Ik ben benieuwd waar mensen op spelen. Op de normale 50 Hz of PAL60. Vertel ook waarom je dit doet. Ik wil namelijk weten of er verschil is tussen deze 2 modus. Ikzelf speel op PAL60 omdat het schijnt dat je spellen ermee mooier uit gaan zien...
ik speel op beiden.. sommige spellen op mn cube zijn alleen voor 50hz.. maareh .. 50hz.. 60 hz.. ikzelf vind t niet zo heel erg.. dit is de refreshrate van je pc.. beeld wordt scherper ( toch?.niet helemaal zeker) rustiger beeld...( dus minder moeie ogen)
Maar ik las pas weer bij een topic dat bv. Halo kut draaide op 60 HZ. Nou heb ik daar niet zoveel last van maar op 50 schijnt het allemaal een stuk vloeiender te lopen...
Het beeld zelf wordt niet scherper volgens mij, maar het klopt wel dat het beeld een stuk rustiger wordt waardoor alles helderder ververst (waardoor waarschijnlijk het beeld scherper 'lijkt') en je ogen worden inderdaad veel minder moe. Bij consoles heb je echter niet echt problemen met zulke verschillen, je zit meer op een afstand. Bij computers ligt het wel een stuk gevoeliger, daar is zelf een verschil tussen 60 Hz en 70 Hz zeker merkbaar.
60 hertz, waarom? meer is bijna altijd beter, in ieder geval geld dat wel voor het aantal keren dat je beeld wordt ververst, bij 50 hertz heb je een minder vloeiend beeld dus als een game 60 hertz ondersteund zet ik hem ook op 60 hertz
Probeer dit maar uit bij Halo. Halo ondersteund geen Pal 60. Maar ik kan je nu al zeggen dat je er niks van merkt, maar het kan ook zijn dat het beeld schokt of hapert... Ik had ook eens een keer Pal 60 aan bij Halo, maar hij schokte heel erg.
Hey Herman, gaat het laden dan ook slomer of alleen de framerate? (wat heeft het aantal hertz eigenlijk te maken met die f*ckin framerate?!?!!? die zijn toch niet met elkander in verband)
Het laden gaat (zeg maar) gewoon... maar het beeld schokt/ hapert.... ik weet niks van framerate/ Hertz af daar moet je iemand anders voor hebben (ik ben allang blij als een spel het doet )
haha ok, framerate = aantal beelden per seconde, dus schokken of niet. En aantal hertz is hoe het beeldscherm opgebouwd is en hoe snel de kleurtjes vervangen worden.
Alle Xbox games ondersteunen 60Hz!!!!! Halo schokt simpelweg gewoon omdat Halo op een klote framerate loopt en bij 60Hz kan je beter alle framedrops zien dan bij 50Hz.