Dit is het betere werk Marktaandeel Xbox in Nieuw Zeeland enorm 03-12-2003 | Daniël de Keizer Nieuw Zeeland; het land van kiwi's, prachtige omgevingen en de Xbox. Een jaar na de lancering in Nieuw Zeeland mag Microsoft met trots bekend maken dat het bedrijf inmiddels 50.000 Xboxen heeft verkocht aldaar. Dat betekendt voor het bedrijf een marktaandeel van maar liefst 53%! Woordvoerder Wilf Robinson spreekt zich uit over de desbetreffende explosie aan Xbox verkopen: The last three weeks have been amazing. Three weeks ago we got 51%, last week we achieved 43% and this week we came in at 53%. Microsoft is zeer tevreden over haar aandeel op de gamesmarkt in Nieuw Zeeland en Robinson zegt dat deze resultaten dan ook enorm zijn op grote schaal, en de verkoop een gevolg is van het enorme enthousiasme van de New Zeelandse gamers. http://xbox.insidegamer.nl/ShowContent.asp?ContentID=16013
Tof dat mensen in Nieuw Zeeland ook doen gamen en de Xbox hartelijk ontvangen. Ik neem aan dat je daar ook de Playstation 2 en de GameCube te koop hebt? Zo ja, dan vind ik het knap van Microsoft dat ze dit er hebben kunnen bereiken!
Heel goed nieuws. Net zoals MasterChief_007 ben ik ook beniewd naar hoe de ps2 en de ngc doen. Maar uit dit bericht begrijp ik dat Xbox daar nummer 1 staat ?
En die 4 mensen en 8 kiwi's hebben met zijn allen 50 000 Xboxen gekocht? EDIT: ik las over die miljoen heen....
Omfg betekendt Goed nieuws, zeker en vast. Jammer dat Nieuw-Zeeland nu ook niet zo'n grote speler is op de wereldmarkt. Stel je eens voor dat Xbox een marktaandeel van 53% in de V.S.A. zou hebben, DAT zou pas interessant zijn.
Nou, als ik het bericht goed begrijp gaat het hier wel om de wekelijkse verkopen. Niet de totaalverkopen, maar goed dat maakt niet uit. De XBOX loopt in ieder geval in.
Het boeit mij niet echt hoeveel de Xbox verkoopt in 'n land. Het belangrijkste is dat ik me uitermate vermaak met coole games, en ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik een xbox en geen ps2 of cube heb gekocht
wel leuk, xbox is goed, maar ps 2 bekender, en als papa en het zoontje naar de gameshop gaan ( in Europa) zegt de verkoper, dat is die met de mario spelletje;s, vaders ogen worden vochtig, dus dan valt de xbox gauw af omdat vader dar nog nooit van gehoord heeft (en wel van ps 2, want vader kijkt veel voetbal, en raad eens wat er op de reclame borden staat). dus denk ik niet dat het hier ooit zal gebeuren
Waarom maakt Microsoft niet gebruik van zijn aandeelrechten en koopt de heleboel niet op? Dat mag immers als je meer dan 50% bezit...
ik weet dat de cube in australie echt rampzalig slecht gaat (helaas) maar het is natuurlijk wel hartstikke mooi om te horen dat mijn 2de keus console in australie op nummer 1 staat
Die gasten willen natuurlijk allemaal de Lord of the Ring games spelen op de xbox. Wel vet land trouwens Nieuw zeeland. ken er wat mensen.