1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat was je engste spelervaring ooit?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door metzman, 20 jun 2003.

  1. Revolution

    Revolution What?

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Een van m'n eerste RE games op de PSX, Resident Evil 2.

    Op een gegeven moment loop je door dat polite HQ, en hoor je vanalles.
    Even later loop je terug, en dan kom je voor het eerst die mutatie tegen, met die lange tong.
    Schrok me helemaal de pleures.

    En dan in hetzelfde spel, komen er ineens handen door de ruiten heenzetten... :eek:
     
  2. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    ikspeelde een keer een horror op gamecube.
    hmmmmmm....... naam vergeten.........hij legt ergens op mijn tong.
    nou goed dan heb je zo een meter die incenetie heet ofzoiets.
    toen dat wijf in die badkamer liep en zichzelf dood zag legen in een flits, scheet ik alle kleuren van de regenboog 3x achter elkaar.
     
  3. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Eternal Darkness dus...heb ik net weggedaan
    Goede vinding die insanity meter idd, krijg je soms rare dingen, dat je ineens een stuk terug in het level word gezet, of allemaal beestjes in de ruimte lopen die er niet zijn of dat je hoofd er inneens afvalt, echt geinig, alleen vond ik het spelverhaal en de puzzles e.d. zelf niet boeiend genoeg. Silent Hill 2 en Project Zero blijven denk ik voor mij de king van enge games (SH3 nog niet gespeeld), heb Project Zero zelfs verruilt omdat ik het niet verder durfde te spelen vanwege de onmetelijke spanning en random schrikverschijningen... meesterlijk dat pixels en timing dat kunnen doen...:)... being scared is fun!
     
  4. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Duke Nukem 3D, zo ongeveer de eerste FPS die ik speelde. Ik was toen een jaar of 7. En als dan die zwijnen gingen grommen schrok ik me te pleuris en zette ik snel de computer uit :{
     
  5. CyriLLuZ

    CyriLLuZ Smoezta Anaznuzta

    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad....Resident Evil 2 op de PSX die was fucking eng het verhaal op zich al jonge en in het begin was het al supoer eng niet normaal hehe:'-(
     
  6. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Metzman:confused:H3 vond ik wat tegen vallen,deel 2 is in mijn ogen beter maar ja de nieuwigheid is er ook een beetje af.

    Ben nu met Manhunt bezig,dit is egt wel het ziekste spel wat ik gespeeld hebt.Erg goede sfeer en erg bloederig.Mensen die GTA al erg vonden,moeten deze game maar niet gaan spelen haha.Rockstar did it again!
     
  7. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar is Manhunt ook eng? Lijkt me meer een hard spel dan een eng spel.
    Trouwens Silent Hill 4 is ook weer in de maak, en de ondertitel "The Room" laat mij weer vol spanning, wel jammer dat 3 schijnlijk tegenvalt, maar ik wil em toch nog een keer spelen. Word er eigenlijk meer duidelijk in 3 over wat er nou echt aan de hand is in Silent Hill, of blijft het weer een mysterie, volgens mij zal de waarheid van de Silent Hill horror altijd in een dikke mist verhuld blijven :D, meesterlijke serie...
    Ik ben wel erg benieuwd over hoe deel 4 anders zou kunnen zijn dan z'n voorgangers. Maar nu draaf ik weer door over Silent Hill,

    nog mensen met een hartkloppende enge game ervaring?
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    ???? Ik kom deze thread voor het eerst tegen hiero! Maar ik denk dat jullie al weten wat ik hier zal schrijven hiero: Project Zero!!! (en deze bladzijdes doorlezend ben ik dus gelukkig niet de enige)

    Dit spel, waarvan de soundtrack al onwijs eng is, is een game die elke gameliefhebber in zijn bezit zou moeten hebben. Dit spel is niet alleen eng, hij is gewoon regelrecht NAAR! -Naar-mate :) de verhaallijn zich ontwikkeld en je er langzaamaan achter komt wat er zich allemaal heeft afgespeeld wordt het naarder en naarder. Temeer omdat je filmpjes te zien krijgt waar ik me eigenlijk afvroeg of dat wel zo grof in beeld gebracht mocht worden...

    met name het filmpje van de 'strangling' ritual was zo enorm naar. Enige jammere van de game is het ietwat zoetsappige einde :)
     
  9. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Metzman:ligt eraan wat je definitie van eng is.Ik vind dat er een duistere sfeer inzit(daardoor bekruipt je toch wel naar gevoel)+de kills zijn erg gruwelijk(mensen hun hoofd eraf rammen,met een nylon draadje keel doorsnijden,glas in oog steken,dat soort geintjes)en dat vind ik ook wel horror haha.
    Silent Hill 3:er wordt uiteraard niet alles uitgelegd,is ook logisch want ze werken dus aan opvolger(en er moet wat te raden overblijven).Het is trouwens geen slechte game hoor,maar vond 1+2 toch iets beter.Komt ook wel doordat het idee nu niet meer nieuw is,maar het blijft een goede game.En deel 4 ben ik zeker ook benieuwd na,net als Project Zero 2 trouwens
     
  10. RedPog

    RedPog Rednas - Pogge

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem al vaker gezien maar Aliens op de PC oowwh...
    Was nog niet zo heel erg oud en speelde dat spel eerst de heletijd met de Alien toen ging maar eens aan de gang met de mariniers.... Kut wat schrok ik me de *piep* (laten we ons voorstellen dat het om een hele ernstige ziekte gaat!)

    Piep Piep, en je denkt dat hij nog wel een stukje verder weg is maar dan nog niets vermoedend slaat hij toe vanuit het duister... je schiet om je heen het zuur tast je hoofd aan sissen en... Kut weer opnieuw beginnen!
     
  11. MaNiAc E

    MaNiAc E The Supreme Necrotic

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Resident Evil zat ik op het puntje van mijn stoel wat een geweldige game

    Note to Capcom:"jullie moeten hem maar rereleasen !!! op de xbox :p"
     
  12. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de Project Zero Fans onder ons die ook nog eens in het bezit zijn van een Ps2... lees en smile:

    Project Zero 2 - Crimson Butterfly review @ Gamesdomain

    Dat het spel snel naar de xbox moge komuh...:+

    Dat gaat weer wat angstige gamers opleveren _O_

    Door met de thread,
    next scared gamer please!
     
  13. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik kijk alweer uit naar deel 2, met name dit plaatje is er weer een om weer nachten lang wakker van te liggen. Onovertroffen

    [​IMG]
     
  14. Tha real gamerr

    Tha real gamerr casual gamer

    Berichten:
    309
    Leuk Bevonden:
    10
    bij mij zijn er ook wel meerdere games waar ik vaak in schrok...
    the thing:
    als je in zo`n donkere kamer zit en je hoort gegrom...
    hebt alleen een zaklamp en ineens springt er zown beest uit de duisternis tevoorschijn...brrr..
    ook schrok ik me een keer helemaal lam bij james bond agent under fire:
    dan loop je in een gebouw waar je gijzelaars moet bevrijden..
    loop je door een gang wordt er ineens een muur opgeblazen....ik schrok me de klote da verw8 je gwoon niet:{
    heb nu ook wel zin in project zero als ik jullie zo allemaal hoor:9
    maar jullie moeten ook eens echt the thing proberen want dat is errug scary spel soms...
     
  15. metzman

    metzman XBW's typverslaafde

    Berichten:
    499
    Leuk Bevonden:
    0
    The Thing is echt nix vergeleken met Silent Hill 2 en al helemaal niet met Project Zero, ik heb The Thing ook uitgespeeld op me xbox, maar heb geen één moment gehad dat ik het eng vond, dat spel zou juist eng moeten zijn, maarja ik zei toendertijd ook dat ze het team van Silent Hill The Thing moesten laten maken, het is nu meer een gewone 3rd person action game geworden, alleen inderdaad de eerste keer dat je die kleine rakkers tegenkomt is het wel van...oh ook hallo daar, maar daarna word het snel herhaaldelijk, daar is ook alles scripted, bij Project Zero niet altijd ;)... wil je een echt eng spel dan weet je welke je moet hebben..

    Eigenlijk zou er een poll moeten komen met "Wat vond jij het engste spel ooit?"

    MetzMan looks at XBW crew *)
     
  16. MiracleMind

    MiracleMind Ik speel nooit games

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    JA, ja, eng allemaal he?

    Mochten jullie die games wel kopen van je ouders? ;-)

    of eh....

    Rare wereld toch...Je mag als 13-jarige niet naar een film van 16 jaar of ouder, maar je mag wel de games kopen...

    dus...zit niet te zeuren dat het eng was...gelukkig is er nog geen Bone Collector of, ook leuk, the Ring, voor de Xbox uit...:)
     
  17. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    helemaal mee eens!:p
     
  18. THA MATRIX

    THA MATRIX De Meneer

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Carnivors 2....for real...schok me te pleuris toen een 30 meter grote T-rex me van achteren greep...jees.....
     
  19. Stinky

    Stinky /?/?\?\

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    oooo, kan helemaal niet tegen zulk soort spelle, schijt bij elk vogeltje dat langs vliegt al 8993 kleuren in m´n broek. Kheb trouwens pas geleden m´n engste ervaring gehad, tis dan wel geen spel maar toch... Ik dacht, ach kom, ik ga ff The Ring kijke alleen op m´n kamertje als niemand thuis:'-( :{ . DAT IS EENS MAAR NOOIT MEER......
     
  20. baxxter

    baxxter Next Generation Ego

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    1
    MM3 in de gedownloade Furious.... wat ging dat snel zeg... :D:D
     

Deel Deze Pagina