[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. J_Star

    J_Star Your God

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    k heb um er afgegooid en nu weer gedaan als ik ip en dns auto heb staan krijg ik te zien dat ik handmatig dns moet instellen die heb ik in gesteld op 192.168.0.1 ingesteld 2x zo was het mij verteld via xbox live hulp nog van gisteren.
    Als ik die dus aan zet zegt hij
    Netwerk niet kan vinden Dhcp PPPoe ofzo iets.
    Maar dat pppoe ofzo dat kan niet wnt ik heb kabel dus hoef me niet in te loggen :confused:

    Plz Help want to go on-line
     
  2. J_Star

    J_Star Your God

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand deze threat ooit leest :confused:

    Ik zou het fijn vinden als iemand mij zou helpen en als die eventueel nomail@noprovider.world toevoegd en dan kan je me lekker snel helpen inplaats van 310937107 stukjes zo te doen.

    BVD

    /Mod Sorry, Xboxworld.nl is geen contactadvertentieforum. Elkaar helpen kan hier op dit forum.
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Vriend,

    Ik wil je best helpen, maar dan moet je toch eerst even trachten om je probleem in gewoon Nederlands te schrijven. Je Breezah-uitspattingen zijn voor niemand begrijpelijk en een half ingevuld vragenformulier is eveneens zinloos. Als Fardo dan vraagt "Wat is de exacte foutmelding?"zou je bijv kunnen proberen om daar antwoord op te geven. Als je geen antwoord geeft kan niemand je helpen. Oke?
     
  4. J_Star

    J_Star Your God

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah sorry het probleem is dat ik nu niet thuis ben dus ik zal nog even tot maandag moeten wachten.
     
  5. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Yo!

    Ik heb een zeer irritant probleem met xboxlive!

    Als ik mijn xbox opstart dan gaat hij automatish naar de xboxlive! dashboard functie, en daar blijft hij dan een hele tijd zoeken. Na ongeveer 20 s komt er een bericht 'your xbox console cannot connect to xboxlive, do you want to troubleshout your network connection'. Dan druk ik op ja, en dan krijg ik dat scherm waarin hij alles gaat checken (cables, dsn..ect). Op een gegevenmoment komt er een scherm waarin het volgende staat: No DNS server adresses were received from the DHCP or PPPoE server. Enter the DNS server provided by your ISP in the Network settings menu'. ???!!!
     
  6. J_Star

    J_Star Your God

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    hij was niet duidelijk hopelijk zo wel.

    Hallo ik heb een chello abonement.
    Het probleem zit hem bij mij met dat ik internet wil delen en zo doende naar mijn xbox wil door linken (internet).
    Ik heb win XP
    Maar het probleem is um dat het niet lukt ik heb al verschillende dingen geprobeerd;
    - De wizzard gebruikt maar dan krijg ik een error app nog iets en dan druk ik verzenden en dan is hij voltooid.
    - Gewoon aangevinkt internet delen (andere netwerk gebruikers mogen via de internet verbinding van deze computer verbinding maken.
    - Ik heb ook het programma sygate geprobeerd.
    - Toen ik een brug maakte toen viel internet uit.

    Deze 4 dingen werkte niet. Ik had van iemand waar ik die e-mail van deze site had gehaald dat ik dan een router moet halen maar is er helemaal geen mogelijkheid dat het wel werkt?


    Hier de lijst.
    A: AbonnementChello
    1: Naam providerUPC
    2: Soort abonnement (naam, type)chello classic
    3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid
    - upload snelheid 128 Kbps
    - download snelheid 1500 Kbps


    B: HardwareIk heb winxp home .. 1800 GHZ 256 mb ram gf2 (packerd bell imedia)
    1: Modem merk en typeMoterola Surfboard
    2: USB modem? (Ja/Nee) jah en utp
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)Win XP home NL
    5: Direct Connection Ja/Nee nee
    6: Crossover kabels in gebruik? ja
    7: Hub in gebruik? nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? ja

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien? ja
    2: Dashboard versie? 2
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test? Kabels goed zijn verder niet
    4: Wat is de exacte foutmelding?Gateway was not reached of Dns fout maar als ik die op manual doe is dat opgelost.
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?

    Bij het inloggen kom ik tot dat de kabel goed zijn en ip komt hij niet verder.


    Ik hoop op een antwoord want direct vind ik maar niks zit m`n zus altijd maar te zeuren :p
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat klinkt ernstig alsof je WindowsXP naar de Filistijnen is. Als je per sé Internet Connection Sharing wilt gebruiken dan moet je eens serieus gaan overwegen om je WindowsXP helemaal opnieuw te installeren. (en daar word je niet vrolijk van).

    Een paar dingen zou je nog kunnen checken: Is de WXP firewall aktief? (Weg ermee!) Is er mogelijk een andere firewall aktief? (Weg ermee!).

    Schrijf je internet verbindingsgegevens op. Ga naar de hardware manager en verwijder je netwerkadapter uit je configuratie. Als je je systeem dan erboot wordt de netwerkadapter opnieuw geinstalleerd en als je veel geluk hebt is daarna je probleem opgelost.

    Volgende poging: Verwissel de beide netwerkkaarten. Dus de kaart die nu naar de Xbox loopt laat je naar je internet verbinding lopen en de kaart die naar de modem loopt sluit je aan op je XBox. Even beide kaarten opnieuw configureren en dan opnieuw de ICS wizzard proberen.

    Merk op dat de wizzard moet worden gestart op de netwerkkaart die aan je modem zit en NIET op de andere kaart!

    Hopelijk helpt een van deze tipz.
     
  8. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Pc met usb-modem en adsl.

    Ik wil hem verbinden met mijn xbox, en op mijn xbox online spelen zonder dat de pc aanstaat.


    Is dit mogelijk?
    Zoja, wat heb ik nodig en wat kost mij dat?
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Als je pc uit staat dan hoort het niet in deze topic thuis... maar in de router thread ;) ... je hebt dan een usb router nodig (dure oplossing) of een router/modem/switch iets goedkoper... een usb modem is eigenlijk alleen geschikt voor 1 computer ... of je moet de verbinding delen met je pc ... maar ja dan moet je pc wel aanstaan
     
  10. jelle333

    jelle333 Guess de Groente!

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn probleem: Ik heb XBL direct connect feiloos werken, maar krijg het via ICS niet aan de praat. Ik heb een lan netwerk liggen en een hub in gebruik. Zijn er instellingen die ik moet veranderen tov de direct (alles ingevuld) configuratie?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    welk besturingsysteem heb je? Wat heb je allemaal geprobeerd .. wat voor foutmelding geeft je xbox?

    je kan ook een directe verbinding blijven gebruiken als je een hub hebt (dan moet wel je pc uitstaan)
     
  12. jelle333

    jelle333 Guess de Groente!

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb windows XP, en hij zegt dat de IP niet klopt. Ik heb nog niet echt veel geprobeerd, ik wil alleen graag weten wat er aan de instellingen op de xbox veranderd moet worden bij ICS.
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Niets. Als het goed is moet bij ICS op de XBox alles op automatisch staan. Dingen om te controleren zijn o.a.

    1: Heb je ICS op de juiste netwerkadapter staan?

    2: Heeft je Windows XP een firewall actief?
     
  14. okkie

    okkie proud to be A

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    ff een hele domme vraag hoor,

    maar een vriend van me heeft net alles voor de 1e keer aangesloten,hij doet het via ISC,en krijgt de melding,
    cables are not connected,je hebt toch gewoon een normale utp kabel nodig,van je pc naar je xbox,en geen crossover?
     
  15. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Het antwoord zit in je vraag. Tussen PC en Xbox moet inderdaad een crossover kabel.

    PS: Een domme vraag bestaat niet.
     
  16. jelle333

    jelle333 Guess de Groente!

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    1. ?
    2. nee.
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Kort maar krachtig... ;)

    Met "ICS" op de juiste netwerkadpater bedoel ik dat je ICS niet moet instellen op de adapter die naar je XBox gaat, maar op de adapter die naar je internet modem gaat.

    Heb je dat ook gedaan?
     
  18. Aurelius

    Aurelius Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb afgelopen week een XBox Live pakket gekocht, en na enige vroege strubbelingen (verkeerde kabel, kapotte netwerkkaart) heb ik nog steeds problemen met het inloggen op Live! :X

    Even mijn randvoorwaarden:

    @Home kabelinternet
    - logt automatisch in via identificatie computer bij het opstarten.

    1e Netwerkaart, Local Area Connection (verbinding met modem @home).
    - Internet wordt geshared (beide hokjes staan aangevinkt).
    - IP nummer, Subnetmask en DNS Server worden automastisch opgevraagd (anders doet Internet het niet).
    - Firewall staat uit.

    2e netwerkkaart, Local Area Connection 4 (verbinding met XBox).
    - IP nummer nummer ingevuld: 192.168.0.1
    - Subnet mask ingevuld: 255.255.255.0
    - Rest staat leeg.
    - Firewall staat uit.

    XBox:
    - DNS Server ingevuld (gegevens gevonden via run, cmd, ipconfig /all)
    - IP adres ingevuld 192.168.0.2
    - Gateway ingevuld: 192.168.0.1
    - Subnet mask ingevuld: 255.255.255.0

    Nu krijg ik de volgende foutmelding: Network gateway could not be reached

    Laat ik alles op auto staan (behalve de DNS servers) dan krijg ik de volgende foutmelding: Network services (DHCP or PPPoE) were not found

    Laat ik de DNS servers leeg dan krijg ik een DNS foutmelding.

    Even wat screenshots van mijn instellingen:

    [​IMG]

    Network Connections

    [​IMG]

    NIC1

    [​IMG]

    NIC1 Advanced

    [​IMG]

    NIC1 TCP/IP

    [​IMG]

    NIC2

    [​IMG]

    NIC2 Advanced

    [​IMG]

    NIC2 TCP/IP

    [​IMG]

    IPconfig /all


    Instellingen XBox:

    IP: 192.168.0.2
    Subnet Mask: 255.255.255.0
    Gateway: 192.168.0.1

    DNS primair: 213.51.129.67
    DNS secundair: 213.51.129.68

    De DNS servers informatie komt uit ipconfig.

    Het gaat dus om de melding:
    network gateway could not be reached
     
  19. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Mooie probleemomschrijving. Heel goed; dat maakt het geheel lekker duidelijk.

    Vraagje: Stond je XBox uit tijdens het maken van die plaatjes? Ik zie nml overal "Cable not connected". Als je Xbox uit stond is dat logisch, maar als ie aan stond dan heb je waarschijnlijk de verkeerde netwerkkabel gebruikt (je hebt tussen PC en Xbox een crossover kabel nodig).

    Voor het overige heb ik alleen nog de kanttekening dat je op beide netwerkkaarten het vinkje bij Windows Networking Client en bij File & Printer Sharing beter weg kunt halen. Die protocollen heb je op beide adapters nergens voor nodig. (Heb je alleen nodig als je meerdere PCs in een netwerkje hebt staan). Als je beide protocollen weghaalt (dwz het vinkje weg haalt) is je PC bovendien een tikje beter beveiligd tegen nieuwsgierige vreemdelingen op het internet.
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hij krijgt een andere foutmelding op zijn xbox (geen check cables) ;)... maar je hebt gelijjk zijn xbox staat of uit of de verkeerde kabels zijn gebruikt

    zet je xbox eens op automatisch
     

Deel Deze Pagina