Kleine irritante dingen bij m'n xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fallox, 29 nov 2003.

1. fallox

fallox gewoon te 1337 :P

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb maar 1 videokanaal, en als je even mijn post stukje hierboven had gelezen had je gezien welke tv's ik had ;) ..

Met trillen bedoel ik :
    Het lijkt alsof je naar een pc monitor van veel te lage refreshrate kijkt, alleen op de tv zie je het ook nog echt trillen..

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

haha fallox, dat laatste stikje was niet voor jou bedoelt hoor :) Dat was gericht aan degene waarvan het beeld verschuift.

Een TV is natuurlijk maar 50/60hz dus hij zal altijd trillen. Dat valt vooral op bij stilstaande schermen, menuutjes bijvoorbeeld. Ik vind dat zelf niet echt ernstig, maar geen beeldbuis is gelijk en bij de ene TV is het storender dan bij de andere.

3. fallox

Leuk Bevonden:
    0

;)

Snap ik, en counterstrike ed gaan goed, maar bij fifa2004 (heel licht spel zegmaar) is het niet om aan te zien :'-(

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ook tijdens hets pel zelf? Ligt denk ik ook aan de luiheid van Electronic arts, die passen erg weinig goed aan per console.

Ik had het oevrigens wel heel erg met Virtua Fighter 2 op de saturn, die draaide op de hoogst mogelijke TV resolutie, en dat trilde als een gek.

5. fallox

Leuk Bevonden:
    0
    mja idd,, fifa op de pc zuigt ook qua refreshrate..

wat een verbetering toen de voodoo banshee een klasgenoot van me kocht *zucht* toen geen 10hz maar 25hz :D oid...

6. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Trillen, vage lijnen en vreemde schaduwen of vlekken is meestal een verstoord videosignaal. Probeer eens een andere overdracht, in plaats van Composite (de standaard kabel) dus RGB, of S-Video als dat ook kan. Kijk eens naar andere kabels die in de buurt liggen, ook andere apparaten en adapters etc.
    De scart van je TV kan ook brak zijn, of de TV zelf.
    Elke 50Hz tv trilt wel een beetje trouwens.

Ik heb de Advanced scart kabel en die geeft hier wel beter beeld dan de standaard kabel. Je tv moet trouwens wel RGB op de SCART ondersteunen, dat hebben de goedkopere tv's bijvoorbeeld vaak niet.

7. fallox

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de xbox zat ook een verloopstekker voor die 3 tulpstekkers <> scartstekker, maar dat maakt geen verschil..

Voor de rest kan ik moeilijk een andere xbox kabel dan dat advanced die proberen, omdat die aansluiting van de xbox speciaal is..

De TV's die hier staan zijn in ieder geen goedkope tv's ;)

8. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    zoals ik al zij
    ik heb een 100 hrz 70 cm breedbeeld waar ik toen 900 euro voor heb betaald
    plus een advance scart kabel en nog trilt het als een gek

zal straks als ik tyd heb een een ander kabel proberen om te kijken of dat help

9. LYNX

LYNX easy to peel, sweet.

Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn sony trinitron 55cm trilde het beeld ook (stond niet op pal60). Omdat ik dat zeer storend vond gebruik ik nu een andere tv 37cm panasonic jaarte oud. die heeft een een soort vage bolling in het beeld een soor afwijking, met splinter cell heb je aan de rechterzijkant een balkje en als je je dan beweegt of je camerastandpunt veranderd blijft dat balke niet mooi recht. Je merkt het ook met met bijv serious sam. Ik heb helaas geen mogelijkheid tot een advanced scart :{

10. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4

Er zijn ook kabels van andere fabrikanten, en die ondersteunen soms ook S-Video, maar ik zou altijd voor RGB gaan, dat is beter. Kwalitiet van die andere kabels wisselt nog wel eens.

Gegarandeerd succes is er niet, maar als je ooit dolby digital 5.1 wilt heb je zowiezo de advanced scart kabel nodig.

Ik heb een Sony trinitron 72cm tv (50Hz) en het trillen is acceptabel, niet anders dan in bv. een film. Alleen met stilstaande foto's van mijn digicam direct op de tv gaat het soms trillen bij rechte lijnen of patronen.

11. fallox

Leuk Bevonden:
    0
    rgb = ?? :?

ben ff draad kwijt :p

12. Revolution

Revolution What?

Leuk Bevonden:
    0
    RGB Rood, Geel & Blauw.

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Advanced Scart is RGB. RGB betekend Red Green Blue, kortom de primaire kleuren. De primaire kleuren worden gescheiden weergegeven en zo is er geen ruis tussen de verschillende kleuren waardoor het beeld optimaal is.

Elke RGB kabel is Scart maar niet elke scartkabel is RGB, dus let daarop bij de aanschaf. Een geel stekkertje met een scartboxverloopstukje is ook geen scartkabel.

14. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn ook RGB labels die geen scart zijn, maar die zijn niet voor je tv.. ;)

Rood, Groen en Blauw, allemaal door een apart draadje, zo is de kwaliteit beter, simpel gezegd dan. De Advanced SCART Cable geeft naast composiet ook RGB signaal door. De Standaard kabel alleen Composiet, alleen het gele stekkertje dus.

Op het plaatje van de post van Revolution staat de advanced scart kabel. Zoals je kunt zien zit hier direct de scartstekker aan, niet meer de rode, witte en gele stekker. (Rood en Wit is geluid, Geel is video). Het kastje heeft de digitale optische uitgang voor een dolby digital versterker welke dan een digitale optische ingang nodig heeft.

Tevens:
    Je kunt met de advanced scart kabel dus niet de rode en witte stekker in je versterker doen en alleen de gele in je TV (evt via scartadapter), zoals dat bij de standaard kabel wel kan. Vaak heeft een TV echter ook weer een audio uitgang welke je dan weer op je versterker aan kunt sluiten.

Laatst bewerkt: 1 dec 2003
  15. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm de advanced kabel geeft ook composiet door. op dezelfde pin als rgb sync. signaal

16. fallox

Leuk Bevonden:
    0
    ofwel.. is het de moeite waard ? :p

17. krot

krot Hip

Leuk Bevonden:
    0
    zie je nou echt duidelijk verschil bij zo''n beter kabeltje?

18. TheWalrus

TheWalrus Guest

En of je verschil merkt? Het verschil is gigantish.

Sinds mijn Sega Saturn met een RGB kabel werd geleverd vind ik composiet een doorn in het oog. Zelfs S-video valt erbij in het niet.

Ik heb direct een advanced scartkabel gekocht en ook mijn cube moest geloven aan een RGB kabel.

Via een RGB kabel krijg kleuren zoals je die ook hebt via een goede kabel voor een monitor. Je doet jezelf teniet als je niet zo'n kabel koopt. Het is een investering, maar je krijgt er geen spijt van.

Als ik nu bij vrienden een Xbox zie zonder scartkabel zie ik dat alles ruist, lichtelijk stoort en gewoonweg minder helder is. De standaard kabel is ronduit ruk.

19. fallox

Leuk Bevonden:
    0
    hmm kopen dus...

20. starboard

starboard gameslover

Leuk Bevonden:
    0
    die uitgevelkte lijnen heb ik ook, vooral als het beeld donker is zie je goed die uitvlekking. Ik heb dit ook als ik gewoon tv programma's bekijk. Ik dacht dat mijn tv dit niet had voordat ik een xbox had gekocht.(weet dit niet zeker)
    Mijn broer heeft een ps2 en ook bij hem heb ik dat probleem al gezien. (Zijn beide philips tv's) Ik weet ook niet wat de oorzaak is maar het is wel irritant

Deel Deze Pagina