Microsoft nieuw commercieel plan?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Rivanov, 2 dec 2003.

1. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    ''It's good to play together''.. |:- Dit is dus echt ruk!
    Had liever iets gehad van: ''Play with power, play Xbox'' (Dodgie©;))
    Of iets in die trant.
    En daar waar je dat irritante ''PLAYSTATION 2!'' naar je kop krijgt gegooit, is het bij de Xbox reclames maar stilletjes en verschijnt het Xbox logo even in beeld :{

2. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    Ook bij voetbal wedstrijden zie je Playstation 2, rond het hele veld, ps 2 is een begrip,
    en meer reclame voor echte toppers ( ik heb gemist van: Crimson Skies, Top Spin, Project Gotham Racing 2)

3. Edge

Edge Hardcore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Project gotham racing 2 heeft wel een reclame....in dezelfde stijl als Amped 2...

4. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Turn it off Turn it off!!!! ik moest zo lachen om die tractor beam reclame!!! O-)

5. General Chaos

General Chaos I'm Back!

Leuk Bevonden:
    0
    Die waren echt gaaf ja... maar toch geen Ratched and Clank voor mij!

6. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    die reclame dat zoon gozer met zoon ding-lanceerder een ding over een heg schiet en dat dr dan zoon explosie is en allemaal znad enzo. die reclame zou van xbox moeten zijn. en die van dat stapelen met al die mensen ook. dat soort reclames zijn imo DE reclames.

7. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    aaah dat stemmetje van het jongentje uit de ps2 reclames die playstation twooooo schreeuwt op het laatst irriteert mij :D

Laatst bewerkt: 2 dec 2003
  8. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Dat hoor ik als ik een SMS/MMS krijg op mijn NEC 341i iMode toestel hehe. Playstation twoooo :9

9. It's good to play toghetter vind ik echt nergens op slaan. Ik vind de slogan Hear more, See more, Play more beter

10. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Als het om creativiteit gaat wat reclame betreft dan is M$ de grote verliezer.

Sony is in staat om wat reclame betreft de absolute top te halen. Ik denk niet dat het een goed plan is voor M$ om te proberen dit te evenaren. Geld alleen is niet genoeg.

Wat belangrijk is... laat gewoon zien dat je er bent. De kracht van reclame is de herhaling. Leg verder de nadruk op de kwaliteit van de games voor de Xbox. Daar is toch niets mis mee?

11. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Oh, de Xbox is best bekend hoor... Als je mensen vraagt wat een Xbox is dan zeggen ze steevast "Ja, die ken ik. Dat is de Playstation van Microsoft."

En daarmee is dan maar weer eens bewezen dat Sony de markt momenteel stevig in handen heeft.

12. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Maar Sony heeft al erg lang de "Playstation" naam bij zich (zowat 10 jaar?). Het is tevens hoofdsponsor van een aantal evenementen (bijvoorbeeld Champions League). De naam Xbox bestaat "pas" dus dan heb je gewoon nog geen naamsbekendheid. Meesten kennen Microsoft alleen van windows en hotmail. Men moet nog wennen dat Microsoft een spelcomputer heeft. In de komende jaren verwacht ik ook dat Microsoft een flinke marktaandeel gaat krijgen.

13. Pre-Doxium

Pre-Doxium Zalazar LM

Leuk Bevonden:
    1
    het is fijn om te hore da er ook nog mensen zijn die wel vertrouwe hebben in onze GROOTE GROENE DOOS reclame of geen reclame it's all about the games dudes, en wat betreft de xbox vraag het aan de betere gamer en ze zullen de xbox aanrade das ook bij mij gebeurt die gast had hem sinds de eerste dag (ik na twee weken) hij had ookal een ps2 en ik vroeg welke ik beter kon nemen xbox ps2 of wachte op de gamecube... hij wees steevast de xbox aan terwijl hij indertijd van de psx diehard playstation fan was... so thier's only one other thing to say here amen xbox amen....

14. sneaky

sneaky Guest

die commercial van Rainbow six 3 ownt!
    *snik*Eddy ow eddy*snik*

15. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja daar heb je wel gelijk in ja..ik lach helemaal dubbel maar..die van ratchet en clark zijn ook goed en ik vind dat Microsoft er met kopen schouders hoort boven uit te steken.

16. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    xbox moet het wk sponsoren. Verder ook de champions leaque. Dat zou een nederlaag zijn voor Sony! De cube doet het helemaal bagger! Die zie ik alleen maar af en toe in een afgelegen bushokje hangen!

17. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren toevallig een reclame gezien van de Cube - het ging over Mario kart: Double Dash en over die cube-pack met zelda-bonusdisc ofzo.

Het is mij trouwens ook opgevallen, meer reclames voor de xbox :) Maar voorlopig zie ik het alleen op TMF, MTV en The Box. Het lijkt me beter als ze het ook een beetje bij de commercieëlen gaan doen - RTL, SBS, Veronica (ohja bij Gammo heb ik ook wel es een reclame ervan gezien :cool: ) NET5 - en dan gewoon 's avonds bij bijvoorbeeld Idols vanavond reclame maken. Daar kijken veel mensen naar, en vergroot dus wel een beetje de naamsbekendheid denk ik.

Gisteren heb ik trouwens ook een reclame gezien van PGR2, vond ik leuk om te zien :) Dat vind ik dan wel weer een goeie kant aan de xbox-reclames, veel 'ingame'beelden, dat is bij de PS2-reclames dan weer minder. Door die beelden krijg je toch een goed beeld van wat voor game het is :) Ook al heeft het me wel verbaasd dat de verkopen van Amped2 niet zo goed gaan, aangezien daar (hier iig - in de UK niet eens in de top20) flink wat reclame voor gemaakt is. :eek:

En waarom geen reclame voor Top Spin of Crimson Skies? Toch wel toptitels hoor, ik denk dat ze daar ook wel wat meer aandacht aan mogen schenken O-)

Ohja wat ik ook nog wou melden, bij veel van die multiplatformspellen, van EA bijv, dan zie je bij de reclames daarvan vaak alleen Playstation 2 staan. Bijvoorbeeld boven het hoesje, en aan de rechterkant daar dan van: Kan op netwerk gespeeld worden. Toch wel een beetje flauw dat ze dan niet even een Xbox en GC logootje erbij zetten. Of niet? Zijn die reclames van EA of van Sony zelf? Want als het van Sony zelf is kan ik dat natuurlijk nog wel begrijpen, anders niet
    :+

btw wat een lap tekst, in tijden niet meer een zolange reply getyped ;)

18. sneaky

sneaky Guest

de reden dat ze aleen maar te zien zijn op tmf,mtv en de box is simpelweg omdat hun doelgroep daar naar kijkt...Duh

19. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    Ja weet ik ook wel :+ Maar het ging me om de naamsbekendheid -als er ook reclame voor komt op de publieke en commerciële zenders weet zelfs mijn opa wat een xbox is! En die naamsbekendheid is toch wel een van de grote redenen dat de PS2 nog steeds het beste verkoopt; voor de hardware hoef je er geen te kopen en IMO voor de spellen ook niet :+ Maargoed dat is mijn mening O-)

20. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb het ook al een keertje gezien bij de F1, op die reclameborden langs het parcours (volgens mij bij circuit amerika, correct me if i'm wrong...). Maar dat was volgens mij eenmalig want daarna niks meer van vernomen...

Vind overigens de Xbox reclames (vooral idd die van PGR2) stoerder dan die van de PS2 hoor. Alleen die stem die iedere keer zegt: it's good to play together. Daar hadden ze iemand anders voor moeten nemen, deze stem komt niet echt over... :{

Deel Deze Pagina