We hebben net de aldi pc gekocht, en alles loopt helemaal geweldig.. behalve dan dat ik in winamp geen 5.1 geluid heb.. Of toch in ieder geval: Winamp gebruikt mijn subwoofer niet! dus nu zit ik naar muziek te luisteren door alleen maar die kleine satellietspeakertjes, en das dus niet ideaal.. Musicmatch pakt 'm ook niet, en het programma dat ik gebruik voor radio, tv en dvd pakt 'm bij mp3'tjes ook niet, terwijl dat verder wel het geval is. hoe kan ik dit verhelpen? ps. ik weet zeker dat het moet kunnen want bij een vriend van mij werkt het perfect..
Staat de Subwoofer wel in de geluidsconfiguratie ( Mixer ) aan. Ik kan hier de aantal luidsprekers instellen: Headset - 2 - 4 - 5.1 En dan kan ik ook de volume van elke luidspreker instellen.
Ik ben blij dat er nog iemand is. Ik heb versie: Winamp 5.0rc8 van 19/11/2003 en vond het al raar dat 2 boxen het niet deden, terwijl ik later op mijn Xbox wel een lekker geluidje had. Mocht je de oplossing nog vinden, dan hoor ik het graag, want ik ben door de goede suggesties heen.
Ik heb exact hetzelfde probleem, een halve oplossing is: AudioRack installeren, die is te downloaden van de c-media site http://www.cmedia.com.tw Dit programma speelt geluid en filmpjes af in 5.1 (iig met de subwoover) Iemand met een betere oplossing zou ik graag weten edit: het ligt trouwens niet aan winamp5 probeer het namelijk maar eens met mediaplayer af te spelen werkt nl ook niet, het heeft te maken met de output die hij in windows geeft. Hij gaat namelijk uit van stereo en neemt dus alleen de rechter en linker boxen center/bas laat hij dan achterwege en dat is jammer want wij willen natuurlijk van die subwoover genieten.
Overbodige posts verwijdert Heel gek, ik kom thuis van het werk, ik neem aan dat me kleine zusje heeft zitten klooien met de computer maar wonder boven wonder heb ik ineens weer bas misschien dat het wel ligt aan de install van het audiorack ook heb ik ff kazaa codec pack geinstalleerd
hmm.. audiorack werkt niet fatsoenlijk.. 2 keer 2 verschillende downloads geïnstalleerd, en het werkt nog maar half, zonder bas.. werkt je bas nu ook in kazaa? zoja, wat voor codecpack heb je dan gedownload?
Hey ik zat dit zo even te lezen ik heb dan geen oplossing (sorry) maar wel een vraag wat is winamp5 dan ? (alleen 5.1 of iets?) ik heb winamp3 en op winamp site kon ik nix vinden nu zal ik wel even iets missen hier maar toch wie helpt me even alvast bedankt (ow als het wel een nieuwere versie is aub een link om te d/l of pm )
Misschien dom, maar hebben jullie al ingesteld dat het een 5.1 set is. Ander moet je ff hier kijken: Start-->Configuratiescherm-->Geluiden en Apparaten-->Volume-->Geavanceerd-->5.1 Surround Sound Speakers ?? Grtz Blokkie
sinds wanneer kan je je center spreak gebruiken wanneer je muziek luistert? is toch altijd 4.1 of loop ik achter? Rally-ho
Nu we het toch over Winamp hebben... Ik heb ook die nieuwe Aldi PC en met mijn oude toetsenbord kon ik met de afspeel sneltoetsen gewoon winamp bedienen. Dus next, back, afspelen etc. Maar met dit nieuwe toetsenbord lukt dat niet. Valt dat nog ergens in te stellen of...?
Bij mijn Logitech toetsenbord moet ik eerst de itouch drivers installeren. Maar als ik de muispijl op Winamp zet dan werken de toesten ineens niet meer Ik heb ook nog even alle speakers nagekeken. Maar bij werken de 5.1 speakers allemaal ook de Subwoofer. Ik gebruik nu Winamp5.
winamp 5 is iets wat schijnbaar door AOL gemaakt is.. het staat beschreven als 'winamp 2 + winamp 3 = WINAMP 5!'.. ik heb persoonlijk nogal slechte ervaringen met winamp 3, en winamp 5 ziet er gewoon wat vertrouwder en logischer uit imo.. magoed.. alle plugins voor winamp 2 en 3 werken iig, net zoals de skins neem ik aan, maar dat weet ik niet zeker.. je krijgt er ook een mooie moderne skin bij.. pff, dat weet ik eigenlijk niet.. boeit me ook niet zo, zolang ik die subwoofer maar derbij krijg! kzal zo ff kijken..
Ik weet al waar het aan ligt je moet bij winamp even naar de instellingen gaan (options..preferences) en daar bij plugins: output even Configure doen en bij alle plugins even je audiokaart aanzetten en hardware versnelling aan en de subwoover doet vrolijk mee
alles geprobeerd, niks helpt.. mja, i'll live.. kep nu m'n gewone stereboxen ook aangesloten zodat ik iig bas heb enzo.. magoed.. uhm.. nog een vraag: Nero 6 zegt net dat hij geen mpeg2 gecodeerde bestanden naar svcd kan branden omdat dat problemen geeft met het copyright.. is er een programma waarmee ik svcd's kan branden wat niet moeilijk doet?
*schopt heel erg omhoog. Ik heb precies hetzelfde probleem, en ik kan het ook niet verhelpen, windows media player gebruikt wel mijn alle boxxen, maar Winamp gebruikt alleen mijn twee boxxen voor (dus ook niet de centerbox). Ik heb het ook al op de manier van HantheMan geprobeerd, maar dat lukt het ook niet, ik heb een aparte outputplugin nodig, als iemand een oplossing weet; ik hoor het graag /edit: Zie http://forums.winamp.com/showthread.php?s=&threadid=66049 voor 5.1 sound drivers, ik heb nu gelukkig 5.1 geluid, al doet mijn subwoofer het (nog) niet /edit 2: Mijn subwoofer doet het nu ook