Xbox en een oude TV

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Bogarona, 23 nov 2003.

1. Bogarona

Bogarona Cosmic Fool

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik ben van plan een Xbox te kopen. Ik heb thuis een grote oude logge TV staan, gaat dat problemen geven met de XBox?
    Waarschijnlijk niet, maar je weet het nooit, toch?

Oja, en kan ik ook zo'n advanced scart kabel er op aansluiten, ik heb zo'n tussen stukje waar ik ook een s-video kabel in kan doen. Misschien kan dat ook met hetzelfde of een ander tussenstukje?

Laatst bewerkt: 23 nov 2003
  2. Brabus Freak

Brabus Freak Range Rover TD6

Leuk Bevonden:
    2
    Daar heb je speciale kabels voor...
    Ik ben ff de URL vergeten, maar er is een site die ze heeft

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb zelf nog een Philips tv van 10 jaar oud.
    Er zittem 2 scartaansluitingen op met RGB of S-VHS en deze tv ondersteund ook de 60Hz optie.

4. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Als ie een Scart aansluiting heeft geeft het geen problemen en kan je een Adv. ScartCable erop aansluiten alleen denk ik niet dat je TV RGB signaal ondersteunt. Als ie geen Scart aansluiting heeft ben je genoodzaakt een RF-adapter te kopen, dat is een boxje waar je coax van je kabeltv in gaat en die in je tv gaat en in je xbox er zit dan een switch op om tussen Xbox en gewoon TV te kiezen (als ik het goed heb).

5. Bogarona

Bogarona Cosmic Fool

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Xbox en een oude TV

Er zit gewoon een scart aansluiting op. Wat hou dat RGB signaal precies in?

6. Snakie

Snakie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een oude tv, geeft geen problemen...
    Ik heb alleen wel zo'n rf-adapter moeten kopen :mad:

7. jelle333

jelle333 Guess de Groente!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een tv van 20 jaar oud en daar doet hij echt super goed op. Het geeft betere beeld-kwaliteit dan bij een vriend die net een nieuwe breedbeeld heeft. De tv heeft geen scart aansluiting, maar ik heb er een video recorder tussen mijn xbox en tv staan. De scart van de xbox gaat in de recorder, net zoals de coax uit de muur. En vanuit de recorder gaat er een coax kabel naar de tv. En ik kan fijn halo spele :D.
    Ik heb het ook geprobeerd met een rf-adapter maar dat gaf slechte beeld-kwaliteit en nauwelijks geluid (bij halo kon ik de mariniers niet verstaan).

8. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    Zo heb ik het ook opgelost bij mijn ongeveer even oude tv, maar over de beeldskwaliteit ben ik toch niet zo te spreken :{ Niet echt heldere kleuren, vaak ook kartels (of ligt dat aan het spel) en mono-geluid - ook niet zo geweldig O-) Maar voor de rest vind ik het wel prima, misschien koop ik nog wel es een andere tv maar voorlopig houd ik het wel zo. :) En mn xbox staat nu lekker op mn eigen kamer, dat vind ik fijner dan beneden in de woonkamer :p

9. krot

krot Hip

Leuk Bevonden:
    0
    het enige is dat hij geen 60 hertz ondersteunt

10. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    die opstelling met de video en tv heb ik ook gehad en dan heb je altijd signaalverlies, je kunt dit beperken door iets meer geld uit te geven voor goede coax en stekkers en de kabellengte zo kort mogelijk te houden om zo min mogelijk signaalverlies te krijgen. Maar het zal nooit echt superscherp zijn.

RGB staat voor red, green, blue, dan komen de signalen apart binnen en heb je het minste signaalverlies en dus scherp beeld.

11. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    ja die oude tv ondersteunt dus echt geen RGB, geloof me maar. Je hoeft helemaal geen kabels te kopen als je scart gewoon goed werkt (en niet al gebruikt wordt voor bv je video of dvd speler). Gewoon de kabel van je xbox erin prikken en hoppa op videokanaal (AV1, EXT-1 of hoe het dan ook mag heten op die tv) en je bent klaar.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik weet niet hoe oud de TV is, maar standaard TV's zijn in de afgelopen 10 jaar bijna niet veranderd. HEt zou gene problemen op moeten leveren. Mocht je geen scart hebben dan zou je hem via de scart in van een videorecorder (als je die hebt) via R/F aan kunnen sluiten.

Deel Deze Pagina