent de enige tot zo ver die ik heb gehoord over de demo die et niet leuk vind. ik heb de demo en vind hem geweldig. de reacties op het hele spel zijn nog positiever (lees forums www.mtggame.com en www.gamefaqs.com). de gemiddelde score op www.gamerankings.com is 89%. Dit is echt een top game, maar ik denk niet dat het een spel is voor de massa

11. Master BAZZ

Master BAZZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit spel gisteren gekocht in de Gameshop in Den Haag.

Als je het spel niet leuk vindt omdat het niet op het kaart spel lijkt dan heb je vreemde verwachtingen. Wat is het nut van een spel op de "real thing" te laten lijken? dan kun je toch beter het kaart spel spelen. Kijk maar naar Magic online. FLOP!!! wie betaald er nou voor virtuele kaarten? Ik zeker niet.

Ik ben een Magic veteraan maar had geen specifieke verwachtingen van dit spel maar cool is het wel.

Het spel is snel, erg strategisch en gewoon pure fun vooral op LIVE. Als je dat chaotisch vindt dan moet je inderdaad maar met het kaart spel verder gaan want deze snelle en intelligente gameplay is dan niets voor jou.

Ik raad het spel iedereen aan die van strategie houdt en niet bang is om zijn hersens te gebruiken.

Kopen als je eens iets anders wilt dan schieten,racen en vechten.
    van mij krijgt dit spel een vette 9._O_

12. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    Goh, in dat geval, waarom bestaan er voetbalspellen? Ga dan lekker buiten een balletje trappen :p

Mij lijkt een online versie van het kaartspel juist tof!
    Ik speelde het spel vroeger met mijn broer en mijn neef, maar na een tijdje was voor hun de lol er van af. Nu zou je via Live (perfect medium hiervoor) tegen anderen kunnen spelen, en ook qua downloadable content heeft het veel mogelijkheden.

13. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja supertof, maar dit spel probeert dat niet om het echte na te maken. maakt niet uit of je dat wil of niet. dit is het geworden, het is een topgame, niets meer aan te veranderen dus kom niet met het gezeur van: "het is niet het kaartspel"
    dank u voor uw aandacht

14. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Toch besluipt mij het gevoel dat wizards of the coast met dit spel ook op termijn weer geld wil verdienen??

Via Live extra.... te downloaden. Gaat dit geld kosten... net als met het online kaartspel??

Het blijft een succes formule! Maar ik vindt deze game net iets missen. Je speelt maar een enkele kleur. In het kaartspel waren juist de combinaties sterk. De spells van blauw in combinatie met de creatures van een andere kleur etc..

Kun je in dit spel ook je eigen strategie vooraf bepalen??

15. captain vimes

Leuk Bevonden:
    40
    was ik zo aan het zeuren dan? :p

16. Master BAZZ

Leuk Bevonden:
    0
    Even voor alle duidelijkheid:

-Je kan met 2 kleuren spelen ( dit is wel voor hele goede spelers)
    -binnenkort GRATIS downloadable content zoals nieuwe spels.
    -Iedere kleur heeft nu 15 spels waarvan je er maar 10 kunt gebruiken in game.
    -meer dan 15 playable wizards zoals multani en arcanis.
    -meer dan 15 battle arena's
    -online play is flawless.
    -10 spells zijn ZEKER genoeg omdat je ze ook nog eens unlimited keer kunt casten.
    -je kunt maximaal 5 creatures en 2 enchantments in game hebben.
    -Strategie wordt bepaald door jezelf doordat je zelf je deck kunt samenstellen en zelf een plan kunt maken om het uit te werken. Let wel!: Snelheid en aanpassings vermogen is een noodzaak anders wordt je gestompt zoals ik gisteren door een goede vriend van me:'-( .
    -Je wizard kan zelf ook 1 hit first strike damage doen, goed tegen rush.

17. Master BAZZ

Leuk Bevonden:
    0
    -Je wizard kan damage blokken, dit is de helft van de damage rounded down, door zijn shield te gebruiken dit kost wel mana maar als je het goed timed dan kost het minimale mana.
    -creatures vallen automatisch aan wat ze het eerste tegen komen ( andere creatures of wizard).
    -Creature placement in je veld is cruciaal evenals de timing van alle andere spells.
    -Balance is geweldig goed. Geen 1 kleur is beter dan de anderen en dit is dus wel anders in het kaart spel.
    -mana crystals zijn je landjes. Deze verschijnen random op je veld EN als je slim bent pik je ze van je tegenstander wat dus een mega mana advantage opleverd.
    -mana regeneration gaat automatisch of door "mana shards" die verschijnen na de dood van een creature. Dit leverd een extra dimensie omdat je dan dus ook een mana advantage kan krijgen. Als je het goed doet tenminste.
    -je moet wenen aan de gameplay, vooral als je het kaart spel in 3D verwacht ( wat je niet zou moeten doen:mad: ). maar als je het eenmaal onder de oksel:D hebt dan is het zeer stoer en verslavend.
    -Dit spel niet kopen = goede haten.
    -Dit spel is: Gameplay>graphics en maar goed ook.

18. Timm4nni4c

Timm4nni4c Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben gister EN vandaag overal langs geweest maar kan het nergens vinden. ik ben in cker 10 winkels in amsterdam geweest!!! waar hebben jullie hem gekocht??

19. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    man ik heb de demo gespeeld ene ik kon er eerst geen reet van.
    maar later als je het veel beter kan dan zit er vet veel diepgang in.
    Maar ik moet die spells ook nog dan maar es ff bestuderen want die zijn best wel pittig met de side effect.
    X-box live gaat zeker rocke bij deze game :D :D :D :D

20. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eerder in deze thread aangegeven dat de game me tegen viel. Maar vandaag heb ik toch nog eens de demo gespeeld, mede naar aanleding van wat opmerkingen hier.

Ik twijfel nog, maar de game heeft wel iets. Als magic kaartspeler moet ik er toch even aan wennen. Rustig nadenken is er niet bij.

De "arena" vind ik wat aan de kleine kant. Het kan daardoor nog al druk en onoverzichtelijk worden.

Deel Deze Pagina