Games en religie?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nosh, 1 dec 2003.

1. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik vraag me nu al een tijdje af:
    Wat vinden mensen die echt gelovig zijn nou van games?
    Ik weet van Shriko dat hij iedere week naar de kerk gaat, dus vraag ik aan hem, en aan alle andere gelovigen:

Wat vinden jullie nu van Shooters als SoF2 waar de anatomie van de tegenstanders nog beter gedaan is dan de graphics?

En houden jullie ook rekening met jullie geloof bij het kopen van games?

Misschien zijn dit een beetje domme vragen, maar ik vraag het me echt af. :)

Edit: Plz géén vooroordelen plaatsen over moslims ed. Als je dat kwijt wilt, doe je het maar lekker op algemeen!

Laatst bewerkt: 2 dec 2003
  2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    In principe wordt 'grof geweld' in elke cultuur niet gewaardeerd. Ik zelf ben niet gebonden aan een geloof, noch ken ik mensen die dat wel (openlijk) zijn. Kom ik dat soort mensen tegen, dan schrik ik soms van hun denkbeelden.

Games met een serieuze ondertoon die inderdaad toornt aan wat een geloof uitspreekt, bestaan niet volgens mij.

3. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    rekening met het geloof als je een spel koopt?
    dat kan je bijna niet doen.. welke regel zou iets kunnen verbieden, of welke spel zou je geloof kunnen schaden?? ;)

(moslim ;))

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk niet dat het zozeer 'rekening houden met' is. Ben je, vanuit je geloofsovertuiging, tegen een bepaald type spel dan keur dat al af alvorens je het ook maar overweegt te kopen. Daarnaast, ach, zolang het geen enge boodschappen predikt denk ik dat het alsnog niet schadelijk kan zijn maargoed...

5. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag vandaag een ventje van een jaar of 16 True crime spelen.
    Ik dacht echt wat een psycho, en dat denk ik niet snel.
    Onschuldige voorbijgangers in de auto door het hoofd schieten, passenten afmaken door ze in hun achterhoofd te schieten en over ze heen te rijden, zonder reden meer deed hij niet.
    Die blik in zijn ogen beviel mij voor geen meter.

Ik kan me voorstellen dat er dan mensen zijn die daar aanstoot tegen nemen gelovig of niet.

echt een Wacko die gozer.

6. krot

krot Hip

Leuk Bevonden:
    0
    m'n ma en zusje zijn gedoopt en katholiek enzo (ikke niet ik had gelukkig de keuze) en tja, ik merk sowieso dat het geloof voor moslims veel meer betekent dan het geloof voor christenen, elke moslim doet mee ann de jaarlijkse hongerstaking namelijk, maar toch denk ik dat geloof geen invloed heeft op de aanschaf van games

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Wat een onzin om nu de moslims er bij te betrekken? Als er één groep is die daar lak aan zou hebben zouden het wel de moslims zijn, maar dát is weer een heel andere discussie...

Edit: Hmm het klinkt wel wat raar, het is echter geenzins de bedoeling de moslims daar mee aan te vallen oid :) Bwah, misschien toch maar deze discussie aanrakelen...

8. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    hehe, om nog op die 'hongerstaking' terug te komen...
    het is geen hongerstaking hoor...
    het is dus geen protest of dergelijke...
    maar om nou in deze topic te vertellen wat het wel is......;)

iig... als iemand sowieso verstandig is, dan zullen ze die 'nare boodschappen' als een onderdeel van een spel zien, meer niet...
    alleen een gekke die het allang in zich had.. kan iets heel doms doen...

9. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heeft Badkiller gelijk in, de gek zit er al in.

En ik ben hem vandaag tegengekomen geloof ik.

10. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Goeie vraag Nosh,

Ik vind games erg belangrijk en cool. Ik ga niet echt kijken van.. daar zit veel geweld in dus dat maar niet kopen hoor! Het blijft natuurlijk een game! Eigenlijk speel ik wel bijna alle games met een aantal uitzonderingen daar gelaten.

Zo heb ik bewust gekozen een game als Postal 2 niet te spelen, omdat die game gewoon te ziek voor woorden is, maar dat zullen er wel meer met mij eens zijn. Maar ook zoiets als het wat oudere Messiah, waar je een engeltje speelt die in opdracht van God dingen moet doen door middel van het innemen van de lichamen van mensen, heb ik overgeslagen omdat ik dat niet goed vond. Mijn geloof heeft dus uiteraard wel enige invloed op het kopen van bepaalde games, maar niet veel. Games blijven games en ik zal er altijd mee bezig zijn.

11. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Zo speel ik ook :cool:
    Ik flip 'm al door als iemand tegen mijn auto aan botst, dan stap ik uit.. Sleur die vent uit de auto, pomp 'm vol lood... Heerlijk :9
    ff inscrhijvingsformulier halen bij het gekkenhuis dan maar....

Of dit er nu mee heeft te maken dat ik niet gelovig ben en ook geen mensen ken die geloving zijn? Denk 't niet... Het is gewoon leuk om een spel te spelen en dàt te kunnen doen wat normaal niet zou kunnen.
    Wel kan ik begrijpen dat gelovige spellen vermijden met een hoog "gore-gehalte" of sex-gehalte, vraag me niet waarom maar begrip zal ik ervoor hebben.

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Postal 2 is niet per definitie erger dan carmageddon, GTA, SOF 2, Half Life etc.

13. Defanatic

Defanatic blauw beest

Leuk Bevonden:
    26
    Dit soort spellen speel ik ook niet, kwa geweld heb ik niet echt een grens ofzo. Wel een interresante stelling. Ik ben van mening dat spellen en de realiteit ver uit elkaar liggen maar dat geweld in games wel een bepaalde invloed op mensen kunnen hebben. Maar als christen kan je ook niet alles goed doen en maar ik voel me niet bezwaard als ik een spel met veel geweld er in speel ofzo.

14. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Games zijn mijn geloof haha....he Dioga begin nu toch te twijfelen of ik die game wel had moeten ruilen met jou haha

15. nielzo

nielzo Guest

Mij maakt het niets uit wat ik speel, soms speel ik aggressief en soms gewoon zoals je de game hoort te spelen: Met max payne had ik me bijvoorbeeld even afgereageerd op een schoonmaker met een walkman die vet irritant liep te zingen dus heb ik hem volgepompt met al de kogels die ik had, verder speel ik natuurlijk altijd gewoon missies enzo maar soms is het gewoon grappig om te doen.
    Ik ben geen aggressief of sadistisch iemand ofzo maar volgens mij heeft iedereen wel eens van die momenten.

16. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    volgens mij wordt geweld aardig aangemoedigd in de islam, het wordt er in ieder geval door papa aardig in geramd. Ik zou dus zeggen dat dat per geloof verschilt!

Bedoel, aan de ene kant vinden ze het blijkbaar belangrijk om zich ff lekker uit te hongeren voor een maandje, in princiepe een goede doelstelling, maar dan begaan ze wel weer een hele hoop misdrijven (check de cijfers simpelweg maar)

Ik denk dus NIET dat elk geloof zich door videospellen laat beinvloeden om een te agressief spel te laten staan!

17. w@Rr!0r

w@Rr!0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ey,

ik ben 'nieuw' hier. 'k Kwam hier al bijna elke dag, maar deze interessante topic heeft me over de streep getrokken om me ook maar eens te registreren :)

Het gaat namelijk over mij, ik ben christen en een fanatiek gamer. En ja, mijn overtuiging, heeft een beslissende invloed op mijn spelkeuze. Mijn overtuiging is niet slechts zoiets als een harteloze familiegewoonte en is ook niet gestoeld op hypocriete uiterlijkheden, maar het is voor mij een hartszaak. Gamen heeft geen invloed op mijn overtuiging, mijn overtuiging heeft wel invloed op mijn gamen ;)

Ga ik spelletjes spelen die ik als schadelijk voor mijn geloofsleven beschouw? Nee.

Ga ik spelletjes spelen waarin mijn overtuiging belachelijk wordt gemaakt? Nee.

Eet een diep overtuigde vegetariër vlees? Speelt een diep overtuigde dierenliefhebber, met een aversie tegen de hertenjacht, een game als Deer Hunter? ;)

Greetingz,

O-) w@rR!0r O-)

18. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0

19. w@Rr!0r

w@Rr!0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer hebben dingen dan wél te maken met overtuigingen volgens jou? De invloed van een overtuiging zou moeten stoppen buiten de muren van de kerk? (of de moskee ;)) Dat zou een waardeloze 'overtuiging' zijn...

Stopt je 'gamer-zijn' ook buiten je game room? Als iemand naar je hobbies vraagt, noem je gamen dan niet in het rijtje?

Wat worden er soms gekunstelde scheidingen gemaakt....waarom eigenlijk?

O-) w@rR!0r O-)

20. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    denk dat mensen alles maar wat meer als entertainment moeten zien.
    Kleine kinder worden heus niet meer aggressief van het spelen van games dan wanneer ze het journaal vol oorlog en ellende zien.
    Dit is ook mijn standpunt gelijk games hebben niks te maken het wel aggressief maken van iemand.
    Games zijn er voor de fun als mensen dat niet willen zien is hun probleem en het gaat nou niet echt tegen een geloof in denk dat je die 2 wel kan combineren maar niet tegen elkaar kan houden om te kijken of het allemaal wel goed is.

Deel Deze Pagina