Onderhandelt Microsoft met Square-Enix?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ImpulzZ, 23 nov 2003.

1. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    Onderhandelt Microsoft met Square-Enix?

Hoewel Microsoft het over het algemeen zeer goed doet met diens Xbox, wil het in Japan nog niet echt snorren met de console. Japanners denken heel anders dan Amerikanen en Europanen over games, wat ertoe heeft geleid dat echte topverkopen in het oosterse land achterwegen zijn gebleven.

Met deze kennis in het achterhoofd is Microsoft dan ook opzoek gegaan naar een partner die ervoor kan gaan zorgen dat ook Japan in de ban van de Xbox komt. De geruchten die gekoppeld zijn aan dit feit, zijn dat MS aan het praten is met Square-Enix, het bedrijf wat onder andere verantwoordelijk is voor de Final Fantasy reeks.

Bron: http://www.gamer.nl/nieuws/19864

Zou wel mooi zijn denk ik zo :)

2. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, dat is zeker goed nieuws als dat echt zo blijkt te zijn!Worden de japanners ook xbox gek8), maar ik vond sommige final fantasy delen ook erg leuk!dus als die ook naar Europa komen vind ik het nog leuker:)

3. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Gerucht, Sony is teveel eigenaar van Square om dit te laten gebeuren denk ik.

4. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou het heel erg warderen als het echt zo mogen zijn, maar net als wat Hordo zegt, ik denk niet dat Sony dit laat gebeuren.

5. boo-shem-ee

boo-shem-ee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Square-Enix heeft de Final Fantasy en Dragon Quest/Warrior serie in handen, die (iig in Japan) massaal gekocht worden. Die gaan niet zomaar een game maken voor een ander systeem, voorals als het huidige waar ze spellen voor maken hun goed behandeld...

Laatst bewerkt: 23 nov 2003
  6. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    laten ze maar met een speciale FF7 remake komen voor de xbox!!!!

7. edding3000

edding3000 Guest

Ik weet het niet hoor, als Ms maar genoeg bied weten ze heus wel dat er flink veel xboxen verkocht worden en dat hun titel niet veel minder verkocht zal worden!

8. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gebeurt toch niet, laat Sony niet gebeuren, zal anders wel goed zijn voor de Japanse markt Final Fantasy en Dragon Quest op de Xbox, zelf maakt het me niks uit, hou totaal niet van Square-Enix gamez(vooral niet van FF), enige spel dat daar vandaan komt dat ik leuk vind is Kingdom Hearts

9. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk niet dat FF naar de xbox komt. Mocht er echt onderhandeld worden met Square, dan zal het denk ik gaan om een nieuwe RPG-franchise. FF is immers 1 van de grote troeven van Sony en die zullen dit als mede-eigenaar niet laten gebeuren denk ik zo.

10. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik hoop overigens _wel_ dat het gebeurd maar ik zou niet weten hoe ze het kunnen regelen. Ze hebben wel een FF op de Gamecube maarja dat is neit echt een bedreiging voor de PS2. Rockstar was ook onder GTA uit gekomen dus heel misschien Square ook wel?

11. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Misschien goed voor de Xbox, maar wat zou Square-Enix er zelf mee opschieten? FF exclusief voor de Xbox kun je al vergeten aangezien Sony behoorlijk wat van Square-Enix bezit en zij laten zich echt niet wegkopen door Microsoft. Multiplatform via eenzelfde slimme manier als GTA dan? En dan zeker net als GTA met oude delen uitkomen die de meeste mensen al hebben gespeeld en echt geen systemseller worden. Kijk maar naar het GTA Doublepack. Veel gehype, maar ook dat wordt geen systemseller voor de Xbox. En gloednieuwe multiplatform FF delen lijken me ook zeer onwaarschijnlijk. En zelfs al zou Microsoft de exclusieve rechten krijgen van FF dan verliest Square-Enix er alleen maar mee aangezien ze dan de enorme FF fanbase op de PS2 verliezen en dat kan de Xbox nooit goedmaken.

12. Toyota Yaris

Toyota Yaris Superstar member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat Square-Enix dan maar iets nieuws bedenkt voor de Xbox. Final Fantasy begint toch steeds meer op een herhalingsoefening te lijken....

Kijk zes, zeven en negen die waren nog leuk (dat is tenminste mijn mening). Maar die random battles zijn zoooooo achterhaald inmiddels dat kan echt niet meer.

Nee, laat ze maar iets heel nieuws designen.

Off-topic: Als ik Microsoft was dan zou ik trouwens ook de banden met Blizzard eens goed aanhalen. Starcraft is (zoals iedereen weet) superpopulair in Korea, dus blijkbaar maakt Blizzard als westerse publisher games die het ook in die regionen het goed doen. En dat hangt volgens mij ook wel samen met de stijl die ze voor hun character artwork gebruiken. Dat spreekt mensen blijkbaar wereldwijd aan. Al is het allerbelangrijkst natuurlijk dat de game zelf erg leuk om te spelen moet zijn.

Deel Deze Pagina