1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

nieuwe X-bazar regel TE streng.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door hutkofer, 23 nov 2003.

  1. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Zoals je doet nu is het onmogelijk :+ . Veel succes in ieder geval hehe 8) .

    Kunnen jullie geen regel instellen van als iemand een game alleen Te Koop aanbiedt dat mensen dan niet gaan willen ruilen?! Zijn sommige blind op dit forum? |:-
    Daarnaast heb je lolbroeken die denken bijv. Fifa 2004 voor 10 euro van mij te kunnen overkopen :mad: . Zou fijn zijn als je zelf als aanbieder reacties kan verwijderen die onzin uitkramen. Je kan daar zelf al namelijk een slotje erop zetten.
     
  2. Q-Dancer

    Q-Dancer Guest

    Hartsikke leuk dat je mod wil worden, maar als je zegt dat je zo goed ben post dan ook een kloppende opmerking. Als jij smiddags een thread maakt en niemand antwoord dan staat ie de volgende dag zo 2 pagina's lager, dus ik weet niet hoelang jij dr over na heb gedacht maar dat zal vast niet lang geweest zijn|:-
     
  3. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    En dat kan voorkomen worden als niemand kicked, maar als threads alleen zakken als er nieuwe worden aangemaakt...

    Dan moet iedereen ook maar op pagina 2,3,4,5 en 6 kijken...
     
  4. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    ik merk gewoon dat veel mensen hier een beetje lui zijn. Het kost niet veel moeite om op een link te klikken zodat je de volgende pagina ziet. Het kost meer moeite om de hele tijd KICK te zeggen. Het ziet er sowieso irritant uit. Gewoon aan de regels houden. Zolang het zo streng gaat gaan meerdere mensen het juist helemaal niet meer doen waardoor alles weer lekker soepel gaat. :)
     
  5. Q-Dancer

    Q-Dancer Guest

    Wendy, nu ventileer je weer de mening die bij 70% van de members hier heerst, maar we moeten een oplossing hebben, en niet steeds het probleem blijven erkennen en het op 100 verschillende manieren uitleggen. Dit is niet tegen jou persoonlijk gericht maar dr moet nu gewoon iets gebeuren..maar wat:confused:
     
  6. Aremas

    Aremas Kijk een Avatar

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    0
    Meschien zijn mensen het er niet mee eens maar kicken van zo'n thread is ijgenlijk over bodig.
    Aangezien dit forum een zoek functie heefd. Als je bijvoorbeeld iets zoekt kun je eerst via deze functie kijken of iemand dat aanbied.
    Of als je iets verkoopt kun je kijken of iemand het meschien wil kopen. Zo kom je altijt aan de beurt als iemand geintresseerd is :) En zo niet dan heb je gewoon pech.
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2003
  7. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    als er niemand reageerd op je te verkopen spul neem ik aan dat niemand het wil hebben
    laat het dan lekker staan waar het staat

    ik zelf verkocht cathodes heb bijna geen reacties gehad
    kan ik nu wel blijven kicken ,maar dat heeft toch geen zijn
    nu laat ik ze staan waar ze staan(ergen op pagina 100 of zo)
    de mensen moeten zelf zien wanneer het geen zin meer heeft om te kicken

    er staat er nu een met 9 ps2 spellen ,tot nu toe heeft niemand gereageerd,en hij staat er al een tijdje,je moet nu toch wel een beetje door hebben dat het moeilijk word om ze te verkopen
    kicken heeft dus geen zin

    ps dat van mod worden was maar een geintje,ben ik te duur voor lol
     
  8. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Misschien realiseren ze het zich zelf niet, maar het omhoog kicken van een thread waar weinig reacties voor zijn (en er dus 5x achter elkaar alleen "KICK" wordt gepost), zijn niet goed voor de verkoop. Als je een spel niet kwijt raakt, raak je het niet kwijt. Hier mogen mods best af en toe users op aanspreken, maar blijkbaar vinden sommige mods het interessanter om op kleine mierenneukerige dingetjes te letten zoals bijvoorbeeld verkopers die hun bieders in een paar aparte posts aanspreken, in plaats van in 1 post.

    Ik stem voor een forum met [TK/TR] en een apart forum met [GEZ].
     
  9. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik echt miereneukerig was geweest had ik em wel gesloten, dus je hoeft niet zo te miepen. Maar blijkbaar merk jij niet dat ik ook op die kicks let.|:-

    In een forum met [TK/TR] willen mensen toch laten zien wat ze zoeken en visa versa, dus echt veel heil zie ik er niet in, maar 't is een optie.
     
  10. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Jongen, je bent hier om het geheel in goede banen te leiden. Als je dan al gaat miepen op iemand die niet een half uur wil prutsen met [quote ][/quote] tags, dan vind ik je een mierenneuker. Het enige argument wat je zou kunnen gebruiken waarom het niet 'ok' is om in 5 aparte reacties op je bieders te reageren, is omdat het 4 extra SQL-queries veroorzaakt (op de honderden die er per minuut uitgevoerd moeten worden).

    Als jij denkt dat het anders moet of niet net staat, dan is dat jouw mening (en dus geen reden om te modden). Ik vind het overzichtelijk als iemand niet alles in 1 post frot maar rustig op elke reply reageert.

    Het enige wat IMHO irritant was in de desbetreffende thread, was jouw reactie.
     
  11. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    je hoeft echt niet moeilijk te doen om op iedereen te reageren hoor. Je typt gewoon (zoals zovelen al doen)

    @Twi:
    @Die:
    @zus:

    nog minder werk dan 4 keer quoten.

    En het is algemeen beleid dat we zoveel mogelijk achter elkaar zetten in 1 post. En als je iets wil toevoegen dat je dat er dan even bij edit. Dat heeft niets met mijn mening te maken. En het enige wat IMHO irritant is, is dat gemiereneuk van jou.

    Edit: tis trouwens ook niet alsof ik diegene streng aansprak hierover en er een halszaak van heb gemaakt...en dat maak jij er nu wel van
     
  12. Q-Dancer

    Q-Dancer Guest

    Bwhaha..sorry hoor Twi..maar dit is al zo lang een ongeschreven regel die meer dan 60% (de nieuwere en niet-wetende members niet meegeteld) van de members toepast. En je kan je post zo overzichtelijk maken als je zelf wil door goede leestekens te gebruiken, zonder spelvauden te schrijven en belangrijke dingen te accentueren. Zo kan je makkelijk meerdere quotes en reacties in 1 post kwijt zonder dat het onoverzichtelijk word.

    Daarbij geef je nu alleen je eigen mening en zegt over Saaur dat hij 'zijn' mening toepast terwijl dat helemaal niet zo is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 nov 2003
  13. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben een user die van Xbazar gebruik maakt. Saaur is mede verantwoordelijk voor de gang van zaken op Xbazar. Als mij iets opvalt wat mij niet bevalt, dan zeg ik dat hier gewoon. Dat is heel simpel. Als ik niks mis zie aan de manier van reageren van de betreffende topicstarter, maar een moderator reageert in mijn gevoel onnodig, dan stoort dat mij. Evenals onnodige reacties van users storend zijn.

    Ongeschreven regels hou ik me niet aan, en een meerderheid volg ik niet tenzij ik het handig vind om ook op die manier te reageren. Dat zijn geen argumenten waarom ik er mee zou moeten beginnen of me neer zou moeten leggen bij een onnodige reactie, en al helemaal niet om anderen te dwingen dezelfde methode te gebruiken. Als het algemeen beleid is om zoveel mogelijk in 1 post achter elkaar te zetten, vind ik dat een slecht beleid waar ik geen enkel zinvol argument voor kan bedenken (of het moet zijn dat mensen 1 zin over 5 reacties uitsmeren, wat ik nog nooit heb zien gebeuren).

    En nee, de persoon in kwestie weet waarschijnlijk zelfs niet dat ik het hier aankaart (en zal het ook nooit weten). Het gaat mij ook niet om voor de persoon in kwestie op te komen, het gaat me erom dat ik me stoor aan (onnodig) streng ingrijpen op Xbazar, iets waar ik al eerder over heb geklaagd.

    En om dan helemaal mierenneukerig over te komen: Dat ik me eraan stoor is een beleving. En aan belevingen valt niks te veranderen, die ontstaan gewoon. Uit die beleving post ik hier. Als je het er niet mee eens bent, kan dat best, maar dat kan mijn beleving niet weerleggen of veranderen.

    Gelukkig kom ik meestal over als een zeikerd, dus ik zou zeggen: stoor je gerust niet aan mijn posts en ga rustig door met het fantastische beleid!
     
  14. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Valt op LIVE nog wel mee, geloof ik ?!
    hahahah LOL wat een emotie mensen.
    We snappen de boodschap denk ik allemaal wel en moeten ons natuurlijk wel een beetje schikken naar het "beleid", maar van de andere kant kunnen de "mods" ons ook een beetje de speling geven van een overgangsperiode met tolerantie van sluiting e.d. Op deze manier blijven regels, geintegreerd op een duidelijk speelse manier, het beste hangen.

    Maar ja, dat is mijn mening en ik ben ook een beetje zeikerd (volgens mijn vriendin ... en die kan het weten).

    Tot LIVE en euh .... bij mij zijn jullie allemaal welkom
     
  15. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik vind deze regel op zich geen probleem, zolang iedereen er zich maar aan houdt. Waar ik me echter aan erger, zijn mensen die 3 aperte threads maken. Een thrad waarin ze iets zoeken, waar ze iets te koop aanbieden en iets willen ruilen. Zo gaat het overzicht weg, en staat je thread in no- time op de 3de pagina. Doe dáár eens iets aan! :mad:
     
  16. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Het is niet alleen een ongeschreven regel, het staat zelfs in de FAQ:

    Met andere woorden: het maken van meerdere posts onder elkaar wat ook in 1 post zou passen is storend en daar mag dan ook wat door een mod van gezegd worden.

    Doen we ook :) Als we het zien tenminste. Wij zien ook niet alles, you know ;)
     
  17. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Nouja, op Live ben ik soms ook niet al te geliefd ;) Maar we moeten ons inderdaad schikken, al meld ik het best graag als ik iets zie wat me niet bevalt. Vandaar.
     
  18. twi

    twi Active Member

    Berichten:
    705
    Leuk Bevonden:
    5
    Sorry
     
  19. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    AUB doe gewoon als hij op de 2de pagina staat. ik kan er niet tegen als mijn draadje zo ver staat
     
  20. Demolition-Man

    Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    2
    volgens mij vergeet je dat je niet de enige bent... als iedereen z'n topic op de 1e pagina wilt hebben moet je wel een hele grote pagina hebben....
     

Deel Deze Pagina