Volgens onafhankelijke buro`s NPD Group in de US en Chart Track en GFK in europa staat de Xbox meer dan 1 Miljoen consoles voor in de US en meer dan 600 Duizend voor in Europa op de GC. Xbox is hard op weg om zijn prognose van 14.4 - 16 miljoen consoles in Juni 2004 te halen. Voor meer info over Game data en zo zie www.teamxbox.com/news.php?id=5133
Mmeh, heb die press release ook ontvangen, beetje onzin, nintendo zegt volgende week weer dat zijzelf nummer 2 staan, zo weet je 't nooit zeker en 't intereseert volgens mij ook niemand.
Mischien wel maar dit zijn cijfers van onafhankelijke buro´s die cijfers geloof ik eerder dan die van Nintendo of Microsoft.
wat maakt het uit wie het meest verkoop?? Daarom neem je toch geen console omdat die wel goed verkoopt?? Anders moeten we allemaal maar een gameboy nemen wat dat is het meest verkopende spelding ooit.
ik word altij een beetje moe hiervan.. heb zelf een xbox en een cube en dit is over en weer.. cube beter, xbox beter blabla smek smek niemand die t interessseert? je koopt een xbox toch voor jezelf?..zolang je er zelf toch maar plezier van heb?... en betere spellen is natuurlijk gel*l , want microsoft heeft een oneindige spaarpot... net als nintendo wat dat betreft
Volgens mij is het niet Microsoft die de ontwikkelingskosten van games betaald. Elke onafhankelijke publisher moet er toch echt zelf voor zorgen dat ze de ontwikkelingskosten er uit halen en daarnaast natuurlijk winst maken. Daarbij komt ook nog dat met een grote userbase developers sneller innovatieve games durven maken i.p.v. de standaard formule herhalen.
met een userbase een gedurfder spel durven maken? ik denk dat een goed gedurfd spel juist de user base kan vergroten. originaliteit van producers ligt vaak niet aan de geschatte userbase maar aan hun 'doel' alle EA studios zijn totaal niet bedoeld om innovatie games te maken. kleine studios die zijn opgericht om een geweldig idee te kunnen uitwerken vaak wel.. zelf vin ik ( zonder de discussie aan te gaan)..dat op de xbox over t algemeen juist de gedurfde spellen missen!..( jullie hoeven ze niet voor me op te sommen, want ik weet ook echt wel dat er goede titels bestaan ) en ik denk ook niet dat dat zal veranderen met een grotere userbase.. toch is t wel zo dat hoe groter de userbase, hoe meer winst sommige bedrijven zien..dus meer games.. maar dat zijn absoluut niet altijde juweeltjes...( eerder de 13 in een dozijn uitmelk games)..
Nooit de gelukkige eigenaar geweest van een SEGA saturn zie ik. Werd mij veel beloofd zeg bij de release van dat gedrocht!
zo'n 10 apparaten totaal in Nederland verkocht. Wel veel beloftes over spectaculaire gamesformats, echter nooit wat van de grond gekomen. Als je het over geld weggooien hebt. Met de dreamcast (en ja na zoveel ellende tot heden nog steeds fan van SEGA om de 1 of andere reden ), bovenstaande dunnetjes overgedaan (dan wel een paar goede games, maar ook te weinig om echt over een platform te kunnen spreken). En dan ook bij de aanschaf van Xbox gewacht tot ie iig in de VS en Europa een flinke schare gebruikers had (pas december vorig jaar aangeschaft). Cole is niet meer die die-hard van een decenium terug die alles al wil hebben voor de rest van de wereld, stoot je enkel je neus. Ben het wel met je eens dat dit niet het meest innovatieve platform is, maar de phantom is dan ook nog niet uit. Zou zeggen bestel er 1 bij de pre-orders, maak je geld over (want zo werkt dat daar blijkbaar) en ga hopen op een zonnige toekomst. Kan je nu al vertellen dat je datn teleurgesteld gaat worden. Denk ook dat console gamen sowieso mainstream is. De apparaten moeten aantrekkelijk zijn geprijsd, een game ontwikkelaar is geen charitas, dus wil geld verdienen. De enige rechtvaardiging is dan ook een zo'n breed mogelijke userbase. Erg van belang mi
das waar, maar t probleem bij sega lag eigenlijk niet aan de games dreamcast heeft er nog wel wat gehad, waarvan er toch nog redelijk wat toppers waren. het probleem bij sega was de marketing, daar hebben ze zich echt op verkeken ( in VS en Europa). Vandaag de dag weet volgens mij iedere janl*l wat een console is en wat ie er mee kan, een beetje marketingcampange bezorgt je zo een redelijk userbase en zijn verkoopcijfers over het algemeen goed.. pieps zeggen wel, xbox veeelste weinig, meer als cube moeten we er hebben en andersom.. maar kom op.. iedere week vliegen er weer een paarduizend over de toonbank.. kan nou niet zeggen dat t met alle drie de consoles ( gba nog maar niet over te spreken) erg goed gaat en dat de userbases van tegenwoordig erg goed zijn. het probleem is alleen dat de markt tegenwoordig verziekt wordt van rommel, dat zie je bij films ook..er worden tiiiig films uitgegeven welke 13 in een dozijn zijn , maar met een beetje campagne nog wel wat support krijgen. toppers daarentegen raken 'verdwaald' in al het multiplatform fifa, the sims , NFS etc. rommel.. dat zie je bij de xbox ook.. de gemiddelde gamer koopt een xbox en een disney of EA spel en is daarmee tevreden.. wij gamers ( jij iig, met je saturn en je dreamcast.. ) willen betere zooi, maar die is er niet..veel ste veel rommel.. en dat is over het algemeen overal , maar bij de xbox het meeste ( komt gedeeltelijk ook doordat xbox geen (tot weinig,...Rare bv.) first party developers heeft)... daarom zijn de verkoopcijfers ( voor een beetje doorgewinterde gamer) niet echt van belang, maar moet er wel iedere keer op gehamerd worden en das jammer...
Dat ben ik met je eens maar als je een game ontwikkeld en er is gebleken dat bijv. 10% van de userbase die game gaat kopen dat je eerder doorgaat als de gehele userbase 40 miljoen personen is dan als de gehele userbase maar 5 miljoen personen is.
jup dat is waar.. vandaar ook die middelmatige rommel met een goede reclame campagne.. ik geloof nog steeds in developers die een stukje kunst op de markt willen zetten..of een spel dat zooo goed in elkaar steekt dat er niks op aan te merken valt.. ( naief;D ) maar dat valt tegen, je kan er tegenwoordig grof geld mee verdienen en daar maken mensen gebruik van.. jammer, maar ja..ik heb toch alleen maar geld over voor toppers maar t blijft jammer dat de markt daardoor eigenlijk verziekt wordt door onwetende mensen.. en alle flame en fanboys die het liefst sex willen hebben met hun console..en weer komen aantonen dat hun product het beste is..
denk eigenlijk dat de xbox nog beter zou verkopen zodra ze de prijzen van games verlagen of games sneller classic maken!
ach en hier staat weer het tegendeel: http://www.gamer.nl/nieuws/19904 maar het boeit me iig geen biet meer zolang ik maar mn favoriete spellen op mn xbox kan spelen vind ik het best
Whahaha Maar ik vind ook dat de xbox in vergelijking met de cube en playstation een veel grotere hoeveel poepspellen heeft. Vooral bij de release was er een groot gebrek aan topspellen en topspellen in ontwikkeling, maar een overvloed aan 3e rangs vluggertjes.