Help: Rainbow Six 3 vs. CounterStrike

Discussie in 'Algemeen' gestart door mark-jansen, 30 nov 2003.

1. mark-jansen

mark-jansen 50% of XLE

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nu de beste keuze? ik ben bang dat ik rs3 te lineaar ga vinden, maar counterstrike vind ik ook niet alles, vooral de graphics overtuigen me niet echt, de gameplay is natuurlijk wel dik in orde. Welke zal ik kopen? ga er maar vanuit dat ik Live! heb.

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik zie dat je nog geen Xbox Live hebt, waardoor CS eigenlijk al niks meer waard is. Rainbow Six bied offline tenminste nog een meer dan degelijke single player, CS doet dat niet.

Online is Counterstrike simplistisch, Rainbow Six is gecompliceerder. Ik denk zelf dat CS wel een hitje gaat worden simpelweg omdat het zo simpel is en de naam mee heeft... Rainbow Six heeft echter zo veel meer te bieden en een wat uitgedieptere spelervaring.

3. Kosmonaut XIV

Kosmonaut XIV xbox schopt aars

Leuk Bevonden:
    0
    WouteR, wat jij zegt is zo subjectief. CS kan offline ook tegen (zeer slimme) bots geweldig zijn. Ik heb mezelf namelijk jaren geamuseerd op PC met bots (en geloof me die zijn bots zijn niet echt slim). Rainbow Six 3 is 'the bomb' voor één week (offline dan), maar eens je hebt uitgespeeld is de fun er wel af. Je weet namelijk alle vijanden staan. De multiplayer opties van Rainbow Six kan ik niet echt over oordelen. Counter-Strike is en blijft nog altijd de meeste gespeelde online-shooter aller tijden. (Zelfs op PC met alle cheaters) en elke dag spelen er duizenden (wat zeg ik; miljoenen) mensen Counter-Strike. En niet zonder reden.

Noem me een Fanb0y, ik weet wel beter.

4. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ga me nou niet vertellen dat jij die CS bots leuker vind als Rainbow six single player.
    CS met bots was iets wat ik alleen deed uit pure verveling omdat mijn internet het weer eens niet deed.

Voor CS met bots heb ik echt geen 60 euro over, dat is wel erg eenzijdig.

Laatst bewerkt: 30 nov 2003
  5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De ervaring met Rainbow Six zakt gewoon in omdat je dat kan uitspelen, en totdat je het hebt uitgespeeld is het intens. Counter-Strike begint echter op een laag pitje, en blijft op een laag pitje. Tuurlijk, het is eeuwig speelbaar simpelweg omdat er niks is om te verdienen, te unlocken of te behalen. Om dáár nou 60 euro voor uit te geven....

En dan heb ik het puur over de single player ervaring.

6. Kosmonaut XIV

Leuk Bevonden:
    0
    Wel, dan verschillen wij twee precies 100% van mening. Wat je zegt over Counter-Strike is in mijn ogen ook niet echt waar. Jij hebt (sorry voor mijn confronterend taalgebruik) waarschijnlijk nog nooit ronde na ronde, bijna elke server die je opkomt, als eerste ge-eindigt met counter-strike.
    Je komt op een server, waar iedereen zit te knoeien, je komt erbij geeft wat hulp en vormt zo direct een perfect team, walst het andere team plat etc. (Nu heb ik het over CS op PC en online).
    als jij dat een LAAG pitje noemt, weet je niet wat online gamen is en waarover je het hebt.

Maar ik heb genoeg vertrouwen in Valve dat ze hetzelfde niveau als op PC kunnen evenaren.

*EIT* hm je hebt het over singleplayer ervaring. Wel daar heb je dan wel gelijk in. Toch blijf ik geloven dat Valve hun bot-systeem op een topniveau heeft kunnen brengen. Vergeet trouwens ook niet dat bots (op een bepaald niveau) moeilijker worden dan als je speelt via i-net.

7. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    joh ik vond cs op de pc wel lache maar het is wel op internet van maak te tegenstander steeds af...
    ik heb zelf op de pc soldier of fortune
    en geloof mij,de multiplayer is harstikke vet,het is niet zoals cs.
    marrehh genoeg gepraat over de pc,ik zou voor de singleplayer voor CS kiezen en voor de Multiplayer Rainbow Six

8. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Jij reageert op de single player ervaring, dus deed ik dat ook :)

Overigens vergis je je denk ik in mijn CS historie. Die is waarschijnlijk even uitgebreid als jij nu voordoet, en ook ik heb op een gegeven moment op een leuk niveau gespeeld. Ik heb dan overigens ook nog helemaal niet gereageerd op wat ik vind van de multiplayer-ervaring dus waarom je me daar op probeert aan te vallen zie ik nog niet echt :)

9. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Counterstrike heeft geen noemenswaardige single player, dus ik hoop dat je hier de beide titels door elkaar haalt want anders koop je echt een kat in de zak...

10. Kosmonaut XIV

Leuk Bevonden:
    0
    WouteR, jij probeert altijd je gelijk te behalen! :) Er zijn mensen (zoals mezelf) die vinden dat CS wel een noemenswaardige singleplayer heeft ( mss dan geen uitgebreide campagnes zoals in RS 3 ), maar gewoon de zegenvierende multiplayer maar dan offline en met bots !

11. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik probeer alleen een leuke discussie te houden :) Ik kan bijvoorbeeld niet inzien waarom tegen bots vechten leuker is dan een echte single player modus zoals die van Rainbow Six.

De bots van CS heb ik ooit de lucht in geprezen, maar als ik ze nu op mijn Xbox zie rondlopen trek ik die lofzang direct weer in. Op Dust hebben ze welgeteld twee tactieken die ze volgen en daarnaast zijn ze in improviseren bijzonder matig. Het zijn vaak gewoon stilstaande targets...

12. Kosmonaut XIV

Leuk Bevonden:
    0
    Wel, dan zal ik mijn mening moet herzien over de kwaliteit v/d bots.

Toch blijf ik erbij dat de SP van Rainbow Six heeft afgedaan, vanaf je hem hebt uitgespeeld. Als de Ubisoft nu eens slimmer geweest zou zijn en bewegende vijanden had geïmplemeteerd, zou Rainbow Six 3 de topper zou zijn die iedereen plezant vindt. Maar nee, enkel via LIVE vind je dit spelplezier pas terug. En voor de enkelen ( waaronder mezelf ;) ) die geen LIVE bezitten zijn dus afgezet tot en met.

13. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben het met je eens dat, vanaf het punt dat je Rainbow Six 3 hebt uitgespeeld, het niet echt meer interessant is om offline te spelen. Dit heeft elk Rainbow Six spel gehad, hoewel Raven Shield (PC, maart 200:cool: dat mooi had opgevangen door idd én meer beweeglijke AI én leuke andere modi om nog te blijven spelen.

Ik kan echter nog steeds niet begrijpen dat je de single player van Rainbow Six minder vind dan die van CounterStrike, waar ik letterlijk bij heb lopen lachen toen ik zelf zag dat het puur schieten tegen niks voorstellende bots is. Ronde na ronde, wedstrijd na wedstrijd alleen analyseren wélke route ze nemen (vaak gewoon om en om, dus zelfs voorspelbaar) en ze gewoon afknallen. Geen énkele uitdaging, zélfs niet op het hogere niveau.

14. Kosmonaut XIV

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan dit moeilijk geloven, WouteR. (Ik veronderstel enkel maar he):

1e Op moeilijkste niveau kan ik me niet voorstellen dat ze zo gemakkelijk neer te schieten zijn.

2e Neem nu de map de_dust. Er zijn 2 hoofdwegen (ondergrondse tunnel en bovengrondse tunnel. De bovenste splitst zich dus in feite heb je er :cool:. Dan weet je natuurlijk zowiezo langs waar ze komen. Als je met 10 speelt zullen ze zich in groepjes van 3 opsplitsen en zich over de 3 gangen verspreiden of ze splitsen zich anders op. ( ik raad maar wat :) )

Dus mij lijkt het logisch dat je weet langs waar ze komen. er zijn maar 3 wegen. dus 1 kans op 3 dat je ze tegenkomt. Om ze te mislopen is niet echt moeilijk.

3e En ook kan ik niet echt geloven dat ze steeds dezelfde weg nemen. (Het kan, maar lijkt me onwaarschijnlijk)

4e Dat de bots stilstaan in lagere moeilijkheidsniveaus, kan ik nog wel inkomen want met controller deftig mikken is redelijk moeilijk denkik. Maar dat kan ik dus niet weten of ze stilstaan ofniet.

15. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    hoort dit niet in het games forum?

Ik vind Rainbow six offline een heel goed spel, maar als je dood gaat, en je speelt die map overnieuw, dan staan alle ventjes weer op de zelfde plaats. Je weet al voor welke kamer je moet oppassen, wanneer je een granaat moet gooien etc. Dan word het wel heel makkelijk.
    Counterstrike heb ik niet genoeg offline gespeeld om een mening over te hebben.

16. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Verschil is echter dat ík het al een paar uur heb gespeeld en jíj dus puur hypothetisch praat :) Ook ik had het graag anders gezien hoor... :) Maar stel, ze nemen wél drie wegen, en ze splitsen zich wél op, wat dan? Waarom is het dan wél beter dan Rainbow Six? Dan nog is het juist nog eenzijdiger dan Rainbow Six, omdat je bij CS rondes speelt van 1 tot 3 minuten en je bij Rainbow Six een stuk langer doet over een missie....

17. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik heb een tip:
    er is toevallig een artikel in de Power unlimited van deze maand, genaamd: Counterstrike Versus Rainbowsix 3..
    daar hadden ze het ook al over het offline gedeelte... voor offline gameplezier kan je beter Rainbowsix 3 halen, staat er..

het is een goede artikel.. heel toevallig...

ik hoop dat ik je hiermee een beetje kan helpen;)

18. Kosmonaut XIV

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk heb je ergens gelijk. Maar of je dat nu net eenzijdiger vindt ofniet is puur persoonlijk. Ik vind dat niet echt éénzijdig want je hebt steeds een iets andere situatie. (jij bent bijvoorbeeld altijd ietsje trager of sneller of ikweetnietwat). Natuurlijk blijft het wel dezelfde plek waar de vijanden uitkomen etc. Maar RS 3 vind ik nog steeds eenzijdiger. Je hebt mss een ander wapen en meer of minder health dan vorige keer maar na 3 keer weet je al perfect waar de vijand staat, op welke hoogte je precies moet mikken om een headshot te krijgen op die bepaalde vijand enz.

Maar dit is nu juist precies smaak. In deze discussies zijn er geen winnaars of verliezers.
    Ik kan maar één ding aanraden aan degene die twijfelt tussen RS 3 en CS: speel eerst Counter-Strike op PC.
    De meesten hebben een reactie van: "love it or hate it". Dus als je CS op PC haat, koop dan Rainbow Six 3. Meer kan ik niet doen :)

Ik ga gewoon Counter-Strike kopen voor xbox. Als het tegenslaagt zul je me snel terug zien op X-Bazar en zal WouteR uiteindelijk toch gelijk krijgen :+

Hopelijk zal je geen Thread zien met Counter-Strike X - auteur: KosmonautXIV

19. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ook dat betwijfel ik... ;) Als ik nu weer CS op de PC zie of speel dan krijg ik weer het gevoel van 'toen', toen ik het voor het eerst speelde. Dat gevoel heeft de Xbox versie mij totaal niet gegeven. Daarnaast vind ík het vreemd, en dit is geen aanval, dat je denkt dat CS eerst op de PC te spelen goed is voor w.b. de aanschaf keuze van de Xbox versie, terwijl je zélf de Xbox versie nog niet gezien of gespeeld hebt... :)

20. Kosmonaut XIV

Leuk Bevonden:
    0
    Neen, maar niet iedereen heeft het geluk vrienden, kennissen, ... te hebben die Counter-Strike hebben. Of Game Expo's in de buurt te hebben :). Misschien moet ik toch maar overwegen om CS eerst te huren bij Gamemania.

Deel Deze Pagina