Bij mij was dat de fan. Ik had de eerste versie Xbox waar 2 fans in zaten, 1 op het moederbord en 1 in de achterkant. De achterste kun je voordat je hem aanzet blokkeren met een potlood o.i.d., dan aanzetten en luisteren, wel zo snel mogelijk weer loslaten om de fan weer te laten draaien.
Bij mij maakte dat geen verschil, maar ik ken het geluid van een aanlopende fan, en vaak gaat dat na een paar seconden weg, dan na een paar minuten, en vervolgens kapt je hele fan ermee. Wel belangrijk dus! Ik heb de Xbox laten ophalen met de klacht dat de nvidia fan aanloopt, en een week later weer teruggehad, hele moederbord was vervangen volgens het lijstje (met maar 5 opties ofzo om aan te vinken), dus ik weet niet of ik een nieuw moederbord heb of een oude met een nieuwe fan erop.
Ik weet alleen nog steeds niet de exacte engelse bewoording voor "een aanlopende fan". Maar nu kan dat ook in het nederlands gelukkig.
De nieuwere Xboxen hebben geloof ik maar 1 fan, aan de achterkant, dus dan zou het redelijk simpel te localiseren moeten zijn zoals ik hierboven beschreef.
Niks er tussen steken als hij aan staat, dan kunnende fans breken. Ook niks van metaal ivm kortsluitingsgevaar.
Succes!
Laatst bewerkt: 30 nov 2003